obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Externe USB schijf aan Asus RT-AC88U
cawul
Een week of wat geleden heb ik mijn Windows 10 x64 voorzien van de 1607 update.
De situatie daarvoor was zo dat ik in Windows Explorer, onder 'Netwerk' 2/twee onderdelen had staan.
1. Desktop-xxxxxx = mijn PC
2. een USB schijf

In de router had ik Samba ingeschakeld.

Ik kon gegevens naar de schijf wegschrijven en ik kon via UPnP via media speler in de woonkamer de videos afspelen.

Prima.

Na de 1607 update is helaas de situatie veranderd.
Ik heb alles ingesteld zoals het was (ik had schermafdrukken van de vorige situatie).

De schijf is via de media speler benaderbaar, maar niet meer via Explorer. In zoverre, explorer toont de schijf weliswaar, maar ik kan geen folders maken, noch kan ik iets wegschrijven naar die schijf.
Wat overblijft is uiteraard de schijf van de router loskoppelen, dan data op de schijf zetten en dan weer aan de router hangen.
Voor iedere wijziging moet ik 'm dus loskoppelen en direct aan een USB poort hangen.

Het is gewone externe USB schijf, niks NAS.

Ik heb 'full control' permissions.

Heeft iemand hier een suggestie?

Thanks
=
 
Jaco Hage
Check de laatste Firmware even op de Asus router. Enkele dagen is er een nieuwe Firmware gelanceerd op de AC modellen die wat bug problemen oplost.

Ik weet niet of de firmware je issue oplost maar wie weet Smile
 
cawul
Laatste firmware.

Ik vraag mij af hoe het bij anderen is...

De schijf heeft een ander icoontje gekregen ten opzichte van een tijdje geleden.
Toen had het een icoontje van een 'monitor' - nu heeft een icoontje van een ??? media speler o.i.d.

Zoals gezegd, het spul dat op de schijf staat kan gewoon afgespeeld worden, ook in de woonkamer, maar
iets toevoegen, of een folder aanmaken... jammer maar helaas.


=
ILmqufDm
=

oh ..
FWIW ik heb in de logfile gekeken en zie daar het volgende, tijdens het opnieuw instellen.

-
Dec 18 10:20:27 rc_service: httpd 529:notify_rc start_webs_update
Dec 18 10:23:38 rc_service: httpd 529:notify_rc restart_media
Dec 18 10:23:39 iTunes: daemon is stoped
Dec 18 10:24:40 rc_service: httpd 529:notify_rc restart_samba
Dec 18 10:24:40 Samba Server: smb daemon is stoped
Dec 18 10:24:40 kernel: gro disabled
Dec 18 10:24:41 kernel: gro enabled with interval 2
Dec 18 10:24:42 Samba Server: daemon is started
Dec 18 10:25:23 rc_service: httpd 529:notify_rc restart_samba_force
Dec 18 10:25:24 Samba Server: smb daemon is stoped
Dec 18 10:25:24 kernel: gro disabled
Dec 18 10:25:24 kernel: gro enabled with interval 2
Dec 18 10:25:25 Samba Server: daemon is started
-

Het zal wel ... zegt mij helemaal niets...

=

de procedure staat op de asus site
http://www.asus.com/us/support/FAQ/10...Q/1011279/
maar die werkt kennelijk niet (meer)
-
Gewijzigd door cawul op 18 december 2016, 11:17
 
Jaco Hage
Je zou nog eens je schijf kunnen formatteren naar HFS+ of naar NTFS.
In de router al eens geprobeerd de NTFS aan te zetten?

Heb je al een router reboot gedaan en Firewall uitgeschakeld?

Check ook even bij AI Protection of alle instellingen als ''veilig'' worden beoordeeld.

