obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze Verbindingsset gebruiken
JustinSnijder
Iemand ervaring welke draadloze verbindingsset er voor Caiway glas 250 gebruikt kan worden?
Momenteel werkt niks dat ik probeer.

Volgens klantenservice van Caiway hebben zij hier ook geen standaard oplossingen voor en doen sommige het wel en sommige het niet. Een advies welke dit dan zijn weet ik niet, vandaar mijn vraag.

Alvast dank voor jullie antwoord.
 
Bordewolf
Daar hebben we Jaco voor....
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage
Wat bedoel je precies met ''draadloos'' verbindingsset? Dat is een ruim begrip. Misschien/zeker weten dat ik je wel kan helpen maar graag even toelichten waarvoor / wat je precies bedoelt.
 
JBF
Beste Jaco,

Eigenlijk hoop ik dat bovenstaande betrekking heeft op de vraag die ik ook heb:
Ik wil graag draadloos tv kijken, niet via zo'n kabel van het glasvezelmodem naar de entone. Nu heb ik begrepen dat ik een draadloze verbindingsset kan kopen, zodat het signaal via het stroomnet loopt en ik dus geen aparte kabel nodig heb.
Klopt dit?
Zo nee, waarom niet?
Zo ja, welke set is het handigst/beste om te kopen?

Ik hoop van je te horen!
Alvast bedankt voor je moeite.

Groet,
Jay
 
Jaco Hage
Feitelijk krijg je het in basis niet (zomaar) werkend met een powerline. Het Multicast IPTV signaal is wat anders dan de DHCP waar internet verkeer mee geregeld wordt. Zo zijn powerlines ook daarvoor bedoeld/gemaakt. (al heb ik zelf slechte ervaringen met powerlines gezien het nooit voor langere duur stabiel is, stroom vreet en IP's verstrooit raken in het elektra-net waar het niet voor bedoelt is).

Er zijn wat powerlines die ik werkend heb gekregen maar kuren kregen zodra een opname via de Entone werd opgestart/afgespeeld.

Wat je nog zou kunnen doen is via een ChromeCast de Caiway Multiscreen App streamen naar je TV, of met een android TV dergelijk softwarematig kunnen ''proberen''.

De andere optie is om je IPTV en Internet met 1 netwerkkabel te trunken (VLAN en/of 802.1Q) maar ook hierin moet je goed beseffen wat je doet met betrekking op DHCP/IGMP snooping etc etc. Zoiets kan dan wel via powerline getransporteerd worden. Althans als je niet teveel data verzend/ontvangt.

Feitelijk gaat het bij een powerline fout omdat je te maken hebt met een uniek Macadres van de Entone. Als de powerline voor de Entone hangt dan ziet de externe server (multicast) geen uniek toegewezen adres meer.
Bij een beetje brakke powerline kan dat nog wel eens wel werken maar vergeet dan niet dat heel je netwerk kwetsbaar wordt. (wizard)

Oftwel, trek een extra CAT5e netwerkkabel, vervang/gebruik je telefoonkabel, gebruik je coaxkabel met IP signaal erover (Moka16) of ga ChromeCast streamen. Anders dan dit kan ik je op dit moment niet aanbevelen.
Gewijzigd door Jaco Hage op 16 april 2017, 22:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze Verbindingsset gebruiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
fritzbox 7490 blijven gebruiken achter Genexis Platinum router Algemeen : 1 11 sep 2020
Draadloze snelheid laag!! Eigen netwerk : 21 24 jun 2016
Draadloze verbinding valt weg Algemeen : 7 27 apr 2016
Samsung ontvangen te gebruiken na overstap ziggo -> caiway? Klacht over CaiWay/Delta : 5 21 okt 2014
Na aansluiting op glasvezel geen internet op draadloze apparaten Algemeen : 2 14 mrt 2013
Advertentie