obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Caiway Glas ism TP-Link WDR4900 - geen verbinding
mallorca
Heb sinds vandaag een werkende Caiway Glasverbinding G200. (Dit had nogal wat voeten in aarde maar die zijn door Caiway opgelost; verkeerde patch, niet afgehandelde order, hangende order etc).

Verbinding via Laptop en CAT5e werkt prima. Haal 200mbit volgens de speedtest en ook een testdownload komt richting 150mbit.

Echter zodra ik mn router aansluit dan werkt internet niet.
Router TP Link WDR4900
Gebruikte kabel CAT5 en nu CAT6 ca 1 meter.

De Router krijgt netjes het IP Adres 83.x.y.z. toegwezen en ook de Gateway/Subnetmask en 2 DNS servers (62.45.45.45 / 46)
Er gaat echter GEEN zinnig verkeer over.

Een ping naar google DNs 8.8.8.8 levert 20% packet loss op, een ping naar Caiway DNS 62.45.45.45 resp .46 levert 100% packet loss.
(Doe ik dit zonder router geen enkel probleem).

De TP Link is al gereset naar factory default maar blijft hetzelfde (wel verbinding / geen internet verkeer).

Mogelijk staat er dus iets verkeerd in de router maar zou onderhand niet meer weten wat.
btw. De router werkte op KABEL zonder problemen (ARRIS modem).

De router zijn WAN (en LAN) poorten zijn alle Gigabit.

Iemand nog suggesties?
We hebben al sinds vrijdag j.l. geen werkend internet en 4G abbo gaat zo wel erg hard.
Gewijzigd door mallorca op 15 juli 2014, 23:03
 
2fast4u
maak verbinding met de kabel op je laptop ga naar cmd als administrator uitvoeren toest in ipconfig /release enter maak de kabel los verbind de router en dan met de pc wacht ff af dan krijg je weer een nieuwe IP heeft mij geholpen want de IP van router nu actief is op de laptop en hij geen andere ip geeft of moet je ff router uitschakelen wachten max 15 min of dat wat ik net zei laptop verbinden ipconfig /release kabel los in de router in.
 
mallorca
Aanvulling:
Abbo was nog niet goed omgezet van kabel naar glasvezel.

Uiteindelijk terug naar kabel.

Abbo is 2 dagen laten wel goed omgezet. toen had ik wederom geen verbinding.

Firmware Bijgewerkt op router en de verbinding is in de lucht.

Helaas nog niet helemaal stabiel en na contact met Caiway helpdesk hebben ze een probleem gemeten op de vezel (te hoge waardes). Dit wordt verder onderzocht.

btw ook zonder router (direct op modem) is de verbinding af en toe instabiel.
Gewijzigd door mallorca op 19 juli 2014, 11:55
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway Glas ism TP-Link WDR4900 - geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Advertentie