obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
CaiWay ontvanger bij glasvezel aansluiting?
erpece
Ik zou willen dat je gelijk had over die DVB-C optie, Thommie. Helaas is de enige mogelijkheid om DVB-C te laten werken een kabelaansluiting - met IP-TV (glas) gaat dat helaas niet lukken. Er bestaat voor zover ik weet ook niet zoiets als een verloopkastje van IP naar kabel.
 
Adios
DVB-C over glas kan wel degelijk. Alleen doet Caiway dit niet.

Je krijgt 2 glasvezels in je huis.

Caiway heeft als glasvezelmodem gekozen voor de:Genexis OCG-118m

http://www.genexis.nl/downloads/datasheet-ocg-118.pdf

Als de daar de optionele CATV module in plaats kan Caiway probleemloos DVB-C aanbieden.

http://www.genexis.nl/products.php?id=catv_receiver

http://www.genexis.nl/downloads/datasheet-ocg-14.pdf

Maar blijkbaar vind Caiway dat te duur!!

Andere glasvezelaanbieders bieden nu wel DVB-C aan, omdat ze weten dat dat het meeste gebruiksgemak geeft.

Ik heb zelf vorig jaar voor bijna 400 euro een Humax 5050C gekocht. Maar ook daar heeft Caway geen boodschap aan.

Ik heb Caiway in een mail concreet naar antwoord gevraagd en ik krijg dan dit nikszeggend mailtje terug.


Het doel van Caiway is om haar klanten met nieuwe diensten ook mooie, nieuwe ervaringen te bieden op het gebied van tv-kijken. Caiway heeft altijd voorop gelopen met de ontwikkeling van nieuwe diensten, tot grote tevredenheid van onze klanten. We begrijpen dat deze ontwikkelingen soms wat ongemak kunnen betekenen, maar vertrouwen erop dat u er als klant per saldo duidelijk op vooruit gaat.

Hieronder vindt u het antwoord op uw vragen, voor zover mogelijk in deze introductiefase.

Digitale televisie via IP
Caiway kiest bewust voor een digitale tv via het internet protocol (IPTV) in plaats van DVB-C. IPTV over glasvezel is de meest toekomstvaste oplossing en naar verwachting op termijn de standaard in de markt. Een DVB-C dienst over glasvezel betekent een additionele investering in het netwerk, terwijl de mogelijkheden voor nieuwe diensten over DVB-C beperkter zijn. Caiway heeft inmiddels diverse nieuwe, interactieve diensten in voorbereiding.

Huisbekabeling
Voor de aansluiting in huis van de IPTV-ontvanger bieden we verschillende mogelijkheden. Uiteraard de genoemde UTP-kabel. Als u ondersteuning wenst bieden we een voordelige installatieservice (aanbieding volgt binnenkort). Daarnaast komen we met een draadloze oplossing die geschikt is voor IPTV en testen we een plug&play Ethernet over Power set. Hiermee wordt op eenvoudige wijze de bestaande electriciteitsbekabeling gebruikt als Ethernetverbinding. In eerste instantie zal IPTV in de woonkamer gebruikt worden. In de meeste gevallen is dat ook de plaats waar het glasvezelmodem geplaatst wordt.

Opnemen
We testen momenteel verschillende oplossingen voor het opnemen van programma's. Uw huidige opnameapparatuur kan voorlopig nog gebruikt worden op de coax-aansluiting. Caiway komt tijdig met een goede oplossing en zal hierbij haar klanten tegemoet komen met interessante inruilaanbiedingen.

Ingebouwde ontvanger
Een externe IPTV ontvanger is inderdaad nodig. Dikwijls is ook bij TV's met ingebouwde DVB-C tuner extra apparatuur zoals een PVR in huis aanwezig. De IPTV ontvangers zijn mooi vormgegeven en kleiner dan veel van de huidige DVB-C-ontvangers. We onderzoeken diverse oplossingen hiervoor.

Mocht u vragen hebben over deze afwikkeling, dan horen wij dat graag via ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief). Ook in de toekomst zijn uw opmerkingen bij ons van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Caiway

Bianca Moor
Servicecenter
 
Thommie
Ik heb het weer gevonden

"...Wat televisie betreft lijkt het glasvezel beter begrepen te hebben. Zo blijft het DVB-C signaal actief en is er een HD aanbod..."

http://www.gebruikers.eu/nieuws/001817-20100228_caiway-met-glasvezel-krimpen-loenen-en-woerdblok

Vlgs mij gaat het om een ongecodeerd digitaal signaal (free-to-air). Het DVB-C signaal komt er dus bij waarbij zelfs geen smartcard voor nodig is in de tv tuner (!)
 
Adios
Dat is verkeerd uitgelegd zeg Caiway.

We zijn de eerste gemeente van Nederland war DVB-C niet te verkrijgen is straks.

Met dank aan Caiway.

Al zou ik zelf moeten bijbetalen voor een glasvezelmodem met DVB-C ingebouwd zou ik het nog doen.

Ik had nooit gedacht van Caiway dat ze de klanten zo in de kou laten staan.
 
erpece
Wat interessant... Mij had CaiWay gemaild dat DVB-C onmogelijk was. Mijn Humax 5050c heb ik zelf ook nieuw in november gekocht.Frown

Bedankt voor de info Fiber90 en Thommie.
Gewijzigd door erpece op 02 april 2010, 21:03
 
Adios
Ik vraag me af hoe Caiway de verglazing in Loenen aanpakt.

Ook daar DVB-C uitgeschakeld of zijn we alleen in Krimpen de klos?
 
Emiel
Ik heb nog steeds hoop dat de voorlichters verkeerd ingelicht zijn.

Gezien het feit dat die genexis toch geschikt is voor DVB-C zou het natuurlijk ook interessant kunnen zijn om hetzij via de gemeenteraad, hetzij via een andere weg wat druk uit te oefenen op Caiway.

Het is toch te zot voor woorden voor een provider die elders iedereen aan de DVB-C brengt, om de 'glasklanten' verplicht over te laten schakelen op IPTV.

Zelf woon ik in Capelle, maar ik heb een huis gekocht in Bloemrijk om terug naar Krimpen te verhuizen, en mijn hele familie woont in Krimpen.
Gewijzigd door Emiel op 02 april 2010, 21:57
 
Adios
Beste Emiel,

Ik heb de gemeente ook al om antwoord gevraagd en die sturen dan mijn mail door naar Caiway.
Dus daar schiet je ook geen bal mee op Smile
 
Emiel

Quote

Fiber90 schreef:
Beste Emiel,

Ik heb de gemeente ook al om antwoord gevraagd en die sturen dan mijn mail door naar Caiway.
Dus daar schiet je ook geen bal mee op Smile
Ik had een heel verhaal in een bericht aan leefbaar krimpen gericht, crasht mijn webmail Shock

Maar misschien dat de actie van erpece nog wat oplevert, als ik maandag weer thuis ben zal ik ook nog eens een poging wagen...
 
Adios
Ik heb inmiddels deze reactie gestuurd naar Caiway als antwoord op hun nietzeggende antwoord aan mij:

Ik begrijp heel goed dat IPTV boxen voor Caiway commercieel het meest interessant zijn.
Veel van die geweldige interactieve diensten zullen waarschijnlijk de consument geld kosten, dus Caiway is weer verzekerd van een extra inkomende geldstroom.

Waar het mij omgaat is de belangen van de consument en daar wordt veel te lichtvoetig mee omgegaan;

IPTV is de toekomst, ja, maar wel de toekomst over een jaar of vijf op zijn vroegst! Nu zijn alle televisies ingericht met DVB-C tuners. Juist om de mensen te verlossen van losse kastjes en extra afstandsbedieningen.

Ook mensen die hun televisie aan de muur hebben opgehangen en misschien hebben gefreesd in de muur, zijn juist blij dat ze geen los kastje hoeven te gebruiken. Overal elders in jullie gebied promoten jullie je suf om DVB-C onder de mensen te brengen. De Humax 5050 C ( welke ik zelf ook heb ) is zelfs moeilijk leverbaar en er is een wachtlijst voor. Dat zegt al genoeg over de populariteit van dit apparaat!
Heeft Caiway nu het idee dat dit apparaat in Krimpen aan den IJssel veel minder populair is dan elders en dat de Krimpenaren graag hun Humax 5050C in de prullenbak smijten?
Ik denk dat jullie er dan flink naast zitten!!! Tevens hebben mensen voor Krimpen een CI of CI+ module in gebruik als ze via de ingebouwde digitale kabeltuner kijken. Ook zo’n cam koop je niet voor een jaartje normaal gesproken.

Het merk Genexis biedt uitstekende oplossingen om DVB-C door te geven via glasvezel. Iets wat andere glasvezelaanbieders ook doen!!
Ik begrijp dat de glasvezelmodem die Caiway gaat gebruiken de Genexis OCG-118M is.

http://www.genexis.nl/downloads/datas...cg-118.pdf

Als in ieder huis in Krimpen en Loenen twee glasvezels binnenkomt ( wat meestal zo is), kan Caiway deze OCG-118M probleemloos uitbreiden met een Genexis CATV insteekmodule.

http://www.genexis.nl/downloads/datas...ocg-14.pdf

Ik wil desnoods zelf die insteekmodule betalen, als ik maar DVB-C hou !!!! Is dat dan niet mogelijk? Het is niet voor niets dat veel glasvezelaanbieders DVB-C aanbieden, juist om al die mensen met bestaande hardware en bekabeling tegemoet te komen.

Ook biedt een los IPTV kastje nooit het bedieningsgemak van een ingebouwde digitale kabeltuner in de televisie. De meeste mensen denken daar zo over. U weet toch ook dat de CI+ modules niet zijn aan te slepen!

Geef asjeblieft de Krimpense ( en wellicht Loenense) burger zelf de keuze wat hij wil en duw dat IPTV gedoe ons niet door de strot.
Wij zijn straks de eerste gemeente in Nederland waar de COAX kabel waardeloos is geworden en alle DVB-C apparatuur ook!

Wij zijn niet blij met deze klantonvriendelijke primeur die volgens mij alleen maar gebaseerd is op het feit dat Caiway de consument te weinig hardwarekeuze geeft ( keuze glasvezelmodem).
Ik krijg nu het gevoel dat Caiway voor de goedkoopste oplossing kiest, daarbij geheel de belangen van de consument onder het tapijt veegt.
U mag best weten dat ik met meer inwoners uit Krimpen hier intensieve gesprekken over voer, en geen van hen is blij met de goedkope oplossing waar Caiway nu voor kiest.

Er gaat een brief uit naar de consumentenbond, of dat wat uithaalt weet ik niet.

Gezien de reacties van uw bedrijf Caiway, hoe mooi en stroperig ook ingeleid, valt er als ik naar de inhoud kijk, niets te verwachten, behalve de eigen commerciële doelstellingen doordrukken en over de wensen van de consument heenwalsen!

Een diep teleurgestelde inwoner die het zeer betreurt dat er niet vooraf een soort van consumentenpanel in het leven is geroepen om gezamenlijk de wensen en behoeften van de kijker te inventariseren.
Dan had de uitkomst van de gekozen hardware wellicht anders geweest en hadden jullie veel meer mensen tevreden gesteld.

De grootste fout die jullie gaan maken in de geschiedenis is het uitschakelen van het digitale DVB-C signaal in Krimpen in 2012! U had met kleine technische aanpassingen aan het glasvezelmodem de burgers een hoop ellende kunnen besparen.

Gewijzigd door Adios op 03 april 2010, 13:14
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CaiWay ontvanger bij glasvezel aansluiting?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
Advertentie