obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe website en nieuwe pakketten op de glasvezel met hogere snelheden
Adios
Er zijn er meerdere goed. Kies in ieder geval voor een router met Gigabit LAN

Ik heb zelf de Cisco Linksys EA4500
 
maanmist
Betaal liever nu een paar tientjes meer, zo rond de 6 tientjes heb je al een beste, zodat je in ieder geval met de snelheden van de toekomst geen problemen krijgt. Mij is verteld dat er in ieder geval minstens 300N bij moet staan maar misschien is dat ook al weer achterhaald.
 
erlinden
Om het maximale uit je verbinding te halen is het noodzakelijk om een router te nemen die een WAN-LAN doorvoersnelheid heeft die (ver) hoger ligt dan de snelheid van je Internet abonnement. Op een site als SmallNetBuilder kan je heel veel testresultaten vinden.

Dan is het afhankelijk hoe de apparatuur aangesloten wordt. Als je geen draadloze devices hebt dan is de keuze ruimer, anders is het verstandig om op de snelheid (802.11) en band te letten (2,4GHz en/of 5GHz). Dualband is wel heel erg fijn als je devices hebt die verschillende banden ondersteunen. Bedenk wel dat draadloos beperkt is in doorvoersnelheid...

Mijn tips: Netgear WNDR3700 en hoger, Asus RT-AC66U, TP-Link en ook Cisco (wel een iets duurdere nemen).
 
Joke Den Haag

Quote

tolliver1967 schreef:

Vandaag zijn ze begonnen in de straat bij ons met de aanleg van glasvezel. We moeten geloof ik nog even wachten voordat het uiteindelijk allemaal is aangesloten en dat we gebruik kunnen maken van de abonnementen van Caiway.
Nu heb ik al gevraagd en kan het niet terugvinden op de website. Maar welke draadloze router kan ik het beste aanschaffen om optimaal gebruik te kunnen maken van de snelheden die glasvezel mij gaan bieden?


Zit er dan geen WiFi in de glasvezel modem/router? Zou dat eerst maar checken voordat je iets aanschaft wat misschien niet nodig is.
 
Adios
Zo'n probleem is het ook weer niet hoor.
Je koopt zelf gewoon een draadloze router en alles werkt perfect!
 
Joke Den Haag
Waarom zou je een router kopen van 60 euro als die al in de modem zit?
 
Adios
De glasvezelmodem heeft geen router ingebouwd.
 
Joke Den Haag

Quote

Fiber90 schreef:

De glasvezelmodem heeft geen router ingebouwd.


O, dat wist ik niet, dan is idd een router nodig.
Bedankt voor de informatie. Zal tegen m 'n buurtje zeggen, want die wil wel op glas gaan, maar die heeft voorlopig mijn router.
Die ben ik dus kwijt, alhoewel, is nog een 54 ding. Zal ze toch een nieuwe moeten kopen.

Heb ook even mailtje naar Caiway gestuurd met de vraag of TV apart afgenomen kan worden.
'k Laat je wel weten wat de reactie hierop is.

Bedankt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 28 2012 11:37:10:
Nou, ik geloof dat m 'n buurtje ook geen glas meer wil, als ze een dure router aan moet schaffen.
Gewijzigd door Joke Den Haag op 28 augustus 2012, 11:37
 
Caiway Webcare

Quote

Joke Den Haag schreef:

Quote

Fiber90 schreef:

De glasvezelmodem heeft geen router ingebouwd.


O, dat wist ik niet, dan is idd een router nodig.
Bedankt voor de informatie. Zal tegen m 'n buurtje zeggen, want die wil wel op glas gaan, maar die heeft voorlopig mijn router.
Die ben ik dus kwijt, alhoewel, is nog een 54 ding. Zal ze toch een nieuwe moeten kopen.

Heb ook even mailtje naar Caiway gestuurd met de vraag of TV apart afgenomen kan worden.
'k Laat je wel weten wat de reactie hierop is.

Bedankt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 28 2012 11:37:10:
Nou, ik geloof dat m 'n buurtje ook geen glas meer wil, als ze een dure router aan moet schaffen.


Ik kan bij deze bevestigen dat er inderdaad geen router functie in het glasvezel modem zit.
Deze functie is bewust uitgeschakeld om zoveel mogelijk te vermijden dat men alles draadloos probeert aan te sluiten wat voor veel verlies op kwaliteit leid. Voor het minimale verlies van kwaliteit raden we zeer sterk aan om de hoofdapparaten bekabeld te verbinden. Voor apparaten zoals smartphones en tablets is het uiteraard wel mogelijk om draadloos te werken mits er een router aangesloten wordt.

Om antwoord te geven op je vraag omtrent een enkel tv abonnement. Het is niet mogelijk om losse diensten af te nemen op het glasvezel netwerk. Het is wel mogelijk een Alles-In-1 pakket af te nemen met eventuele uitbreidingen op het tv en/of telefonie pakket.

Mike E.
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
ronzuid
Het middelste glasvezepakket heeft extra 55+ zenders, het meest rechtse en duurste pakket heeft 60+ extra zenders, welke zenders heb je dan extra met het duurste pakket?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe website en nieuwe pakketten op de glasvezel met hogere snelheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie