Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen mail
Highway

Quote

jene schreef:
Van Wim kreeg ik al advies nog niets te veranderen. Caiway is nog aan het werk. Geduld wordt zeer op de proef gesteld.


De vraag is dan: Heb je aan de instellingen gezeten voordat je dat advies kreeg?
Check in ieder geval even je smtp instellingen via deze pagina, POP- & SMTP-instellingen en kijk bij uitgaande server.

Bovenstaande gaat uit van het niet kunnen verzenden van mail.
Lukt ontvangen wel?
Wink
 
jene
@ Highway: ja ontvangen gaat wel.
En conform de probleemoplosser op de Caiway site heb ik in het begin wel opnieuw mijn e-mail account ingesteld. Met exact dezelfde gegevens overigens. Maar ook daarna bleef het probleem van verzenden bestaan.

Op een noodkreet via het contactformulier van de Caiway site (met een screenshot van de foutmelding) kreeg ik reactie dat ik niets moest wijzigen maar even geduld moest houden.

De informatie op de site over POP & SMTP gaat mij echt boven de pet...
 
Highway
Welk email programma gebruik je?
Wink
 
jene
MS Outlook 2007, dat wel....
 
Highway
Ga naar Extra --> Accountinstellingen --> Tabblad Email --> selecteer je email account --> klik op wijzigen.

Check in dit venster of "Server voor uitgaande E-mail (SMTP)" op smtp.caiway.nl staat. Zo niet pas het aan.

Onder aanmeldingsgegevens:
Gebruikersnaam: Je volledige email adres
Wachtwoord: Je wachtwoord

Staat er geen vinkje bij "Beveiligd wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht", dan is je SMTP poort 25. Staat er wel een vinkje dan is de poort 587 of 465.

Via poort 25 verzend je email onversleuteld en dat raad ik niet aan. Check dus of het vinkje aan staat.

Klik vervolgens op "Meer instellingen". Ga naar het tabblad "Geavanceerd".

Aangezien je wel email kunt ontvangen laat je de poort bij "Inkomende e-mail POP 3" ongewijzigd. Ben wel benieuwd welk poortnummer je daar hebt staan, geef die aub even door.

Kies bij "Uitgaande e-mail (SMTP)", 587
En zet het type versleuteling op TLS

Klik op OK

Nu zou het moeten werken. Misschien krijg je nog een melding over een certificaat. Die kun je accepteren.
Wink
 
jene
bij aanmeldgegevens had ik niet mijn volledige e-mailadres staan...maar de naam waarmee ik me aanmeld in het inlogscherm. En het vinkje bij beveiliigd ww verif.... stond uit.
Die 2 zaken gewijzigd.

Bij inkomende e-mail (POP3) staat poort 995.
Bij uitgaande e-mail stond al 587 ingevuld.

Type versleuteling op TLS gezet.

Geen melding over een certificaat. Maar mijn postvak UIT schiet ineens leeg! WAT GOED! Alle mails verzonden!
Dank je wel. Thumbs Up
 
jene
Ahum.... nu krijg ik wel om de haverklap de melding "netwerkwachtwoord opgeven". Wat moet ik daarmee doen behalve keer op keer op OK klikken???
Even opnieuw Outlook starten?
 
Highway
Dat is vreemd van dat netwerkwachtwoord. Is het een melding van Outlook? of is het een melding van b.v. je wifi netwerk?
Wink
 
Highway
Zit net nog even de service pagina van caiway na te lezen.
Ik had aangegeven het volledige email adres, maar het moet zijn alleen de gebruikersnaam (het stukje voor @caiway.nl)

Wellicht lost dat het op.
Wink
 
jene
hmmm...dat weet ik niet. liefst zou ik een printscreen sturen.
Er staat elke keer: "Netwerkwachtwoord opgeven":
server................. pop.caiway.nl
gebrukersnaam.... volledig e-mailadres@caiway.nl
wachtwoord ......... ****
en de keuze "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst." maar vinkje aan of uit maakt geen verschil.

Ik kan nu ook geen e-mails meer ontvangen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis spamfiltering: weg met ongewenste mail! Weg met de ongewenste dienst. Instellingen software : 2 18 Oct 2024
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 Mar 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 Jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 Sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 Jan 2023
De Delta Black Friday Deals!
  • 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
  • 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
  • In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
  • Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
  • Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket

Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
Advertentie