obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Welke TV's met ingebouwde Tuners zijn er? Welke werken met het digitale signaal van CaiWay/Delta? Hoe is de beeldkwaliteit?
 Onderwerp afdrukken
DVB-C (hd)
Joke Den Haag
Weet iemand het verschil tussen de ingebouwde decoder met DVB-C en DVB-C (HD).
Net Sony gebeld, maar die zegt dat zonder (HD) je ook de HD kanalen kan ontvangen, ondanks dit bij diverse TV 's niet in de specificaties staat.
Is dat zo.
Wie kan het kanaal MyZen ontvangen via de CAM-module, zonder extra pakket?

Alvast bedankt voor je antwoord.
 
Adios
Als je televisie een alleen een tuner heeft die geen HD kanalen aankan, krijg je het aanbod wat je ook krijgt met een Humax - FOX.... losse ontvanger.

Als je een televisie hebt met ingebouwde HD tuner kan je ook Melody Zen ontvangen in je basispakket.
 
Joke Den Haag
Bedankt voor je antwoord Fiber, ik dacht al dat het zoiets zou zijn.
Ben al een jaar aan het uitstellen voor een nieuwe TV wegens glasvezel, dan zou ik geen TV met ingebouwde tuner nodig hebben, want die bestaan (nog) niet voor glas.

Maar eerst zou het september 2011 worden, toen weer feb 2012 en nu weer juli as.
Geloof er niets meer van, er is nog steeds geen signaal en geloof dat ze nog steeds niet weten wat er aan de hand is. 3x zijn ze al langs geweest om te meten.
Die mensen die dat werk doen balen er ook echt van om iedere keer te moeten vragen of ze binnen mogen komen.

Nu is mijn HD decoder een beetje gammel aan het worden en dacht ik om een TV te kopen met ingebouwde HD tuner. Maar de nieuwste van Sony KDL55HX850 schijnt dat volgens de specificatie niet te hebben, maar de medewerker van Sony zegt van wel.

Bij Block vertelde een medewerker dat er geen internet op zit, volgens de medewerker van Sony en de specificatie wel. (Opera)

Ik wacht wel even met de aankoop, mocht je nog meer informatie voor mij hebben, heel graag.
 
Adios
Aangezien ik zelf al twee jaar op de glasvezel zit kan ik je er veel over vertellen.
In principe maakt het niet uit wat voor televisie je gebruikt voor de glasvezel.

Als je televisie over de glasvezel kijkt heb je bij ons in Krimpen alleen IPTV op de glasvezel zitten ( en internet en telefonie)

Voor DVB-C moet je de boel aansluiten op de coaxkabel. Beiden is naast elkaar mogelijk en kost niks extra.

Caiway rekent 1 abonnement en omdat je bij ons maar op 1 televisie via de glasvezel kan kijken, kijk je in de rest van je huis via de coaxkabel ( DVB-C)
Er zijn in het land genoeg glasvezelaanbieders die ook DVB-C aanbieden op de glasvezel, maar Caiway heeft hier niet voor gekozen.

Het Airties IPTV kastje kan zowel aangesloten worden met een scartkabel als HDMI.
Op dit moment voegt kijken door middel van IPTV niks toe ten opzichte van de glasvezel.
Sterker nog, je zit weer vast aan de verplichte Caiway volgorde van zenders en kan alleen favorieten maken maar niet omnummeren naar eigen voorkeur.

Maar als je een nieuwe televisie koopt nu, heb je altijd een ingebouwde DVB-C tuner die ook HD zenders aankan en daar heb je dan gelijk plezier van.
Je hoeft daarvoor niet te wachten op de glasvezel.
 
Joke Den Haag
High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (met ondersteunde operators.
Dit staat bij veel toestellen in de specificaties. BijV. KDL-40NX700WF

Maar bij sommige staat dat er niet bij. Lijkt mij dat deze toestellen ook geen HD kunnen doorgeven. Of toch wel?

Wordt via glasvezel met de Arties wel HD ontvangen?
 
Consumeer

Quote

Joke Den Haag schreef:

High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (met ondersteunde operators.
Dit staat bij veel toestellen in de specificaties. BijV. KDL-40NX700WF

Maar bij sommige staat dat er niet bij. Lijkt mij dat deze toestellen ook geen HD kunnen doorgeven. Of toch wel?

Wordt via glasvezel met de Arties wel HD ontvangen?



De meeste fabrikanten zullen er wel mee adverteren, maar als dit niet zo is wil dit nog niet zeggen dat dit niet kan. Kwaliteit is ondermeer afhankelijk van aantal beeldlijnen.
Wil je in HD kwaliteit kunnen kijken heb je HD ontvanger en scherm nodig, HD zenders kun je echter meestal ook dmv losse ontvanger op niet HD schermen/tv' laten zien.
 
Joke Den Haag
Nog steeds ben ik er niet uit of alle (nieuwe) TV 's ook HD kunnen decoderen via een CI Cam.

Nu heb ik verleden week uiteindelijk een nieuwe aangeschaft.
Ik dacht dat mijn HD decoder weer werkte doordat ik dacht dat het aan de HDMI splitter lag.
Die is er nu tussenuit, maar helaas staat het signaal weer op 60% ontvangst. De SD decoder op 90-95 %.

Ik dacht nu maar eens een CI CAM te nemen, maar mijn TV staat er niet tussen, wel type A, maar B niet.
Daarbij is die enkel te huur voor 3,50 per maand, hetzelfde als voor de HD decoder.

Alleen gratis voor nieuwe abonnees, nou heb al genoeg kosten gehad door Caiway.

Aansluiting als 1e huurder van mijn woning. Toen 225 gulden.
Aansluiten internet, dat nooit werkte en uren in de wachtstand voordat je iemand aan de lijn kreeg en dan maar niet te spreken over de telefoonrekening daardoor.
Moest daardoor weer naar een andere provider, die ook weer aansluitkosten rekende.
Dan zouden we "glas" krijgen, alleen voor het hele pakket.
Toen ik daar achter kwam, dat alleen het TV pakket geen optie is, heb ik de monteurs ook niet meer binnen gelaten.
Smartcard werkte plotseling niet meer, moest maar een nieuwe kopen.

Denk er hard over om maar Netflix te nemen en Caiway op te zeggen, of heeft iemand nog een andere optie?
 
Migow
Sorry maar begrijp je niet helemaal. Je wilt netflix nemen ipv caiway? Dat houd in dat je dus niet geInteresseerd bent in tv maar alleen een film wilt kijken? Cam module kun je ook zelf aanschaffen en voor 50,00 euro heb je hem en hoef je deze niet maandelijks te huren. Wat voor type tv heb je precies? Als deze een ingebouwde DVB-C HD heeft dan moet je toch het basispakket zonder smartcard kunnen ontvangen incl. de HD kanalen. Hoe zit je coaxkabel aangesloten? Rechtstreeks van aansluitpunt naar je tv?
En netflix is ook niet allemaal in HD wat ze aanbieden overigens.
 
Joke Den Haag
Dank je voor je antwoord Migow,

Ja ik kijk wel TV, maar inderdaad niet veel. Neem wel mn series op en kijk deze een andere keer.
Maar ik denk dat mn HD decoder defect is en wil wel een CI CAM proberen, maar weet niet of die werkt. Staat niet bij Caiway. Het is de Sony 55X8505B.

Ook kan ik op de site niet ontdekken dat ze te koop zijn, die CAM, wel te huur.
Oh my, dus die CAM 's zijn 50 euro en voor Caiway misschien minder en ze verhuren ze voor 3,50 per maand. Na 2 jaar heb je m dubbel betaald.

Ja en kijken via de SD decoder is echt niet mooi, het beeld is dan toch wel wat wazig.

Kan inderdaad wel even contact met Caiway opnemen om te horen wat zij er van denken.

En van Netflix weet ik inderdaad nog niet veel, maar ik hoorde dat men goed beeld heeft en dat voor 9 euro p/m
 
Migow
Heb eens even gekeken maar volgens mij moet deze tv gewoon werken ook met een ci+ module. De 8505A staat in ieder geval als gecertificeerd op de lijst bij caiway. Dan lijkt het me toch dat de 8505B ook moet werken. Maar waarom wil je een smartcard toepassen? Je kijkt weinig tv maar dan wil je wel aanvullende pakketten kijken? Want het basispakket is gewoon zonder smartcard te kijken en ja als je een HD tuner hebt dan werkt dat gewoon. Dus zonder box je coaxkabel rechtstreeks aansluiten op je tv en je DVB-C HD tuner instellen op de juiste frequentie etc en dan zou je gewoon tv moeten kunnen kijken ook de HD kanalen. En als je een externe HD hebt kan je ook nog gewoon opnemen. Heb zelf maar een simpele samsung smart tv en ik werk ook zonder humax box en werkt tadeloos.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DVB-C (hd)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie