Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
De EEUWIGE BLOKKENDOOS
|
|
jkok1975 |
Geplaatst op 22 June 2015, 19:44
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 22 Jun 2015 |
Ok, dan hier onderwerp nummer honderdduizendhonderdenelf (100.111) over de zeer slechte Caiway TV ontvangst! Laat ik beginnen met een opsomming van alle zinloze pogingen tnt (vast niet compleet! want: frustratie: al heel erg lang, aantal pogingen: aanzienlijk, tijdspanne: inmiddels ook aanzienlijk!) * Vijf splitters waarvan drie verschillende soorten (goedkope en belachelijke dure zgn topkwaliteit) * Drie verschillende ontvangers EN rechtstreeks op TV * Ongeveer 7 75 ohm kabels van verschillende lengte, aansluitingen (Hirschmann, Kemakeur, you name the bullshit) en diktes (max 2,5 meter) * Ongeveer 3 goedkope (50 ohm?) kabels (max 5 meter) * Wifi aan / Wifi uit * Router dichtbij, Router ver weg * Speakers dichtbij, speakers ver weg * Direct op het aansluitingspunt aansluiten * Tig keer melding van gemaakt * 1x monteur gehad (en ja hoor: "Signaal is uitstekend meneer (95%!) daar ligt het dus niet aan!" (lees: ons netwerk? Nee, uw troep!) * Kabelaansluiting nog beter afschermen voor 'interferentie' met tegelijkertijd speakers, router, 'storingsbronnen' weg. U raadt het al. Wat ik ook doe, dat 95% signaal blijft maar blokken, haperen en stotteren tot je er echt totaal chagerijnig van bent, zoals ik inmiddels! Soms ook even een korte periode van 1 a 2 dagen redelijk. Maar core buisness is en blijft toch echt BLOK BLOK STOTTER BLOK!! En ik zit ook zeker niet in een gebied met enorm veel Caiway abbo's in de buurt!! De helpdesk ga ik nooit meer bellen, want dat is na 40 minuten luisteren hoeveel er nog voor je zijn (dat zijn er ook altijd een stuk minder als je net doet of je klant wilt worden!) standaard het bekende "koop een nieuwe splitter" "koop een andere splitter" of "koop een kemakeur kabeltje" riedeltje. Of, als je na echt lang aandringen niet weer van het kastje naar de muur gestuurd wil worden, dan kan je een monteur krijgen. Die je vervolgens met een kluitje in het riet stuurt. Goed, genoeg geklaag. Is hier (nog 1 ultieme poging) iemand die een gouden tip / raad / wat dan ook heeft? Bedoel, het moet toch anno 2015 ook voor Caiway mogelijk zijn om een perfect signaal om te zetten in perfect beeld? Wie oh wie? Anders ga ik denk maar terug naar de schotel. Liever 10-15 dagen per jaar geen tv door sneeuw en/of storm dan 365,24 dagen lang blokjes zien en voortdurend haperend geluid te moeten horen. Dat je bij je kabelinternet ook wat gratis TV zenders krijgt is leuk, maar het beeld is bedroevend (oh nee, al mijn gebruikte apparatuur is dat!) en die 30/3Mbit voor bijna vier tientjes is ook om te huilen natuurlijk. Kan sneller DSL krijgen voor veel minder geld. Gewijzigd door jkok1975 op 22 June 2015, 19:50 |
|
|
Adios |
Geplaatst op 22 June 2015, 20:23
|
Activiteit » Krimpen aan den IJssel » Alles-in-1 G250 » Linksys WRT1900ACS » Complete TV » CI+ Module SMiT Berichten: 3306 Lid sinds: 06 Oct 2009 |
Welke gemeente woon je ? Misschien dat ik je kan helpen? |
|
|
Bordewolf |
Geplaatst op 22 June 2015, 22:14
|
Activiteit » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Netgear Nighthawk 7000 » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 1471 Lid sinds: 31 May 2014 |
Quote jkok1975 schreef: Ok, dan hier onderwerp nummer honderdduizendhonderdenelf (100.111) over de zeer slechte Caiway TV ontvangst! Laat ik beginnen met een opsomming van alle zinloze pogingen tnt (vast niet compleet! want: frustratie: al heel erg lang, aantal pogingen: aanzienlijk, tijdspanne: inmiddels ook aanzienlijk!) * Vijf splitters waarvan drie verschillende soorten (goedkope en belachelijke dure zgn topkwaliteit) * Drie verschillende ontvangers EN rechtstreeks op TV * Ongeveer 7 75 ohm kabels van verschillende lengte, aansluitingen (Hirschmann, Kemakeur, you name the bullshit) en diktes (max 2,5 meter) * Ongeveer 3 goedkope (50 ohm?) kabels (max 5 meter) * Wifi aan / Wifi uit * Router dichtbij, Router ver weg * Speakers dichtbij, speakers ver weg * Direct op het aansluitingspunt aansluiten * Tig keer melding van gemaakt * 1x monteur gehad (en ja hoor: "Signaal is uitstekend meneer (95%!) daar ligt het dus niet aan!" (lees: ons netwerk? Nee, uw troep!) * Kabelaansluiting nog beter afschermen voor 'interferentie' met tegelijkertijd speakers, router, 'storingsbronnen' weg. U raadt het al. Wat ik ook doe, dat 95% signaal blijft maar blokken, haperen en stotteren tot je er echt totaal chagerijnig van bent, zoals ik inmiddels! Soms ook even een korte periode van 1 a 2 dagen redelijk. Maar core buisness is en blijft toch echt BLOK BLOK STOTTER BLOK!! En ik zit ook zeker niet in een gebied met enorm veel Caiway abbo's in de buurt!! De helpdesk ga ik nooit meer bellen, want dat is na 40 minuten luisteren hoeveel er nog voor je zijn (dat zijn er ook altijd een stuk minder als je net doet of je klant wilt worden!) standaard het bekende "koop een nieuwe splitter" "koop een andere splitter" of "koop een kemakeur kabeltje" riedeltje. Of, als je na echt lang aandringen niet weer van het kastje naar de muur gestuurd wil worden, dan kan je een monteur krijgen. Die je vervolgens met een kluitje in het riet stuurt. Goed, genoeg geklaag. Is hier (nog 1 ultieme poging) iemand die een gouden tip / raad / wat dan ook heeft? Bedoel, het moet toch anno 2015 ook voor Caiway mogelijk zijn om een perfect signaal om te zetten in perfect beeld? Wie oh wie? Anders ga ik denk maar terug naar de schotel. Liever 10-15 dagen per jaar geen tv door sneeuw en/of storm dan 365,24 dagen lang blokjes zien en voortdurend haperend geluid te moeten horen. Dat je bij je kabelinternet ook wat gratis TV zenders krijgt is leuk, maar het beeld is bedroevend (oh nee, al mijn gebruikte apparatuur is dat!) en die 30/3Mbit voor bijna vier tientjes is ook om te huilen natuurlijk. Kan sneller DSL krijgen voor veel minder geld. Heeft die monteur al in de straatkast gekeken? Dit klinkt alsof het daar al fout gaat of van de straatkast naar je huis.... |
|
|
jj1987 |
Geplaatst op 22 June 2015, 23:47
|
Activiteit » Hendrik-Ido-Ambacht » 3344 » Basic TV » Humax iRHD-5300c Berichten: 432 Lid sinds: 12 Aug 2013 |
Laat de uitkomst/fout even weten. Altijd ''leuk'' om mee te lezen. |
|
|
Caiway Webcare |
Geplaatst op 23 June 2015, 12:11
|
Official van CaiWay » Naaldwijk Berichten: 960 Lid sinds: 12 Jul 2010 |
Beste jkok1975, Dat is een lang en schokkend verhaal. Vanuit onze kant de afdeling Webcare willen wij dit gaan behandelen. Kan je ons een privé bericht sturen met postcode & huisnummer? Met wat jij allemaal heb genoemd zullen wij niet gaan komen met testen of vervangen. Onze aanpak zal wel zijn richting een monteur. Op zijn minst kunnen wij een melding aanmaken voor een meeting dat een aantal dagen het signaal constant word gemeten. Met vriendelijke groet, Arjan in ‘t Hout Caiway Webcare Team
|
|
|
Adios |
Geplaatst op 23 June 2015, 23:27
|
Activiteit » Krimpen aan den IJssel » Alles-in-1 G250 » Linksys WRT1900ACS » Complete TV » CI+ Module SMiT Berichten: 3306 Lid sinds: 06 Oct 2009 |
Tenzij er een storing is, heb ik echt nooit blokken in het beeld bij Caiway op de coaxkabel. Ik weet zeker dat probleemloos kijken ook bij jou mogelijk is. |
|
|
breaker |
Geplaatst op 24 June 2015, 16:28
|
Activiteit » Schiedam » Alles-in-1 G250 Berichten: 174 Lid sinds: 02 Mar 2012 |
Heb je geen last van een storing mede veroorzaakt door het 4g netwerk van telecom bedrijven... Het is bekend dat 4g sinaal de kabel tv kan storen. http://www.4gdekking.nl/nieuws/4g/zit-dat-storing-televisie-4g-netwerk |
|
|
jkok1975 |
Geplaatst op 25 June 2015, 21:25
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 22 Jun 2015 |
@ alles en iedereen @HDR Lopik @Bordewolf Heb in die 3 jaar ook al 3x internetstoring gehad (en dan fysiek hier binnen of in de kast aan de overkant van de straat, geen server/DNS/onderhoudsproblemen. En 1x 8 a 9 dagen zonder!), er is al twee keer in de kast wat veranderd voor internet. En het aansluitpunt binnen is vervangen 2 jaar geleden. Ik heb op een gegeven moment schotel weggedaan omdat ik toch niet zo heel veel kijk, de vele uitvaluren in de herfst/winter beu was en het bij kabelinternet in zat (=besparing en kabelinternet was op dat moment flink sneller dan andere mogelijkheden op dit adres). Daarna nog 1x monteur voor de blokkendoos @Caiway Zal ik doen @Breaker Lijkt me sterk, want dit is een gat mbt GSM netwerken. Ik heb hier echter verder geen verstand van. Als ik er nou bij zeg dat je met Vodafone maximaal twee minuten kan bellen, en met KPN of Simyo op een goede dag 3 hele streepjes (van 5) bereik hebt, heb je daar dan wat aan? Of niet haha UPDATE: Sinds enkele dagen is het zelfs compleet zwart. Geen enkele zender werkt. Gelukkig is internet probleemloos! Ik krijg echt een punthoofd van die problemen. Met die schotel had je de wind en de regen (en de sneeuw!) en nou dit weer. Zal morgen weer ns kijken of de zenders weer magisch teruggekeerd zijn, zoals alle vorige malen. Alsof Hans Kazan beneden zit. Tot die tijd maar weer IPTV voor het bewegende behang. *zucht* Gewijzigd door jkok1975 op 25 June 2015, 22:05 |
|
|
Adios |
Geplaatst op 25 June 2015, 22:02
|
Activiteit » Krimpen aan den IJssel » Alles-in-1 G250 » Linksys WRT1900ACS » Complete TV » CI+ Module SMiT Berichten: 3306 Lid sinds: 06 Oct 2009 |
Ondertussen weet ik nog steeds niet in welke gemeente je woont. Ik wil je nog steeds helpen. Nu blijft de situatie hangen en jouw ontevredenheid ook. |
|
|
jkok1975 |
Geplaatst op 25 June 2015, 22:06
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 22 Jun 2015 |
Oh, staat bij mij boven in het berichtje Lopik |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'De EEUWIGE BLOKKENDOOS', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie