obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Netflix geeft via wifi geen surround
Joep
Blu ray geeft wel surround
 
JPvG
Hmm, en als je alles loshaalt van je receiver en alleen je tv aansluit?
Dan kun je de rest elimineren.
 
Jaco Hage
Beste Joep,

Je hebt bij een Panasonic OLED TV o.a. nog de optie zitten bij ''geluid'' HDMI-Audioformaat > Bitstream. Tevens kun je bij HDMI ook kiezen voor HDMI optie Mode 1 en Mode 2.
Ben je daar al mee aan de slag gegaan.

Nu ken ik Panasonic van voor tot achter, idem deels Pioneer en herken enkel deze issue als je een analoge ingangsinput selecteert en er een dolby audio signaal naar toe stuurt. Dan ontstaat er een oversturend geluidsniveau. Nu is je Panasonic recent en je Pioneer rond 2013.

Afijn, ik zou eens kijken of je Pansonic softwarematig up to date is en zeker je Pioneer checken. Aangezien er veel in audiosporen/decoderen/HDCP etc is gebeurd kan het zomaar zijn dat de audio inhoud geëncodeerd is met de Dolby Digital Plus-indeling en niet goed loopt met je Pioneer.

Een handshake heeft hier niets mee te maken. In jip en janneke taal. Het is simpel gezegd het dat ene met het andere apparaat elkaar het ''handje geeft''. En ja je hebt een digitale verbinding, of niet. Het slechtste wat kan ontstaan is of geen beeld (of beeld ruis ivm resolutie) probleem, of geen geluid. Brom storingen gebeuren merendeels aan de analoge en aarde kant of een vervormd of tehoog digitaal signaal. (Het is overigens wel raadzaam een HDMI 2.0 versie te gebruiken van goede kwaliteit zoals ik altijd bv AudioQuest recommandeer.)

Maar ik vind je issue interessant en kan dit wel voor je oppakken/onderzoeken/testen uitvoeren.
Wil je mij morgen even contacten ? ( Zie onderstaande de link waarop je mij kunt benaderen)

Joep schreef:

Ook dit heb ik al gedaan.
Ik waardeer je meedenken.
Weet jij een persoon of partij die ik kan inhuren voor zo’n klus?
 
Joep
Hallo Jaco,
Het installeren van een chromecast direct op de receiver werkt. Bedien nu Netflix weer gewoon met mijn telefoon. Wel vreemd dat het op deze manier moet met een ‘smart’ tv.
Enorm bedankt voor je hulp!
 
Jaco Hage
Beste Joep, ja we hebben er lang over gesproken, ook wat betreft de verschillende protocollen van 4K tot Dolby Atmos etc. die soms wel en niet goed lopen via de ''ARC'' ism een ''oudere'' receiver.
Maar prima oplossing zo. Ik heb het overigens hier getest met een recente dolby atmos receiver ism de Panasonic OLED en met de netflix app op de TV. Heb geen problemen ondervonden...
Maar afijn, het scheelt je wel een andere receiver...

Als er nog verdere vragen zijn, stel ze gerust hier op het Caiway / Delta forum...

Joep schreef:

Hallo Jaco,
Het installeren van een chromecast direct op de receiver werkt. Bedien nu Netflix weer gewoon met mijn telefoon. Wel vreemd dat het op deze manier moet met een ‘smart’ tv.
Enorm bedankt voor je hulp!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netflix geeft via wifi geen surround', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Advertentie