obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Overstap naar Caiway
Tarafundamatique
Hoi, hello,
mijn naam is Pietje.
Ik wil overstappen van xs4all naar caiway; omdat mijn snelheid ruk is; 8 mb max; adsl.
Meer dan dit haal je niet in deze omgeving met adsl.
Maar omdat er ook glasvezel is aangelegd, en de aansluiting ook heb, zit ik te denken om over te stappen. Eigenlijk, als er meerdere providers waren, was ik allang over uiteraard. Maar Caiway, ik weet niet. Sowieso aan het begin, toen analoge tv van de gemeente naar Caiway overging, oeh. Laat ik maar geen oude koeien uit de sloot hebben. En geloof me, die zijn er genoeg. De koeien hobbelen hier in het rond. Of nou ja, ook onzin. Gewoon nieuwbouw-meuk. Vroeger wel.
Maar om mijn verhaal niet al te kort te houden, ik wil dus over op glasvezel. Maar ik twijfel. Ik ben bang dat ik van een stabiele adsl-verbinding en provider (xs4all) naar een wat mindere provider ga. Komt door die overgang destijds. Werd bijna in je strot geduwd. Of nou ja, bijna, het werd in je strot geduwd. Nou ben ik de flauwste ook niet hoor. Ik weet dat zo'n netwerk heel duur is om aan te leggen enzo. Dat snap ik. Gelukkig maar. En Xs4all is leuk, nooit problemen, maar ligt ook wel aan mij, omdat ik ook sinds 1997 adsl heb. En ook de jongste niet meer ben. Of nou ja, klopt ook niet echt. Ik ben nog harstikke jong. Laten we zo stellen, ik weet wel wat ik doe als het gaat om internet.
Daarom, omdat ik dat ook weet, voel ik dat ik mezelf ernstig tekort doe. Ik kan focking 500 mbits krijgen maar ik neem genoegen met 8 mb.
Ik betaal in de maand 54 euro. Telefoongesprekken daarbuiten gelaten. 1 euro erbij en ik heb 250 mbits.
Dus je begrijpt wel waarom het begint te kriebelen.
Kan iemand mij vertellen hoe Caiway is. Is het fantastisch? Is het nee, kerel, niet doen, blijf bij xs4all/kpn totdat er meerdere providers zijn.
Nou wil ik ook niet stellen dat Xs4all geweldig is hoor. Op zich, het is een simpele adsl-lijntje, dus tja, echt spannend is het niet. Je betaalt ook vooral voor het merk xs4all. Vroeger was het de provider voor de hobbyist. Automatisering enzo. Tegenwoordig, tja, eerder een boezemvriend van de Consumentenbond.
Dus wie wil mij overhalen om naar Caiway over te stappen?
En trouwens, ik zie twee verschillende aanbiedingen. Eentje zegt de eerste 6 maanden 40 euro en de ander de eerste 2 maanden. Dat is een beetje raar. Of is dat omdat er voor Albrandswaard andere acties gelden?
Groet,
Pietje
 
Tarafundamatique

Quote

Roberto schreef:

Quote

Tarafundamatique schreef:


Ik wil overstappen van xs4all naar caiway; omdat mijn snelheid ruk is; 8 mb max; adsl.


Je geeft het zelf toch al aan. 8Mbit is niks. Glasvezel van Caiway icm eigen router is top. Tv aanbod netjes maar niet meer vooruitstrevend. Dus mocht je graag naar BBC first kijken dan zou ik bij XS4all blijven. Word je adsl lijn niet geupdate?? KPN zelf zal waarschijnlijk meer snelheid kunnen leveren.


https://netco-fpi-info.fourstack.nl/a...ommit=Zoek

Mijn modem is op dit moment ingewerkt op 9,4 mbits. KPN geeft 8 mbits. Ik heb dan wel een constante download van 9,4 mbits.
Upload is tien keer niets.
Ik ben van plan de FritzBox 7369 als router te gaan gebruiken.
Nee, er wordt niets geupdate hier. De lijn is 20 mbits in theorie. Maar meer dan die 9,4 haal je niet. Heeft met de centrale te maken.
Verder, de televisie boeit me niet. Ik kijk het nooit. Ja ned 1, 2 en 3. Het is dat mijn vrouw naar die meuk kijkt. RTL en andere shit.
Dus nee, BBC First, wat dat ook moge zijn, het is niet iets waar ik naar uitkijk ofzo. Ik kijk meestal met de IPad via Kodi naar alternatieve zenders. Ook geen Netflix ofzo hoor. Boeit me ook niet. Telefoneren doe ik met zo'n SIP-aanbieder. Kost geen drol. 10 euro doe ik een half jaar mee.
Kan dat met Caiway? Dat je een alternatieve SIP-account toevoegt? Dus niet via Caiway bellen. Trouwens, ISDN, dat had ik ooit, nu niet meer, maar mijn modem werkt alleen als zogenaamde ISDN modem. Alleen op die instelling doet ie het. Maar ik neem aan dat glasvezel daar niet echt rekening mee houdt toch? Het is een andere lijn. Maar mijn huisnetwerk is daar min of meer op ingesteld. Qua aansluitingen. Of nou ja, ik heb het wel omgebouwd hoor. Televisie is van KPN-Digitenne. 14 euro in de maand.
 
Murgen
Ik weet niet waar je woont maar oudenbosch geeft geweldig glasvezel, stabiel, snel en in 4 jaar tijd maar 2 keer een storing gemerkt. Ik kom ook van xs4all af en draai nu stabiel 300 / 300 MBit/s ... kan KPN echt niet aan tippen, ik had zo ongeveer de snelheden die jij ook hebt.
 
Tarafundamatique

Quote

Murgen schreef:

Ik weet niet waar je woont maar oudenbosch geeft geweldig glasvezel, stabiel, snel en in 4 jaar tijd maar 2 keer een storing gemerkt. Ik kom ook van xs4all af en draai nu stabiel 300 / 300 MBit/s ... kan KPN echt niet aan tippen, ik had zo ongeveer de snelheden die jij ook hebt.

Ik zelf kom uit Rhoon. Okido, dank! Dan zit er voor mij ook niets anders op. Voor het geld dat ik betaal aan xs4all en kpn kan ik veel beter krijgen.
Caiway it will be then.
 
Tarafundamatique
Nee ik weet het nog niet. Geschrokken van de vele negatieve ervaringen met Caiway die ik op het internet lees. Mijn huidige adsl-verbinding mag dan niet zo snel zijn, maar het internet is wel retestabiel. Ik heb geen zin in drama en lange wachttijden bij een servicedesk.

Moet je zien: https://www.internetervaring.nl/caiway/reviews/extension:com_content/reviewtype:user/?pg=3&extension=com_content&reviewtype=user

Dit kan toch niet waar zijn?
 
2fast4u

Quote

Tarafundamatique schreef:

Nee ik weet het nog niet. Geschrokken van de vele negatieve ervaringen met Caiway die ik op het internet lees. Mijn huidige adsl-verbinding mag dan niet zo snel zijn, maar het internet is wel retestabiel. Ik heb geen zin in drama en lange wachttijden bij een servicedesk.

Moet je zien: https://www.internetervaring.nl/caiway/reviews/extension:com_content/reviewtype:user/?pg=3&extension=com_content&reviewtype=user

Dit kan toch niet waar zijn?


we zijn 2 jaar verder^^ en denk dat Caiway het best goed doet Wink in begin was desktop niet goed opgeleid. Nu zelf bij Caiway echt grote veranderingen de laatste 3 jaar bij Caiway was nooit internet of tv of tel. uitgevallen. Glasvezel is gewoon 100% goed en veel stabieler dan adsl. Maar goed kan bij ieder provider negatieven vinden en ook schrijven terwijl ik niet bij hun ben Wink Caiway was minder in begin van wegen desktop van hun maar je gaat ook niet meteen hardlopen als je geboren bent Wink Nu draait Caiway best goed en geen storingen 3 jaar.
Caiway en eigen router en je bent goed verder in huis. Owja en Helpdesk is bereikbaar via twitter en best snel Wink
Gewijzigd door 2fast4u op 21 februari 2017, 01:07
 
Tarafundamatique

Quote

2fast4u schreef:

Quote

Tarafundamatique schreef:

Nee ik weet het nog niet. Geschrokken van de vele negatieve ervaringen met Caiway die ik op het internet lees. Mijn huidige adsl-verbinding mag dan niet zo snel zijn, maar het internet is wel retestabiel. Ik heb geen zin in drama en lange wachttijden bij een servicedesk.

Moet je zien: https://www.internetervaring.nl/caiway/reviews/extension:com_content/reviewtype:user/?pg=3&extension=com_content&reviewtype=user

Dit kan toch niet waar zijn?


we zijn 2 jaar verder^^ en denk dat Caiway het best goed doet Wink in begin was desktop niet goed opgeleid. Nu zelf bij Caiway echt grote veranderingen de laatste 3 jaar bij Caiway was nooit internet of tv of tel. uitgevallen. Glasvezel is gewoon 100% goed en veel stabieler dan adsl. Maar goed kan bij ieder provider negatieven vinden en ook schrijven terwijl ik niet bij hun ben Wink Caiway was minder in begin van wegen desktop van hun maar je gaat ook niet meteen hardlopen als je geboren bent Wink Nu draait Caiway best goed en geen storingen 3 jaar.
Caiway en eigen router en je bent goed verder in huis. Owja en Helpdesk is bereikbaar via twitter en best snel Wink

ja ik zie dat ik vanaf pagina 3 de link heb gegeven. De laatste ervaringen stammen uit januari en februari. Dus niet zo lang geleden. Ik wil gewoon niet terechtkomen bij een provider waar het gewoon niet lekker loopt. Ik haat klantenservice. Daar bel ik nooit mee. Alleen in een uiterste geval. Wanneer het dus echt aan de lijn ligt of zo. Maar dan nog wil ik gewoon een helpdesk hebben. Daar zit wel een verschil in omdat er meestal bij een helpdesk mensen zitten die meer weten. En zelf ben ik ook niet echt niet-technisch. Als je geen internet hebt, is het natuurlijk leuk dat ze via twitter bereikbaar zijn, daar heb je dan niet veel aan. En een mobiele abonnement heb ik niet en wil ik ook niet. Als je geen internetverbinding hebt, heb je ook geen telefoonverbinding. Vind ik wel een nadeel. Dus moet er altijd wel een mobiele telefoon zijn met iets van een beltegoed erop voor het geval dat. Maar goed, is irritant maar dat kan wel opgelost worden.
 
Murgen
Ik heb met caiway betere ervaringen dan xs4all en ben jaren klant van de laatste geweest. Glasvezel is meestal in 1 keer goed.
 
Tarafundamatique

Quote

Murgen schreef:

Ik heb met caiway betere ervaringen dan xs4all en ben jaren klant van de laatste geweest. Glasvezel is meestal in 1 keer goed.

Misschien dat ik het eerst twee weekjes ga uitproberen. Je hebt toch twee weken van de wet verkoop op afstand om iets te annuleren. Ik heb namelijk een soort van ervaring met Caiway. Negatief. Aan het begin toen de gemeente het uit handen gaf. Aangegeven dat ik geen diensten wilde van Caiway, maar werd toch doorheen gedrukt. Zelfs maanden later kreeg ik nog brieven en herinneringen en drigbrievn. Ik moest bij de gemeente bewijzen dat ik al Digitenne had en geen analoog signaal van Caiway wensde.
 
Murgen
Herkenbaar, ik was nogal boos op de verkoop ons cai-netwerk aan caiway en daarna opeens alles digitale tv waarmee de analoge HD recorder niets meer waard was.

Maar glasvezel is echt super en twitter support is best goed
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie