obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ultra naar 50Mb
magicwizz

Quote

Fiber90 schreef:
Ik heb geen idee wat voor kleur mantel. Ik heb ook nog geen brief gehad, dus ben niet niet aan de beurt voor een glasvezelaansluiting.
Wat ik overigens wel heel netjes vindt dat Caiway gewoon DVB-C doorgeeft op het glas, ook voor de HD zenders. Hier ben ik erg blij mee. Zoveeel goede dingen lees ik niet over die IPTV kastjes op dit moment.

Medio april wordt er een Caiwayshop geopend in Krimpen, dus ik denk dat ze snel beginnen met het aansluiten van de eerste woningen.


Voor glasvezel wordt doorgaans een blauwe mantelbuis gebruikt. Normaal gesproken worden er kleurcodes voor gebruikt zodat gemeentewerken weet wat voor een leidingen het kunnen zijn.

Doorgaans is groen standaard voor Coax.
Blauw is volgens mijn voor de KPN of nu tegenwoordig ook het glasvezel.
Ik wel eens vaker gezien dat er glasvezel ergens geplaatst werd en dan was het een blauwe kabel. De glasvezel die opgeleverd wordt in de woning is een gele dunne kabel. Die kabel wordt dan aangesloten op een glasvezelkast. Zoals de Genexis modem, Het lijkt er ook op dat die ook gebruikt gaat worden om ook gebruik te kunnen maken van het DVB-signaal. Het is zo dat op die Genexis modem ook nog een coax op aangesloten kan worden die dan richting je DVB-C ontvanger kan gaan.

Weet niet zeker of ze die in Krimpen ook gaan gebruiken maar zal wel het mooiste zijn natuurlijk Smile
Gewijzigd door magicwizz op 28 februari 2010, 12:08
 
Adios
Helaas gaat er geen DVB-C gebruikt gaat worden in Krimpen aan den IJssel op het glasvezelnetwerk.

Ik heb daar over geklaagd bij Caiway maar het helpt geen zier.

Je ontvangt 48 zenders in haarscherpe digitale kwaliteit. (wel weinig, volgens mij hebben de coaxklanten van Caiway er 60)
Je krijgt de meest populaire zenders standaard in HD. Momenteel zijn dat: Nederland 1, 2, 3, Eurosport HD, Eén HD, Ketnet HD/Canvas HD, NET 5 HD en RTL 4, 5, 7 en 8 in HD.

Als je de juiste televisie hebt, ontvang je direct de HD programma's
uit het Basic pakket zonder aparte HD ontvanger
.


http://www.caiwayglasvezel.nl/site/nl...sieenradio


Ik kan dan maar op één manier uitleggen, dacht ik ...... Grin
Gewijzigd door Adios op 03 april 2010, 14:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ultra naar 50Mb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Overstap naar Delta CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 19 06 jul 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
overgang naar Caiway/Delta Eigen netwerk : 2 25 feb 2022
Advertentie