obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Eigen Draytek Vigor 2132FVn op FTU
enteractie
Er loopt op dit moment een vraagbundeling in onze gemeente.... en ik twijfel bij welke provider ik een internet-only abonnement zou willen afsluiten. Na wat rondstruinen op dit forum heb ik namelijk wat bedenkingen over de modem/router die Delta of CaiWay levert.

Ik heb nog de beschikking over een Draytek Vigor 2132FVn.
Is het mogelijk om die op de FTU aan te sluiten in plaats van de provider hardware? En zo ja, waar moet ik rekening mee houden / welke configuratie gegevens moet ik achterhalen om de Draytek correct in te stellen?

De vraagbundeling eindigt begin volgende week.... hopelijk kan ik voor die tijd meer duidelijkheid hierover krijgen. Alvast bedankt!
 
MischaBoender
Ik ben zelf in Schiedam aan het kijken om van Online over te stappen naar Delta fiber met het Business Pack. Op dit moment heb ik mijn eigen apparatuur direct op de glasvezel aangesloten en mijn wens is om dit zo te houden. Helaas krijg ik via de chat op hun site te horen dat dit niet mogelijke is en je ten alle tijden de Genexis router van Delta moet gebruiken. De reden: "omdat dit zo is ingesteld in hun systeem"...

Het kennis niveau is trouwens ook niet echt optimaal van de medewerker die ik sprak.
 
mcmurdyy
Je kunt je eigen router aansluiten mits die om kan gaan met VLANS (internet zit op 100, tv op 101 volgens mij). Op tweakers vind je er een aantal topics over.

Dat caiway het niet ondersteund en daarom zegt dat t niet kan... Tja....
 
MischaBoender
Alleen geen enkel draadje kunnen vinden mbt Delta en welke VLANs zij gebruiken in Schiedam. Dus wat dat betreft wel een flink risico om over te stappen.

Caiway valt bij mij sowieso af aangezien ze geen vast IP adres kunnen aanbieden. Delta kan dat wel.
 
mcmurdyy
Delta is wat dat betreft identiek aan caiway: vlan 100 voor internet, 101 voor iptv.
 
Jaccoermers
Ik heb ook interesse om van de genexis af te stappen. Is iemand dit gelukt?

Ik wil er niet nog een kastje bij en wil een professionele omgeving voor mijn netwerk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen Draytek Vigor 2132FVn op FTU', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
EIgen Router DMZ en Interactieve TV Eigen netwerk : 3 29 nov 2019
Eigen modem of alleen router? CaiWay/Delta Glasvezel modem : 40 22 okt 2019
Eigen DNS server draaien Algemeen : 1 05 mrt 2019
Advertentie