obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
storing ???
maanmist
Altijd, ten minste bijna altijd blijken het toch de kabels thuis te zijn.
 
fiestapiety
wij zitten dan wel niet echt bij caiway maar een onderdeel er van kabeltvpijnacker.nl en toch hebben we wel internet van caiway en wij hebben ook aardig wat last van storingen met mijn samsung led tv rechtstreeks op het aansluitpunt in de meterkast haal ik 80% met kabelkeur coax kabel en DVB-C ontvanger ingebouwt in de tv
nu heb ik laast van (samsung BD-C8500
(BD-C8500/XEN) ook een digitale hdd recorder aangeschaft en de coax kabel volgens het boekje eerst in de hdd recorder te doen en dan door te lussen naar de tv .
als ik dan gewoon normaal tv keek zonder de hddrecorder aante hebben was het signaal nog maar 70%
zette ik de hdd recorder aan dan viel het sinaal op de tv helemaal weg

dus was het eigelijk niet mogelijk om op te nemen en tv te kijken tegelijk

ik ben toen naar BCC waar zij mij een nieuwe antene kabel aanbeveelde dit geprobeerd wel iets beter maar nog niet optimaal dus ik weer terug en adviseerde de jonge mijn een antenne versterker er tussen te zetten deze staat er nu tussen in de meterkast en nu werkt het beter rond de 88% signaal op de hdd recorder heb ik 100% signaal en weinig tot geen onderbrekingen maar op de tv loopt de bitfoutfrequentie wel soms op naar 50-60

hopelijk heb ik hier mensen mee geholpen

dit zijn de gegevens van stichtingkabel tv pijnacker :

Als u de digitale ontvanger heeft aangesloten moet u de volgende waarden invoeren:
NetwerkID: 757
Frequentie: 554 MHz
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s
fiestapiety voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door fiestapiety op 27 juli 2010, 19:27
 
Joppe68
Ik ben hier zélf ook al maanden mee bezig en ik heb 2 duidelijke storingen.

Ten eerste zoals bijna iedereen hier, enkele keren per avond blokvorming en geluid dat weg valt, meestal een paar seconden en heel soms een seconde of 20. Nooit op N1,2, of 3 maar altijd op de hogere zenders (RTL, Veronica, Dicsovery etc..). Het gekke is dat ik een superhoge signaalsterkte heb (95% of meer), geen bits out en ook geen signaalsterktefluctuaties als deze blokvorming optreedt. Caiway zegt geen problemen te herkennen, maar volgens mij MOET het aan het signaal van de Caiway liggen.

Ten tweede loopt bij sommige programma's op sommige zenders (vaak Veronica) beeld en geluid niet helemaal synchroon. Volgens fabrikant Samsung kan dit niet aan de TV liggen, want dan zouden beeld en geluid out of sync moeten zijn op alle zenders.

Ik ben hier nu al maanden mee bezig en Caiway zegt dat het allemaal niet aan hun ligt. Wat kan ik doen? Toch maar een monteur langs laten komen om het signaal door te laten meten? Ik heb ook wel eens gehoord dat een signaal TE sterk kan binnenkomen waardoor de TV niet met het digitale signaal om kan gaan. Herkent iemand dit?
 
Joke Den Haag

Quote

Joppe68 schreef:
Ik ben hier zélf ook al maanden mee bezig en ik heb 2 duidelijke storingen.

Ten eerste zoals bijna iedereen hier, enkele keren per avond blokvorming en geluid dat weg valt, meestal een paar seconden en heel soms een seconde of 20. Nooit op N1,2, of 3 maar altijd op de hogere zenders (RTL, Veronica, Dicsovery etc..). Het gekke is dat ik een superhoge signaalsterkte heb (95% of meer), geen bits out en ook geen signaalsterktefluctuaties als deze blokvorming optreedt. Caiway zegt geen problemen te herkennen, maar volgens mij MOET het aan het signaal van de Caiway liggen.

Ten tweede loopt bij sommige programma's op sommige zenders (vaak Veronica) beeld en geluid niet helemaal synchroon. Volgens fabrikant Samsung kan dit niet aan de TV liggen, want dan zouden beeld en geluid out of sync moeten zijn op alle zenders.

Ik ben hier nu al maanden mee bezig en Caiway zegt dat het allemaal niet aan hun ligt. Wat kan ik doen? Toch maar een monteur langs laten komen om het signaal door te laten meten? Ik heb ook wel eens gehoord dat een signaal TE sterk kan binnenkomen waardoor de TV niet met het digitale signaal om kan gaan. Herkent iemand dit?



Als ik mijn signaalversterker er tussenuit zou halen en een splitter zou gebruiken, heb ik maar 50 of minder signaal en dus geen beeld. Maar ook ik heb constant 2 a 3 sec. blokkerig beeld bij de 80%. Wateringse Veld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storing ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie