obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Powerline voor internet en iptv?
Thagai
Beste leden,

Ik heb mijn vraag nog niet voorbij zien komen, dus bij deze:
In de woonkamer heb ik een switch voor mijn mediaplayer, xbox en ps3. Deze heb ik dmv een Powerline adapter verbonden met het modem die inmijn meterkast zit. Nu wil ik een 2de set aansluiten om mijn iptv te verbinden. Nieuwe kabels trekken is geen optie helaas...

Heeft iemand hiermee ervaring?

Alvast bedankt!!!!
 
Rav
Ik heb in het verleden nog wel gespeeld met een aantal powerline adapters.
De snelheid is afhankelijk van meerdere factoren.
Simpel gezegd staat de bruto snelheid op de doos , wat je netto overhoud is vele malen lager.

Het gaat dus net als bij WIFI om de doorvoersnelheid.
Als je dat weet dan heb je een betere indicatie over de snelheid voor al je netwerk apparaten.

Lees dit maar eens door:
http://nl.hardware.info/reviews/3428/32-powerline-adapters-review-stroomnetwerk-vergelijkingstest

en kijk naar info over andere powerlines;
http://nl.hardware.info/#search: powerline
 
Radar
Dat is iets waar ze bij Caiway waarschijnlijk niet helemaal voldoende over nagedacht hebben.
Ik had de coax aansluiting in de woonkamer en dat heb ik nu weer....ik was er gelukkig bij toen ze de aansluiting in de meterkast wilden plaatsen.
Nu zit ie weer in de huiskamer naast de coax aansluiting.

Bij mijn moeder echter......is de aansluiting naast de aansluiting van de coax in de meterkast geplaatst.
Met coax was dat geen probleem: 1 coax doortrekken naar de huiskamer (10 meter verder) en daar de modem op waar weer de router, decoder en het basisstation van de DECT op aangesloten konden worden.
Met glasvezel lukt dat niet: je kan niet even de glasvezel doortrekken naar waar je hem hebben wil.
Je kan dan draadloos gaan werken (met basisstation, router en oplossing voor TV(powerline adapter)) in de meterkast, maar dat is mijns inziens een foute oplossing.
Bij mijn moeder is de meterkast niet centraal geplaatst en dus lastig voor draadloze signalen (met alle bekabeling daarin) en bovendien raak je veel van de snelheid kwijt bij draadloze "oplossingen".
Gelukkig lag er nog een loze buis naast de in gebruik zijnde coax verlengkabel en daar konden 2 UTP kabels en een telefoonkabel door.
Was dat niet het geval geweest, was er geen glas gekomen bij moeders: glas is geen verbetering op coax met de draadloze "oplossingen".
En zo zal het bij veel Caiway klanten zijn.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Powerline voor internet en iptv?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 1 27 aug 2023
Lokale omroepen worden toegevoegd aan IPTV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 03 jul 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie