obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Capaciteitsprobleem Gouda Goverwelle
Adios
Dat hoop ik ook, maar de Rekam laat eerst die antiek wijkkasten zowat uit elkaar vallen van ellende, totdat er veel klachten komen. Wink
 
cawul

Quote

DH64 schreef:

Het Rekam (Goverwelle) kabelnetwerk zal altijd brak blijven. Het hele spul vervangen door glasvezel tot in de woning is naar mijn mening de oplossing. Vorig jaar ben ik na twee jaar overgestapt op VDSL van Telfort en is geweldig stabiel met een snleheid van 49 mb down en 5 mb up continue !!


Woon je op 300-400m van de wijkcentrale dan? Wink

300 meter: 52 a 55 Mbps
1000 meter: 26 a 27 Mbps
1500 meter: 13 a 14 Mbps

-
Gewijzigd door cawul op 24 september 2012, 11:53
 
DH64
Hallo Cawul,

De afstand tot de wijkcentrale hier in Gouda Goverwelle is 162 meter.

Ik zal wat modem log gegevens hieronder plaatsen.

-----------------------------------------------------------

noise margin upstream: 25 db
output power downstream: -20 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 24 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 6 db
loop length is 162m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 5224 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 52000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.7 symbols
attainable rate upstream: 30871 kbps
attainable rate downstream: 121954 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
 
cawul
Gaaf! Dat gaat dan inderdaad lekker .. én stabiel.
(Mijn snr is 6.5-7db)
Ooit eens iets over UDSL (Uni-DSL) met een theoretische 200Mbit, maar dat is niks geworden en van VDSL3 is nooit van de grond gekomen (Texas Instruments, 2004)
Zag dat KPN snelheid verhoogd had voor VDSL2 naar 80Mbit..
KPN verhoogt snelheid Premium-abonnement naar 80Mbps
http://tweakers.net/nieuws/82748/kpn-verhoogt-snelheid-premium-abonnement-naar-80mbps.html

=
 
DH64
Die 80mb/8mb zal geleverd worden vanuit een nummercentrale en (nog) niet vanaf een wijkkast.

Vanuit de wijkkast wordt de komende maanden getest door KPN om 80mb/8mb te gaan leveren eerst via de nieuw geplaatste wijkkasten en later vanuit de al reeds geplaatste wijkkasten.

Vanuit de wijkkast noemt men dit VDSL2 Vectoring over één aderpaar !!


Misschien dat de Rekam of Caiway/CIF (http://www.cif-glasvezel.nl/) ooit nog is geheel Gouda gaat verglazen dan stap ik graag over maar vooralsnog bevalt Telfort VDSL2 uitstekend.
 
Adios
Het zal mij niet verbazen als de Rekam uiteindelijk het niet trekt om het netwerk goed te onderhouden voor die 6,95 euro per maand per klant.

Tel daar ook nogeeens bij op de spiraal waar Rekam mee te maken heeft dat de concurrentie ook steeds meer klanten wegsnoept, Het loopt vanzelf bij ongewijzigde tarieven spaak.

En CIF wil denk ik dolgraag het netwerk kopen en Gouda verglazen.

Het is slechts een kwestie van tijd.
 
daxa
Hier ook veel spijt dat ik bij Telfort weg ben gegaan met een superstabiele vdsl verbinding naar Caiway met een pruts verbinding allemaal voor een wat lager geld bedrag.

Elke week wel een paar x verbinding verliezen en nu al een week bijna geen internet, Service Desk op dinsdag bellen en dan horen dat het weer Rekam werk is en ze je niet kunnen vertellen wanneer er iets gedaan wordt. Ondertussen natuurlijk nog niets vernomen en nog steeds problemen.

Structurele verbindingsissues icm weinig communicatie(geen bevesting van opening van een call per mail oid, geen manier om de huidige status terug te vinden, Service Desk weet niet wanneer Rekam gaat kijken etc...) zou echt niet mogen kunnen anno 2012. Snap ook echt niet hoe een bedrijf kan beweren dat de klant centraal staat indien er amper gecommuniceerd wordt tijdens problemen.
 
Adios
Het Rekam netwerk is gewoon bagger voor het grootste gedeelte.

Het erge is dat Rekam zelf de grootste vijand wordt van Caiway als dit zo door gaat, want steeds meer mensen gaan er gillend vandoor, vanwege de slechte verbindingen in Gouda. Maar ze betalen wel de hoofdprijs bij Caiway daarvoor.

Logisch dat dit ook Caiway heel veel klanten kost.
 
DH64

Quote

daxa schreef:

Hier ook veel spijt dat ik bij Telfort weg ben gegaan met een superstabiele vdsl verbinding naar Caiway met een pruts verbinding allemaal voor een wat lager geld bedrag.

Elke week wel een paar x verbinding verliezen en nu al een week bijna geen internet, Service Desk op dinsdag bellen en dan horen dat het weer Rekam werk is en ze je niet kunnen vertellen wanneer er iets gedaan wordt. Ondertussen natuurlijk nog niets vernomen en nog steeds problemen.

Structurele verbindingsissues icm weinig communicatie(geen bevesting van opening van een call per mail oid, geen manier om de huidige status terug te vinden, Service Desk weet niet wanneer Rekam gaat kijken etc...) zou echt niet mogen kunnen anno 2012. Snap ook echt niet hoe een bedrijf kan beweren dat de klant centraal staat indien er amper gecommuniceerd wordt tijdens problemen.


Tja de afgelopen jaren hebben wij hier genoeg informatie achtergelaten met alle problemen van dien. Zeker 8 keer in twee jaar heb ik een door de Rekam ingehuurde storingsmonteur aan de deur gehad en dan was het weer voor een paar dagen oké en dan was het weer bagger. Ik was echt zwaar teleurgesteld over het internetten via de kabel.
Even afkloppen maar ik heb nu sinds december 2011 VDSL2 van Telfort en nog geen enkele storing gehad en echt 24/7 de volle snelheid, interactieve tv perfect, telefonie ook perfect.
Misschien dat wij in Gouda de enigen zijn in het levergebied van Caiway met regelmatige storingen maar het wordt is tijd dat Caiway er serieus is een keer wat aan gaat doen Mad
 
Adios
Welnee joh. Ik ken weinig mensen in Gouda die op de kabel een stabiele internetverbinding hebben.

Het is echt te schandalig voor woorden dat REKAM en Caiway zo aanrommelen daar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Capaciteitsprobleem Gouda Goverwelle', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway diensten uitgevallen door stroomstoring in regio Gouda Storing : 1 03 nov 2015
Upstream Frequentie Verandering Gouda Werkzaamheden : 12 27 okt 2015
Glasvezel gouda CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 26 31 mei 2015
Storingen in Gouda Storing : 6 05 mei 2015
Fiber ready? Gouda Algemeen : 3 07 aug 2014
Advertentie