obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Instabiel sinds 17 januari
meneerleblanc
Ik kwan niet boven 4 mbit draadloos doir het snelheidsgeklooi. Deze middag haalde ik 25 draadloos. Wat in mijn huis snel is zonder draad. Maar nu ik dit schrijf is het weer aan het schommelen.
 
wsliggers
FYI: Ik heb nu een maand of 8 ook een Asus RT-N66u router in gebruik. Een top-router, niet de goedkoopste, maar wel één van de betere, zo niet de beste.
 
cawul
@wsliggers: wat zijn je ervaringen met de ASUS RT-N66U i.c.m. glasvezel.
Welke snelheid heb je en gaat dat probleemloos via de Asus ?
Thanks!
=
 
wsliggers
@cawul: Er wordt op dit forum een denkfout gemaakt mbt routers aan glasvezel of koper. Een router heeft een interface en op die interface 'staat' een protocol, in dit geval IP. Als een router wel werkt op 'koper' en niet -goed- op 'glas', dan ligt dat niet aan de router.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 02 2013 14:36:22:
@cawul: Oh ja, de snelheid: die is constant rond de 50Mb/s (iets daaronder) met een bekabelde verbinding. Kan dan tegelijkertijd middels WiFi op de laptop beneden werken (2,4GHz) en een ander kijkt bv.programma gemist via de Samsung Smarthub (ook WiFi maar dan op 5GHz)
Gewijzigd door wsliggers op 02 april 2013, 14:36
 
wsliggers
Tja Optimizer, ik hoop dat je met het woord IP (je laatse zin)het Internet Protocol bedoelt. In kan ver meegaan in wat jij schrijft, maar daar gaat het niet om in dit geval.
Hoe snel het ook gaat en of het nu over glas, door de ether, koper of door een hooiberg gaat: het signaal wat binnenkomt in het modem zal omgezet worden in een vooraf afgesproken protocol, om aan de uitgang van dat modem te 'verschijnen' als een signaal wat een router kan begrijpen, dus ongeacht of het nu over glasvezel of over koper (coax b.v) is getransporteerd. Iedere fabrikant van routers zal hieraan voldoen.
We hebben het over TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) Dat Protocol is onderverdeeld in een aantal lagen (layers). Voor het gemak noem ik alleen de 2 onderste layers, daar hebben wij het over:
Datalink layer: Ethernet, (Maar ook Token Ring, ISDN, PPP etc)
Physical layer: laser (optisch), electromagnetisch (radiogolven) en electrisch.
Als iedere fabrikant van routers deze protocollen respecteert, dan kan het niet anders zijn dat een router het ZOWEL op 'koper' als op 'glas' doet. Toch?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiel sinds 17 januari', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Bleu Screen IRQ not less or equal zero sinds snelheidsverhoging CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 3 04 jun 2015
TV-signaal valt gedeeltelijk of helemaal weg sinds vanavond Digitale radio of televisie storing : 17 01 jun 2014
TV Storing sinds laatste werkzaamheden Gouda Digitale radio of televisie storing : 4 27 mrt 2014
Advertentie