obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Kwaliteit TV-signaal Hendrik Ido Ambacht
Cees
Bij mij ook een aantal zenders, o.a. 192TV en VH1 Classic, die vastlopen in blokken. Best24 is zelfs helemaal niet te ontvangen met de melding 'geen signaal' Bij CAIHIA had ik deze problemen nooit. Misschien kan Caiway het signaal van de zwakke zenders wat sterker doorgeven. Ik heb op 4 punten een aftakking van mijn coaxkabel. 1 naar mijn modem voor internet en telefoon. 1 naar mijn tv, 1 naar mijn oude videorecorder en 1 naar mijn computer voor een digitale tv kaart die daarin zit. In dat laatste geval heb ik echter bij alle zenders wel een goed beeld.
Gewijzigd door Cees op 23 september 2013, 02:13
 
Adios
Cees, als ik jouw configuratie zo lees, is de kans erg groot dat er iets bij jou thuis niet goed zit.

Als ik jouw verhaal goed snap heb je het over vier verschillende punten waar je aftapt. Je hebt zo lijkt het voor mij een rijgsysteem opgezet thuis.

Een rijgsysteem is niet zo eenvoudig als het soms lijkt. De optimale situatie is dat je overal een even gelijk signaal krijgt. Als je alleen maar doorlust en verder niks doet, is dat prinicipe al naar de malle moer.

Als jij zo aan het rijgen bent plaats je nogal wat schakels ertussen die het sigaal verzwakken. Dan heb ik het nog geeneens over de diversiteit in kabels en schoentjes.

Als je op het eerste apparaat kijkt wat het signaal ontvangt in je huis, is daar wel het beeld goed op alle kanalen ?
 
Cees
Hallo 4K

De meeste zenders kan ik overal goed ontvangen. Alleen op mijn tv heb ik problemen met een aantal zenders. Op mijn computer, via een ingebouwde digitale tv-kaart, kan ik alle zenders zonder problemen ontvangen. Verder werkt alles prima, goede internetverbinding met een stabiele internetsnelheid. Ik begrijp dat als je zoveel aftappunten hebt het signaal natuurlijk zwakker wordt. Alleen toen CAIHIA het signaal doorgaven had ik geen problemen.
 
Cees
Bedankt voor je reactie optimzer. Ik zal eerst eens beginnen met mijn oude videorecorder eraf te gooien, wellicht wordt het signaal dan beter. En anders maar wachten totdat ze hier in Ambacht met glasvezel beginnen.
 
Adios
Misschien staat je videorecorder zo ingesteld dat hij op een bepaalde freqentie het videokanaal doorgeeft, wat in de wegzit van het raster van Caiway. Het kan heel goed dat je daar met CAIHIA geen last van had omdat het raster anders is.
 
HiaWay
Sinds mijn laatste reactie hier geen klachten meer over de tv-ontvangst Yeah
 
Adios
Gisteren toevallig weer wel, op VRT 1. Volgens mij is het probleem nog niet opgelost.
 
HiaWay

Quote

H D R schreef:

Gisteren toevallig weer wel, op VRT 1. Volgens mij is het probleem nog niet opgelost.


Bij u in Krimpen dan waarschijnlijk niet, hier in Hendrik Ido Ambacht gaat het goed Smile
 
Adios
Volgens mij is ons coaxnetwerk in Krimpen van zeer goede kwaliteit.
Het moet een probleem elders zijn bij Caiway waardoor dit blijft.
 
HiaWay

Quote

H D R schreef:

Volgens mij is ons coaxnetwerk in Krimpen van zeer goede kwaliteit.
Het moet een probleem elders zijn bij Caiway waardoor dit blijft.


Ben je de enige in jou buurt met dit probleem?
Als dit zo is dan wellicht je eigen bekabeling checken Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kwaliteit TV-signaal Hendrik Ido Ambacht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Suggesties hoe om te gaan met slechte kwaliteit Storing : 5 30 sep 2019
geen tv signaal Rhoon Storing : 2 02 jun 2019
Geen radio en tv signaal Storing : 1 19 jan 2019
NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT Algemeen : 77 23 jul 2018
Advertentie