Zie overigens wel het ''uitroepteken'' knipperen in de router maar dat heeft zeker te maken dat je ''onbeveiligd'' bestanden over het netwerk heen stuurt ? (kan ook de blokkering veroorzaken)

Dit zijn de HDD die door de Asus RT-AC88 worden ondersteund,
http://event.asus.com/2009/networks/d...1482086824
Gewijzigd door Jaco Hage op 18 december 2016, 20:13
 
Jaco Hage
Ik ben er even wat dieper in gedoken maar ik kan niets vreemd vinden.

Overigens heb ik een eigen ''Manual Media Server Path'' gemaakt. Daar kan ik mijn ''nieuwe mappen'' in aanmaken. (Dit doe ik via de inlog van de router).

Als ik tabblad > Mijn PC aanklik krijg ik alle mappen > Browse map> daar krijg ik dan weer de ''nieuwe map'' die ik via de router heb gemaakt te zien. Zo kan ik daar weer bestanden inzetten.
Die mappen worden weer gelezen door mijn Smart TV.

Heeft dit je geholpen?
 
cawul
Dank voor de reactie. Het is een 1TB externe WD schijf, NTFS geformateerd.
De router heb ik op dezelfde manier ingesteld.
De uitroepteken geeft aan dat het onbeveiligd is, maar hier in huis ben ik de enige die 'm gebruikt, er zijn geen andere 'users'.
Meende dat de schijf niet via Internet 'gedeeld' werd, wanneer ik Samba ingesteld heb?
Met andere woorden, de schijf zou niet benaderbaar zijn voor derden via Internet.

Overigens, ik weet niet of het iets uitmaakt, maar wanneer ik 'Allow gues login' UITschakel, dan is alles in de R/W aangevinkt. Allow gues login 'ON' dan is alles in die kolom uitgschakeld.

Hoe dan ook, de schijf komt in mijn geval, in Windows Explorer, niet onder 'Netwerk' te hangen maar onder 'This PC'.

=

K9lzodRm

=

Ik heb ook manual server path geprobeerd. Dat maakte niets uit.
In Windows Explorer kan ik alles wel lézen (Read), maar niets toevoegen in bestaande folders.

=
 
Jaco Hage
Dat klopt het is geen NAS. Een NAS kan via het Net lezen en schrijven.
Er is alleen toegang tot de PC om te lezen / schrijven.
Een externe HDD is niet zo slim als een NAS. Als je daarop Plex hebt kun je zelf alles aanmaken via /:80.

Of te wel je kunt via de router een map aanmaken en via MIjN PC zie je die nieuw aangemaakte map weer. Dit kan dus hetzelfde als je hem aan de PC koppelt.

Ik ben niet veel anders gewent of begrijp ik je niet goed?
 
cawul
Let wel: het is dezelfde schijf van vóór de Windows update (Windows 10 Anniversary Update, 1607).
In mijn 1e screenshot, bij punt '4', is de situatie zoals nú is te zien, met daaronder een schermprintje van vóór de windows update.
Zelfde schijf, zelfde router instellingen, maar nu wel heel anders.
Helaas... kan ik niet meer vaststellen hoe het toen was met read/write, daar heb ik schermafdruk van.

Enfin, ik heb het inmiddels laten varen.

p.s. tot nú toe wist ik niet wat PLEX was... :-)
gebrek aan mijn opvoeding, maar nog nooit nodig gehad.
Had/heb in ieder geval dus níet geïnstalleerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Externe USB schijf aan Asus RT-AC88U', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV Externe USB Schijf opnemen Algemeen : 1 13 jan 2021
Caiway glasmodem met 2 externe routers voor alleen wifi (AP) Eigen netwerk : 2 09 aug 2020
Netwerkpad naar externe schijf Eigen netwerk : 3 06 nov 2019
Asus wifi router blijft knipperen CaiWay/Delta Glasvezel modem : 11 20 feb 2017
OpenVpn en Asus RT-AC66U Instellingen software : 4 02 jan 2017
Advertentie