obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Gamen via Caiway glas
GDB76
Hallo,

Ik probeer met mijn Wii U online te gamen. Volgens Nintendo moet ik een aantal instellingen op mijn Wii u en mijn router doen. Dit heb ik gedaan maar het werkt nog niet. Na wat speuren op internet kwam ik een optie tegen dat mijn ISP dit misschien tegen houdt. Zijn er specifieke instellingen die ik voor Caiway moet doen om dit mogelijk te maken?

Alvast bedankt voor het antwoordt
 
Jaco Hage
Wat voor router heb je?

Welke instellingen heb je nu gehanteerd op je WII?
 
GDB76
Ik heb een Sitecom WLR-5002/v2001

Bij de Firewall heb ik de Wii toegevoegd aan DMZ met een handmatig toegewezen IP adres wat wel binnen de range van mijn router ligt. De Wii is draadloos verbonden met het WiFi netwerk via een extra AP (router als AP instelt). Bij port forwarding heb ik de volgende porten toegevoegd en direct aan mijn Wii toegewezen.
1 192.168.0.199 UDP 1-65535 Wii1
2 192.168.0.199 TCP 442-445 Wii2
3 192.168.0.199 TCP 28000-29500 Wii3
4 192.168.0.199 TCP 1-80 wii 4

Het komt er dus op neer dat ik bijna alle porten open heb gezet voor mijn Wiihttps://caiway.gebruikers.eu/images/smiley/think.gif
Ik heb ook geprobeert om direct via mijn router verbinding te maken. (net binnen range dus vandaar extra AP). dit levert het zelfde resultaat op.

Mijn zoon zou zeer blij zijn als het werkt.
 
Jaco Hage

Quote

GDB76 schreef:

Ik heb een Sitecom WLR-5002/v2001

Bij de Firewall heb ik de Wii toegevoegd aan DMZ met een handmatig toegewezen IP adres wat wel binnen de range van mijn router ligt. De Wii is draadloos verbonden met het WiFi netwerk via een extra AP (router als AP instelt). Bij port forwarding heb ik de volgende porten toegevoegd en direct aan mijn Wii toegewezen.
1 192.168.0.199 UDP 1-65535 Wii1
2 192.168.0.199 TCP 442-445 Wii2
3 192.168.0.199 TCP 28000-29500 Wii3
4 192.168.0.199 TCP 1-80 wii 4

Het komt er dus op neer dat ik bijna alle porten open heb gezet voor mijn Wiihttps://caiway.gebruikers.eu/images/smiley/think.gif
Ik heb ook geprobeert om direct via mijn router verbinding te maken. (net binnen range dus vandaar extra AP). dit levert het zelfde resultaat op.

Mijn zoon zou zeer blij zijn als het werkt.


Ik begrijp niet zo goed waarom je poorten gaat forwarden. Is dat een suggestie om met elkaar online te kunnen gamen?
Klinkt meer als een subnet mask of DNS probleem. Ook de DHCP pool kan het nog zijn. In pool 1 staat geloof ik al alles open. Allicht kan ik niet zo goed traceren wat er nu allemaal wel en niet gebeurt/. Die pool mag gerust kleiner. Wat heb je met je wifi gedaan PSK of AES/ Auto?

DNS zou ik opperen
1DNS 8.8.8.8
2DNS 8.8.4.4

Constructief gebruikt ik geen Sitecom dus ik weet niet of je X5 wel de juiste integratie is voor wat je ermee wilt doen. Wat zegt Sitecom hierover?

Ik weet niet waar je woont maar je mag van mij gerust even een andere merk router proberen/ophalen?

Feitelijk is de Caiway Genexis Titanium modem alleen een doorgeefluik dus daar mag/kan het niet aan mankeren. Genexis is ook 1 van de meest betrouwbaarste modems die er op de markt is. Wel weet ik uit ervaring dat Sitecom routers wel eens dubbele mac-adressen kunnen opvragen er daardoor geen internet of verbinding kan ontstaan. Werkt de rest van de randapparatuur wel?
Boel volledig ressetten en met een frisse start beginnen met een ander start IP? Bv 192.168.10.1 ?
Dat al geprobeerd?
Gewijzigd door Jaco Hage op 31 januari 2017, 23:01
 
GDB76
DNS heb ik inderdaad geprobeert. Dit heeft niet geholpen. Deze instelling heb ik op de Wii gedaan.

Wifi verbinding maak ik via een Linksys router die in AP mode staat. Ik kan alleen kiezen uit WPA2 Personal en WPA2 profesional. Hij staat nu op Personal. Bij sitecom ben ik niet veel wijzer geworden. Het volledig resetten heb ik nog niet gedaan omdat ik wel gewoon op internet kan en dat werkt allemaal goed. Ook de Wii kan gewoon op internet.

De reden dat er zo'n groot berijk van poorten open staat heeft te maken met wat nintendo adviseert. Dat advies bestaat uit 2 delen. Wii toevoegen aan DMZ met een vast IP adres en de poorten forwarden.

Als ik het goed begrijp vermoed jij dat mijn sitecom router de boel tegen houdt.
 
Jaco Hage
Kan mij niet voorstellen dat iedere consument dit moet toepassen of zoveel overhoop moet halen om het te laten werken. Dan wordt op een WII spelen niet echt leuk...

Stuur mij even een PB bericht of e-mail. Even kijken wat er nu exact aan de hand is.
Je mag ook even bellen en/of langskomen of ik bij jou kan ik langskomen, of breng hem hier en dan check ik het. Ik sluit het gerust even op een Asus router aan/tussen om te zien of ergens een boosdoener/conflict hier of daar is.

Anders ben ik bang dat het een heel lang verhaal gaat worden. Interessant verhaal. Wil even weten wat er wel/niet gebeurt.

Wil het graag voor je (zoon) werkend maken...
Gewijzigd door Jaco Hage op 05 februari 2017, 00:38
 
GDB76
Sitecom router was de boosdoener. Nu een Linksys router met een Asus AP en het werkt.

Bedankt voor het meedenken.
 
Jaco Hage

Quote

GDB76 schreef:

Sitecom router was de boosdoener. Nu een Linksys router met een Asus AP en het werkt.

Bedankt voor het meedenken.


Klasse weer een probleem opgelost ! Smile
Dank voor je reactie hier.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gamen via Caiway glas', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie