obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe netwerk ID TV DVB C instellingen Caiway
Jaco Hage
Na een wijziging van de DVB-C standaard hebben de afgelopen periode in een deel van het Caiway verzorgingsgebied (Westland en Twente) de gebruikelijke netwerkwaarden (Netwerk-ID) niet gewerkt bij een aantal nieuwe tv-modellen.

Hierdoor was het voor klanten met sommige toestellen uit 2017 niet mogelijk om via de gebruikelijke manier de digitale zenders te ontvangen. Om dit op te lossen zijn twee nieuwe netwerkwaarden in gebruik genomen:

Westland, Den Haag en Midden-Delfland:
Nieuwe ID: 9378

Nieuwe ID:Twente: 2642


Voor klanten die al tv-kijken via Caiway en dus de oude netwerkwaarde hebben ingevoerd, verandert er niets. Alleen klanten die een nieuwe televisie hebben gekocht, moeten gebruikmaken van de nieuwe netwerkwaarden.

Frequentie, modulatie en symboolsnelheid veranderen niet.

Bron: internnieuws update Caiway
 
Sokje
Is dit een voorbode dat er meer HD zenders aankomen?
 
Jaco Hage
Weet ik niet inhoudelijk. Ik vond het zinnige info om gelijk te delen omdat ik dagelijks deze oplossing moest aanbieden.Nu was het officieel dat dit de nieuwe Netwerk ID wordt.
In het Westland gebruikte ik veelal 6227.

Denk niet dat het met de ID te maken heeft maar met de bandbreedte, maar wie zal het zeggen.

Ik hoop echt dat er snel meer HD komt. Zeker rondom film en sport zenders zou een verademing zijn. Van mij part worden er meer onzinnige zenders geschrapt als HD of liever 4K daarmee toeneemt.
 
Bordewolf
Twente zat alop een ID/netwerk waar de bandbreedte al door QAM256 bepaald werd, dus Twente heeft als sinds ca 5 jaar veel meer bandbreedte beschikbaar voor meer HD.
Bij Ziggo hadden we al meer HD zenders (met name ook de premium-zenders!) en Ziggo ging er sinds dat bij ons Caiway kwam nog eens vele bij doen waardoor met de komst van Caiway we aantoonbaar al minder HD hadden, terwijl het netwerk het prima aankon.

Begin dit jaar is er wel een inhaalslag gemaakt, maar nog steeds onvoldoende t.o.v. Ziggo. Dit terwijl Ziggo ook nog (overigens net als Caiway hier in Twente) alle analoge kanalen doorgeeft.

Ik verwacht zelf dat Caiway zeer binnenkort weer met nieuws gaat komen over meer HD. Enerzijds doordat men QAM256 gaat gebruiken, anderzijds omdat men nu uit het contract loopt voor de analoge zenders (contractueel is waarschijnlijk vastgelegd dat dit behouden moet blijven gedurende x-jaar).

De kritiek op Caiway is fors waar het gaat om het aantal HD zenders. Met name in het Totaal-pakket en de Premium zenders zijn we zeer slecht af t.o.v. wat er voor betaald dient te worden.
Gewijzigd door Bordewolf op 02 november 2017, 19:03
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe netwerk ID TV DVB C instellingen Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie