obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
snelheid meters
henksr
Gemeten op 03-04-2013 met speedtest caiway en speedtest cbizz en speedtest.net
resultaten:
Speedtest Cbizz
15.26u down 17.76 Mbps up 2.31 Mbps
Speedtest Caiway
15.28u down 38.00 Mbps up 4.00 Mbps
Speedtest.net
15.29u down 22.90 Mbps up 2.31 Mbps

Kan iemand mij vertellen waar die grote verschillen vandaan komen en welke meter de juiste waarden weergeeft???
Alles gemeten met dezefde pc en router en Modem
Abonnement is Ultra
 
erlinden
Tja...dat kan natuurlijk van alles zijn...

Heb je bijvoorbeeld getest zonder enig ander netwerk verkeer?
Heb je de test draadloos uitgevoerd?

Om een goede waarneming te doen zou je op de router de snelheid moeten meten, dan weet je exact wat up en down gaat. En bij testen ben je natuurlijk ook afhankelijk van de andere kant, misschien ook even testen (download) met een testbestand vanaf een caiway server?
 
henksr
Stonden 2 pc aan een draadloos en een aan de kabel. met draadloze pc werd niets gedaan op het net.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 03 2013 17:26:17:
Heb ook met de laptop rechtstreeks op de kabelmodem gemeten. Gaf ook verschillende uitslagen. 19 Mbps Dwn metSpeedtest.net en 40 Mbps met Caiw speedtest.
Ra ra hoe zit dat??
Gewijzigd door henksr op 03 april 2013, 17:26
 
Caiway Webcare
In dit geval ga ik je adviseren om een test zonder de router uit te voeren. Hiervoor dien je het modem eerst 30 minuten stroomloos te maken. Vervolgens sluit je één computer direct bedraad zonder tussenkomst van de router aan op het modem. Vervolgens je kun je dan op www.speedtest.caiway.net een aantal testen uitvoeren. Graag zien we de resultaten tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Michiel de Vries
Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
henksr
Alle bovengenoemde metingen van 03-04 zijn gedaan met dezelfde pc en zelfde utp kabel direct aan het Modem aangsloten.
grts.,

Henksr
 
wsliggers
henksr, die PC van je test op 03-04, daar zit niet toevallig een single processor in??
 
henksr
Zie bijlage voor gebruikte processor

grts

henksr
henksr voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
wsliggers
Beste Henk, daar was ik al bang voor. Je hebt een M- Processor 1,7GHz single core (kern) Dat trekt jou PC niet. Mijn ervaring is: Een Pentium P4 1,8GHz, Windows XP Prof verder geen andere programmatuur en niet sneller dan 20Mb/s (piek). Veel mensen maken de fout te denken dat iedere PC de maximale snelheid kan halen, ook op dit forum. Als je wilt kan ik dat uitleggen, maar simpel gezegd: die ene processor heeft nog meer te doen dan alleen een stukje communicatie middels internet. Je zult niets merken met alleen maar email o.i.d., maar als je grote bestanden wilt downloaden neem dan op z'n minst een Dual- liever nog een Quadcore Processor.
 
Adios
Je kan wel in dat groepje zitten, maar mijn ervaring is dat Caiway weinig tot niets doen met de dingen die in dat groepje gezegd worden.

Ook in dat groepje krijg je zelden rechtstreeks antwoord van Caiway en kan Optimizer nog dienst toen als een soort van praatbrug.

Ik zit ook in dat groepje en mijn ervaring is dat Caiway het allemaal geen bal kan schelen. IK heb recent de gaten in de EPG weer eens aangekaard, ( wat ik al drie jaar doe) Al drie jaar hoor ik, we zijn er mee bezig, het heeft onze aandacht en vervolgens gebeurt er niets!
 
wsliggers
@robert038/4k: Jeetje, er ging een belletje rinkelen, ja ik zit in een overleggroep, da's waar ook. Nooit iets van gehoord of aan deelgenomen, nog gevraagd. En dat is prima zo. Zo af en toe een nuttig antwoord te geven op een probleem is wel zo plezierig. Er wordt naar mijn mening te snel en te veel naar CAT6 kabel verwezen als de snelheid niet OK is. CAT6 is natuurlijk een uitstekende kabel, maar CAT5e is -zeker voor in huis- zeker zo goed. De kwaliteit van CAT6 wordt de nek omgedraaid als je deze netjes wilt leggen (hoeken!!!) Beter is dan om de hoek te nemen met een lus, maar wie wil dat in z'n huiskamer. Ook de configuratie van een PC is uitermate belangrijk om de aangeboden snelheid te halen. Nogmaals je moet geen snelheidsrecord verwachten met een'single core' processor en 1,5GB geheugen. Als je aan het downloaden bent, steekt zo af en toe je Antivirus de vinger op, je harde schijf komt met een interrupt en ga zo maar door, ook Windows of welk OS dan ook, houdt je processor wel aan de gang. Ook al doettie ogenschijnlijk niks. Dus....neem een dual core, of nog beter een quad core. Die extra processor cores nemen dan die taken over. En Optimizer, met een modern Moederbord in je PC heb je geen netwerkkaart meer nodig, zit er al op. Zo niet?? koop een 10/100/1000Gb/s kaart, kost 2 tientjes, als ze nog te krijgen zijn.

En dan de eventuele problemen hier in Loenen? Ik hoop niet dat CaiWay nu achterover gaat leunen en niks meer doet, maar als ik eerlijk ben heb ik nauwelijks klachten. Sporadisch een keer een reset.... Ja, ik weet inmiddels ook dat er nieuwe apparatuur geinstalleerd gaat worden, om aan de ooit beloofde levering te voldoen. Maar als ik de problemen lees met bv. de Entone, dan denk, wacht nog maar even. Programma gemist kijk ik middels Samsung Smarthub of zoiets, werkt prima.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid meters', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie