obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Wordt via glasvezel de geadverteerde snelheid gehaald?
cawul
Dat ziet er inderdaad netjes uit.

Ik heb 300 / 300 hier, maar helaas... ik heb dat nog geen 1x gehaald, download, althans.

Meten direct op het modem? Maakt niet uit.
Resetten modem? Maakt niet uit.
Andere pc? Maakt ook niet uit.
Andere netwerkkaart? Maakt niet uit.
(2 pc's 3 netwerkadapters, 1 pc heeft Dual LAN, lijkt me sterk dat alle 3 de netwerkkaarten niet in orde zijn)
Uitschakelen antivirus? Maakt niet uit.
Andere antivirus dan? Maakt niet uit?
(Heb Kaspersky Internet Security en Norton IS, laatste versies)
Andere poort in het modem? Maakt niet uit.
Firefox? Internet Explorer 11, Chrome alles laatste versies. Maakt niet uit.
Schoonmaken glasvezel/loshalen contacten dan? Iemand is langs geweest, maakt niet uit.
Netwerkkaart advanced settings: Snelheid van 'Auto-Sense' op 1000Mbps full duplex gezet en 'Jumbopakket' (standaard 1514) verhoogd naar 9014 bytes. 3x raden ...
Het maakt allemaal geen eh ....
Het maakt allemaal niets uit.

Ze hebben gemeten, alles is dik in orde.

=
2jqy 8msv byd7 u70p yjub csps

=

Overigens, gisteren via speedtest.net, een 'laagte-record' ... 12Mbit/s down (38Mbit/s up)
Zal moeilijk zijn om daar, met 300Mbits, nog onderdoor te kunnen, ha!

=
 
darkstalker
Alleen de upload is de laatste tijd wat lager hier. Die schommelt vaak tussen de 240Mbit en 270Mbit.
tMwKo0a 6JqX3qz
 
cawul
Doe je dit nou om te pesten joh ... ! Dit -> Annoying mankeerde er nog aan... En ik heb 't al zo moeilijk ...

Grapje uiteraard .. SmileSmile

Maar inderdaad, dit was ook mijn ideaal.

Bij mij heb je eerder met DIT soort snelheden van doen (enkele testjes bij elkaar geplakt)


=

y1fx

=


Ik heb de test ook gedaan vanaf een "Virtual Machine" (vmware) met een volledig kale Windows 7, zonder antivirus, niks.

Maar dat schoot al helemaal niet op...

=
7lh2

=

Heb Caiway maar weer een mail gestuurd. Hopelijk komt er iemand langs met een ander modem.
Ofschoon volgens de experts alles dik in orde is, denk ik dat er toch iets niet klopt :-)
Een ander modem zou in ieder geval díe twijfel weg kunnen halen.

=
 
Janneman
Afgelopen zaterdag mijn glasvezel standaard maar eens geactiveerd. Wat me direct teleurstelde was de snelheid. Ik ben maar een eenvoudige consument, geen verstand van allerlei techniek. Ik download graag een filmpje, niet eens veel. Ik download met Grabit en ik haalde afgelopen zaterdag bedraad aan het glasvezelmodem slechts een downloadsnelheid van ong. 15Mbps. Hoe kan dat nou? Als ik de Caiway speedtest doe dan haal ik bedraad wel een downloadsnelheid van 150Mbps. Kijk, ik had ook niet verwacht met een film downloaden 150Mbps te halen, maar de helft had ik wel verwacht en gehoopt. Ik heb een usenet abo van 120 Mbps, dus mijn download via Grabit moet toch veel hoger kunnen? Zeker in de ideale situatie rechtstreeks bedraad aan het glasvezelmodem. Toen de draadloze router er eens tussen gezet. Het topmodel van Sitecom! De X8 AC1750. Voornamelijk gekocht met het oog op de toekomst. Maar draadloos is echt alles heeeeel traag. Trager als in de oude situatie. Kijk, misschien doe ik zelf wel iets fout, maar van de helpdesk krijg ik alleen te horen: meneer uw speedtest is goed dus wij kunnen verder niets voor u doen.
Help, ik wil gewoon graag snel internet. En ik hoef heus geen supersnel, maar met een sneldheid van rond de 100 Mbps een filmpje downloaden vindt ik leuk. Ook voor de kids die tegenwoordig online gamen, daar doe ik het ook voor.

Is er iemand die mij kan vertellen waar het aan zou kunnen liggen?
 
darkstalker
Weet je zeker dat Grabit 15Mbps aangeeft, of dat het 15MB/s is. Als het dat laatste is, werkt het gewoon goed.
 
Janneman
Grabit geeft aan ong. 1800 Kb/s. Dit is bijna 15 Mbps. Een bestand van ong. 5Gb binnenhalen duurt (het fluctueert natuurlijk) dan ong. 45-60 minuten.
 
darkstalker
Het kan ook aan je usenet provider liggen he. Veel providers begrensen snelheid omdat de meeste mensen toch geen snelle verbinding hebben.
Doe eens een test op speedtest.caiw.net of/en download de 1000MB test bestand van http://mirror.leaseweb.net/
 
Janneman
Zoals ik in mijn post al aangaf, met de speedtest en bedraag aan het glasvezelmodem haal ik de 150 Mbps wel. Maar waarom blijf ik draadloos dan op zo een langzame snelheid hangen. Mijn usenet abonnement is 120 Mbps.
 
wsliggers
@jannemena: Hoeveel Bots heb je ingesteld in je usenet configuratie? Trouwens, draadloos is een verhaal apart.
 
cawul

Quote

darkstalker schreef:

Het kan ook aan je usenet provider liggen he. Veel providers begrensen snelheid omdat de meeste mensen toch geen snelle verbinding hebben.
Doe eens een test op speedtest.caiw.net of/en download de 1000MB test bestand van http://mirror.leaseweb.net/


zou die 'gecapt' zijn op 125Mbits/s

Het is jammer dat Caiway niet zulke bestanden heeft staan.

=
bb9m
=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wordt via glasvezel de geadverteerde snelheid gehaald?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Analoog wordt uitgeschakeld, keuze Internetradio Digitale radio of televisie storing : 4 23 apr 2024
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Advertentie