obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Eindelijk Glasvelzeldiensten van Caiway in Wateringse Veld
Caiway Webcare

Quote

Joke Den Haag schreef:

En waar is dat dan goed voor? 4 dagen hebben de buren en ik thuis gezeten voor de aanleg en nu komen we er achter dat wij die geen internet hebben, zoals een van mijn buren of een andere provider hebben zoals ik, omdat Caiway niet kon voldoen als Internet Provider, GEEN tv via glas mogen kijken?


Je eerder geleden internetstoring heeft geen draagvlak met glasvezel, dat is immers een compleet nieuw netwerk. Waarschijnlijk is het probleem (van 10 jaar terug) ook wel op te lossen op coax. Internet leveren is uiteraard iets wat we prima kunnen. TV kan je overigens ook via coax afnemen als losse dienst. Via glas inderdaad zoals je zelf zegt niet.

Quote

Misschien kun je er voor zorgen dat alles uit mijn kast weer wordt verwijderd, want ik vind dit schandalig en voel mij belazerd.

Verder heb ik de bewoners al via de muurkrant ingelicht over dit feit. Dit is in de meeste winkels en instellingen van onze wijk te zien op het beeldscherm.
GEEN TV VIA GLASVEZEL IN WATERINGSE VELD

WILT U TOCH TV KIJKEN VIA GLASVEZEL VAN CAIWAY, DAN BENT U VERPLICHT OM HET HELE PAKKET AAN TE SCHAFFEN.

BESTAANDE UIT: INTERNET TELEFONIE EN TV
zie onderstaande link.

http://www.digitalemuurkrant.nl/wateringseveld/main/scalable?bitmask=1&rubriekid=100432&prev_rubriek=100432&itemid=701736&pagenum=0&preview=true&anticache=1346170086.809


De informatie die wordt gegeven is niet onjuist, het aanbod is duidelijk toch?

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Joke Den Haag
Hi Bert,

het aanbod is wel duidelijk, maar ik zie dat in krimpen wel apart TV via glas wordt aangeboden en hier niet. Ik zit er al een jaar op te wachten. Laat de mensen binnen om het aan te leggen en nu sta ik in de kou. Had ook mijn buren al enthousiast gemaakt aan de hand wat ik van glasvezel in Krimpen had begrepen.
Een van mijn buren is al over de 80 en heeft geen computer. Dus die wordt ook in de kou gezet.
Niet leuk.

Joke

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 29 2012 18:27:39:

Quote

Caiway Webcare schreef:

Quote

Joke Den Haag schreef:

En waar is dat dan goed voor? 4 dagen hebben de buren en ik thuis gezeten voor de aanleg en nu komen we er achter dat wij die geen internet hebben, zoals een van mijn buren of een andere provider hebben zoals ik, omdat Caiway niet kon voldoen als Internet Provider, GEEN tv via glas mogen kijken?


Je eerder geleden internetstoring heeft geen draagvlak met glasvezel, dat is immers een compleet nieuw netwerk. Waarschijnlijk is het probleem (van 10 jaar terug) ook wel op te lossen op coax. Internet leveren is uiteraard iets wat we prima kunnen. TV kan je overigens ook via coax afnemen als losse dienst. Via glas inderdaad zoals je zelf zegt niet.

Quote

Misschien kun je er voor zorgen dat alles uit mijn kast weer wordt verwijderd, want ik vind dit schandalig en voel mij belazerd.

Verder heb ik de bewoners al via de muurkrant ingelicht over dit feit. Dit is in de meeste winkels en instellingen van onze wijk te zien op het beeldscherm.
GEEN TV VIA GLASVEZEL IN WATERINGSE VELD

WILT U TOCH TV KIJKEN VIA GLASVEZEL VAN CAIWAY, DAN BENT U VERPLICHT OM HET HELE PAKKET AAN TE SCHAFFEN.

BESTAANDE UIT: INTERNET TELEFONIE EN TV
zie onderstaande link.

http://www.digitalemuurkrant.nl/wateringseveld/main/scalable?bitmask=1&rubriekid=100432&prev_rubriek=100432&itemid=701736&pagenum=0&preview=true&anticache=1346170086.809


De informatie die wordt gegeven is niet onjuist, het aanbod is duidelijk toch?



Bert Vellekoop


NB. Ik had gisteravond bovenstaande veranderd in;

GLASVEZEL IN WATERINGSE VELD

U BENT VERPLICHT OM HET HELE PAKKET AAN TE SCHAFFEN.

BESTAANDE UIT: INTERNET TELEFONIE EN TV

GEEN KEUZE MOGELIJK VOOR ALLEEN TV OF INTERNET VIA GLASVEZEL

Mocht ik het verkeerd hebben begrepen, dan graag uw verbetering.
Gewijzigd door Joke Den Haag op 29 augustus 2012, 18:27
 
AlHor

Quote

Joke Den Haag schreef:

Hi Bert,

het aanbod is wel duidelijk, maar ik zie dat in krimpen wel apart TV via glas wordt aangeboden en hier niet. Ik zit er al een jaar op te wachten. Laat de mensen binnen om het aan te leggen en nu sta ik in de kou. Had ook mijn buren al enthousiast gemaakt aan de hand wat ik van glasvezel in Krimpen had begrepen.
Een van mijn buren is al over de 80 en heeft geen computer. Dus die wordt ook in de kou gezet.
Niet leuk.

Joke

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 29 2012 18:27:39:

Quote

Caiway Webcare schreef:

[quote]Joke Den Haag schreef:

En waar is dat dan goed voor? 4 dagen hebben de buren en ik thuis gezeten voor de aanleg en nu komen we er achter dat wij die geen internet hebben, zoals een van mijn buren of een andere provider hebben zoals ik, omdat Caiway niet kon voldoen als Internet Provider, GEEN tv via glas mogen kijken?


Je eerder geleden internetstoring heeft geen draagvlak met glasvezel, dat is immers een compleet nieuw netwerk. Waarschijnlijk is het probleem (van 10 jaar terug) ook wel op te lossen op coax. Internet leveren is uiteraard iets wat we prima kunnen. TV kan je overigens ook via coax afnemen als losse dienst. Via glas inderdaad zoals je zelf zegt niet.

Quote



Bert Vellekoop


NB. Ik had gisteravond bovenstaande veranderd in;

GLASVEZEL IN WATERINGSE VELD

U BENT VERPLICHT OM HET HELE PAKKET AAN TE SCHAFFEN.

BESTAANDE UIT: INTERNET TELEFONIE EN TV

GEEN KEUZE MOGELIJK VOOR ALLEEN TV OF INTERNET VIA GLASVEZEL

Mocht ik het verkeerd hebben begrepen, dan graag uw verbetering.


Sorry hoor, ik ben totaal geen CaiWay-fan, heb ook de nodige problemen gehad, maar ik heb speciaal een account aangemaakt om te reageren.

Als je geen internet en telefoon wil hebben, waarom wil je dan persé tv over de glasvezel???

En als je nu geen aansluiting laat plaatsen (nu gratis) en in de toekomst komen er wel tv-only pakketten dan moet je betalen voor dat glasvezel doosje in je meterkast.

Nu ben je mensen aan het voorlichten via je muurkant om niemand binnen te laten en niet die gratis glasvezel te laten zetten. En als ze het later toch willen (stel ADSL wordt duurder, dus dan kan je net zo goed AI1 van CaiWay nemen) dan gaat het ze geld kosten. Nee daar heb je ze goed mee geholpen hoor!

Nogmaals excuses als ik je verkeerd heb begrepen!
 
Joke Den Haag
Ha AlHor,

Inderdaad heb je het niet goed gevolg, maar je excuus is hierbij geaccepteerd.

De aansluitingen zijn al geplaatst in de hele wijk.
Dit had ik geschreven; (Maar mocht het inderdaad zo zijn, dan laat ik niemand meer binnen om nog iets te checken of aan te sluiten.)
Dit gaat over mijzelf en staat dus niet op de muurkrant.
De laatste (glas)monteur die bij mij was, kon nog steeds geen signaal vinden.
Maar dat is nu dan niet meer nodig.

Je vraagt waarom alleen TV.
Omdat ik een contract heb met mijn huidige internet provider die ik nu nog niet kan opzeggen.

Caiway is 2 jaar geleden begonnen met zoveel kabaal over glasvezel en de aanleg te maken. NOOIT dat het NIET mogelijk zou zijn om apart TV of Internet aan te schaffen.
Nee, bij een TV krijg een PVR en bij internet de modem.
Ga je bij Krimpen aan de IJssel kijken, alles apart te bestellen. Geweldig.

Mijn vraag is waarom hier niet, daar krijg ik geen antwoord op.
Van de week een mail via hun website (dus officieel) een vraag gesteld, nog steeds geen antwoord gekregen.

Verder heb ik problemen met het coax signaal. Bij de SD decoder (gebruik ik voor opnemen) is het signaal constant 90%
Ook met splitter naar de HD decoder.
De HD decoder geeft 79,5% aan wanneer de kabel direct in het aansluitpunt (muur) zit.

Wanneer ik een splitter gebruikt, valt het signaal terug naar 78 % en is dan ook niet meer constant.
Soms blokbeeld, beetje wazig, meestal wel oke, maar toch net niet echt lekker.
Antenne versterker er tussen, maar mocht niet baten.
Een jaar of 5 geleden had digitenne van KPN. ( vind nieuwe dingen leuk om uit te proberen)
Ik kocht toen een TV met de grootte 46 inch. Er zat toen 1 HDMI aansluiting in.
Sony er bij gehaald, omdat ik blokbeeld had. Bleek dat de KPN toen niet in staat was deze grootte te kunnen ondersteunen. Ik naar Caiway.

Nu wil ik al sinds januari 2011 een nieuwe TV kopen. 55 of 60 inch. Dus glasvezel zou voor mij de oplossing kunnen zijn.
In de tussen tijd meerdere malen gebeld wanneer ik het kon verwachten. NIKS over dat dat TV apart niet mogelijk zou zijn.

Ik zit met splitters, een tig kabeltjes etc. van 2 decoder, dvd recorder op HDMI, video recorder, surroundset, CDI speler, WII, Playstation HDMI, platen speler, plus kastje voor signaal te versterken.
Zeg maar een grote troep verstopt in een kast.


Ik durf niet eens een nieuwe TV te kopen, omdat ik bang ben dat die TV omdat ie groter is dan die ik nu heb, hetzelfde mee gaat gebeuren als bij digitenne.

Mijn bedoeling is om de TV met al die oude apparaten met scart in een andere kamer te plaatsen. Heb nog wat van die nintendo 8 16 64 bit gevallen, want die vindt mijn kleindochter ook leuk.

In huiskamer een nieuwe TV met heel veel hdmi ingangen.
En een verbinding die ook een grote TV aankan.

Misschien snap je nu waarom ik diep teleurgesteld ben.

En ik ben niet de enige, want uit mijn omgeving hoor ik dat mensen geen heel pakket gaan aanschaffen en ook heel boos hierover zijn.

En als je op mijn naam klikt kun je zien dat ik hier al een hele tijd mee bezig ben.

grt Joke
 
AlHor
Misschien kan je beter een officiele klacht per brief sturen over het slechte coax signaal? Misschien kunnen ze je dan een mooi aanbod doen om dan via glas te kijken? .Smile
 
Joke Den Haag
Ha AlHor,

Bedankt voor je suggestie. De muurkrant is van het woonplatform, waar ik vrijwilliger bij ben.
Ik heb al een mail naar een van de bestuurders hierover verzonden.
Misschien dat ze vandaar uit iets kunnen regelen voor de wijkbewoners.


Joke

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 30 2012 23:31:12:
Veranderd op de muurkrant.

HELAAS IS HET NIET MOGELIJK OM LOSSE DIENSTEN, ZOALS INTERNET OF TELEVISIE AF TE NEMEN VOOR GEBRUIK VAN HET GLASVEZELNETWERK.

WILT U TOCH GEBRUIK HIERVAN GAAN MAKEN, DAN KUNT U DAT ALLEEN DOOR AANSCHAF VAN HET HELE PAKKET.

BESTAANDE UIT: INTERNET, TELEFONIE EN TV.
Gewijzigd door Joke Den Haag op 30 augustus 2012, 23:31
 
Adios
Beste Joke.

Als ik eerlijk ben begrijp ik je teleurstelling niet richting Caiway op dit gebied. Je coaxsignaal moet gewoon goed zijn in je huis en ik weet zeker dat het mogelijk is dat je probleemloos zonder blokken en haperingen naar televisie kan kijken over de coaxkabel.
Als Caiway er niet uitkomt wil ik nog wel bij je langskomen om te kijken en te helpen.

Het is waar dat in Krimpen, Loenen en Woerdblok alleen televisie over de glasvezel is af te nemen. Maar ik moet je een hele geschiedenis gaan vertellen om uit te leggen hoe dat is ontstaan in Krimpen:

Toen CIF het netwerk kocht in Krimpen werd er al snel begonnen met de aanleg van glasvezel.
Caiway wilde heel vooruitstrevend zijn in Krimpen en sloeg toen een beetje erg door in zijn voornemens.

Niet alleen analoge televisie over de coaxkabel zou uitgeschakeld worden in Krimpen, zoals ook bij jullie het geval is. Nee, dat was niet ambitieus genoeg.
Heel de coaxkabel zou uitgeschakeld worden in Krimpen!!!! Iedereen moest en zou aan de glasvezel gaan voor televisie kijken in Krimpen.

Dus iedereen die al digitale televisie keek via de coaxkabel in Krimpen ( van de vroegere stichting kabeltelevisie) kon al zijn digitale DVB-C decoders zo in de vuilnisbak knallen als het aan Caiway lag.
Hierop is toen door veel Krimpenaren enorm verzet op gekomen. Want je zal maar een Humax PVR hebben gekocht voor driehonderd euro en dan kan je em zo weggooien.
Caiway schrok van al dit verzet en bracht toen naar buiten dat ze niet wist dat er digitale kijkers waren in Krimpen op de coaxkabel.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/...ax_1.shtml

Afgezien van het feit dat ik dat nooit geloofd heb ( want kabeltelevisie Krimpen leverde al jaren digitale televisie aan Krimpen, maar ook aan Hendrik Ido ambacht en Albrandswaard. ) Vind ik het niet netjes als je in een gemeente die je net inlijft als kabelaar, zo de boel op zijn kop zet.

Dit is toen door de angst dat veel klanten Caiway de rug zouden toekeren, teruggedraaid en hebben we gelukkig het volledige Caiway aanbod op de coaxkabel. Alleen is hier het basispakket gecodeerd wat dus voor veel ellende en extra kosten zorgt voor de inwoners vergeleken bij jullie. Meer als drie televisies vraagt Caiway gewoon weer een nieuw volledig abonnment voor het basicpakket.

Maar in Krimpen was dus de insteek van Caiway; zoveel mogelijk mensen aan de glasvezel en weg met de coaxkabel.

Wellicht dat dit ten grondslag heeft gelegen aan het feit dat iedereen in Krimpen alleen televisie kon krijgen over de glasvezel.

Alles werd ook kostenloos aangesloten en bekabeld in je huis. Zelfs mensen die alleen televisie via de glasvezel afnamen kregen gratis een stopcontact aangelegd in de meterkast voor het glasvezelmodem en een UTP kabel getrokkeen naar de IPTV ontvanger in de woonkamer.

Wel zeg ik eerlijk, dat ik op dit moment televisie via de glasvezel bijna niet gebruik en altijd kijk via de coaxkabel in heel mijn huis.

Het televisie glasvezelproduct wat we in Krimpen hebben voegt niks toe aan het product van de coaxkabel. Je hebt geen uitzending gemist. Als je wilt opnemen moet je zelf een externe harde schijf aanschaffen. En je hebt weer een los kastje. Tevens is op dit moment een Humax PVR veel gebruiksvriendelijker dan een Airties IPTV ontvanger. Je kan op de Airties ook niet je zenders zelf nummeren in je favorieten lijst, dus BBC2 blijft 42 en BBC3 blijft 104. Als je alle Engelse zenders bij elkaar wilt hebben, slaat dat helemaal nergens op en werkt dat alleen maar verwarring.

Ik denk dat veel Krimpenaren ook niet rouwig zijn als de Airties wordt omgeruild voor een beter merk met meer mogelijkheden.

Maar om terug te komen op jouw situatie: Je zit nu nog vast aan XS4all, Joke?
Aangezien XS4all dezelfde dure telefonietarieven heeft als Caiway, kan je gerust als je contract is afgelopen overstappen naar Caiway op de glasvezel. Ik garandeer je dat het internet en telofonie kwalitatief je niet teleur zal stellen.

En nogmaals, je moet gewoon probleemloos televisie kunnen kijken op de coaxkabel zonder blokken en stilstaand beeld.
Gewijzigd door Adios op 31 augustus 2012, 12:28
 
Joke Den Haag
Ha Fiberkrimpen,

Hartelijk bedankt voor je uitleg.

Zo, ik begrijp als mensen in opstand komen, dat er dan toch iets gaat gebeuren.
Hopelijk hier dan ook.

Inderdaad heb ik de boosheid van de mensen in Krimpen gevolgd hier op het forum, vandaar dat ik nog geen nieuwe dingen heb aangeschaft.

Verder heb ik online als provider en hoef geen starttarief voor de telefoon te betalen. Nieuw contract. Verleden maand ook nog eens nieuwe draadloze modem ontvangen. Dag en nacht bellen, 06 naar T mobil en 20 mb voor 37,50 euro.
En zoals ik al eerder schreef, tot op heden kunnen de monteurs geen verbinding maken met de glasvezel server van Caiway.
Daarom dacht ik ook eerst maar eens kijken hoe de verbinding is wanneer ik TV via glas zou hebben. Want dan zou ik de coax nog achter de hand hebben.

Dus voorlopig laat ik het dan maar even zo.

Nogmaals bedankt voor je informatie.

grt Joke
 
Standstoel
Vraagje wanneer kunnen we nu eens bestellen? Sorry dat ik het zeg maar ik vind het alleen een beetje overdreven lang duren.
 
Adios
Ik denk dat alles een maandje of drie minimaal opschuift .Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eindelijk Glasvelzeldiensten van Caiway in Wateringse Veld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie