obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Genexis naar Fritzbox
Robbert10
Net als Richard (post 11 september 2020, 15:36) heb ik een glasvezel + TV + Telefonie abbonement afgesloten bij Delta. Ik heb met een UTP kabel mijn Fritzbox 7390 via LAN1 op de Genexis glasmodem aangesloten. Internet en TV werkten uiteindelijk, alleen de DECT telefoonfunctie van de Fritzbox nog niet. Belangrijk voor mij zijn de extra functies van de Fritzbox en de Fritzfon. Met een tip op het internet kreeg ik ook alle handsets aangemeld en werkend op de Fritzbox. Ik kreeg dit voor elkaar door een aparte verbinding van de Genexis telefoon uitgang naar de DSL/Phone ingang van de Fritzbox te leggen. Van RJ11 (pin 3 en 4) op de Genexis naar RJ45 (pin 3 en 6) op de Fritzbox. Probleem nu nog is dat bij het beginnen van een uitgaand gesprek er, eerst na enige tijd, een drietonig signaal tweemaal klinkt, gevolgd door het bel oproepsignaal. Er ontstaat zo dus ongeveer 15 seconden vertraging. Ik kan hier wel mee leven maar een oplossing zou ik op prijs stellen. Mijn internet account instellingen zijn: >Internet service provider Caiway, >Connect to external modem, >Establish own connection en >downstream 1024 > Upstream 1024. Bij de telefoonnummerinstelling heb ik ‘Provider’ gezet op ‘Other provider’. Bij gebrek aan informatie heb ik de telefoon account information niet veranderd. Ook hier zijn suggesties welkom.
 
RichardH
Beste Robbert.
Ik zie dat jij dat hebt gedaan wat ik graag ook zou willen.
Heb jij de instellingen van jouw fritzbox, moeten veranderen tijdens de installatie van de genexis ( bijv. internet service provider) of heeft de fritzbox zelf deze info opgehaald.
Heb jij in de Genexis voor de Fritzbox een DMZ ingesteld?
Werkt de telefonie via de RJ11 van de genexis gewoon wel. Dus buiten de fritzbox om?
 
Robbert10
De instellingen op de Fritzbox (service provider) moesten inderdaad veranderd worden maar dit is niet tijdens de installatie van de Genexis gebeurd. In eerste instantie heb ik mijn Gigaset DECT aangesloten op de RJ11 uitgang van de Genexis. Echter de FritzFon en ander functies kon ik niet meer gebruiken en daarom heb ik de extra verbinding RJ11 > RJ45 moeten aanleggen. Dit geeft bij mij nog de vertraging waarvoor ik een oplossing zoek.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Genexis naar Fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
Overstap naar Delta CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 19 06 jul 2022
Meer zenders naar HD Nieuws van CaiWay/Delta : 10 26 mei 2022
Advertentie