obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met sub-emailadressen (@caiway.net)
rmoonen
Sinds een paar weken ben ik overgegaan naar glasvezel.
Internet werkt goed, alleen ondervind ik een probleem met de emailadressen die eindigen op @caiway.net.
De ene keer krijg ik alle mail binnen, een kwartier later staat ie heel lang te draaien en krijg ik de boodschap "e-mail ophalen mislukt, de e-mailserver pop.caiway.net reageert niet, controleer de instellingen" en een uur later krijg ik wel weer wat binnen, zonder wat aan te passen.
Soms krijg ik mail binnen met een vertraging van een dag.
Heeft iemand dit probleem ook of heeft iemand suggesties.
De Cai Webcare zegt dat bij hun alles goed staat, ik heb van alles geprobeerd maar niets helpt.
De hoofd emails eindigen op @caiw.nl werken overigens goed.
 
Joekelaar
Sinds 2 weken glasvezel van Caiway. Ook extra email adressen met .net als extensie. Werkt niet, krijg niets binnen.
 
Caiway Webcare
.
Gewijzigd door Caiway Webcare op 20 juni 2014, 11:24
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Caiway Webcare
Beste Joekelaar,

Kan je ons melden welk mail programma je gebruik en of je hierbij ook een foutmelding krijgt?
In de meeste gevallen begint deze met 0x800..

In afwachting op jouw reactie.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ‘t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Joekelaar
Hallo ,ik gebruik Thunderbird. Maar ook op mijn iphone en ipad ontvang ik geen mail met .net als extensie.
Ook op laptop van mijn vrouw (Thunderbird) alsmede haar iphone en ipad kunnen wij niets ontvangen. Email adressen met caiway.nl werken wel naar behoren. Als ik inlog op mijn Caiway staat er bij desbetreffende email adressen dat er wat in die inbox staat, (10kb) o.i.d. en dat is het.
Dank u.
 
Joekelaar
Hallo, zojuist mail binnen gekregen op .net adres.
Ga even verder zoeken.
Dank u.
 
Dwitter
Hallo,

Wij kennen dezelfde problemen. Tot op heden had ik het probleem niet aan de .net extensie gekoppeld.

Ook bij ons wordt de inkomende mail op wisselende tijden niet opgehaald op zowel laptop en ipad (alles geplaatst achter glasvezelmodem/router). De melding "ophalen mail is mislukt" verschijnt. Internet en uitgaande mail is dan wel mogelijk.
Als de iPhone en de Samsung S3 ook op WIFI zijn ingeschakeld komt ook daar de mail niet binnen, zodra we op de mobiele telefoons WIFI uitschakelen ontvangen we wel de mail via het mobiele netwerk.

Op aanraden van Caiway contact opgenomen met Eminent omdat het probleem in de router zou zitten (EM4542 die door Caiway werd aangeraden). Eminent adviseerde om de router te resetten maar tot nu toe zonder oplossing van de problemen. Nu ik dit bericht lees zijn wij toch niet de enige met dit probleem

Is er al een oplossing bekend?

Danny
 
Caiway Webcare
Beste gebruikers,

Caiway heeft geen probleem/storing aan de mail server.

Dit houdt in dat het met instellingen te maken heeft in programma’s of routers. Wat je kan doen is met het betreffende account in te loggen op de webmail: https://secure.caiway.nl/webmail/

Als hier het bericht staat zal de computer/tablet/smartphone deze moeten binnen halen. Bij een verkeerde instelling is in het account zal een mail programma met een foutmelding komen. Caiway ondersteund enkel de producten van Microsoft. Deze zal dan een 0x800 fout komen.

Als de mail niet binnen komt terwijl deze op de webmail staat en er komt geen fout, houdt het in dat in het netwerk bij binnen komende post port 110 dicht staat (Bij uitgaand 25). Dit kan zijn door een instelling in de router of virusscanner/firewall op de computer.

Het betreffende programma te verwijderen en opnieuw te installeren kan dit probleem software matig op de computer oplossen dat de porten weer open staan. Let wel op dat je een back-up maak van je huidige berichten.

Een fabriek reset van een router zal daar deze poorten in vele gevallen weer open zetten.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout.
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met sub-emailadressen (@caiway.net)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie