obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Openstellen caiway glas voor andere providers
Jaco Hage
(A)DSL heeft geen eeuwig leven aangezien de complete techniek van Glasvezel met zijn kracht al heeft gewonnen. Een KPN bonding is zeker een goede keus als er geen glas ligt.Zo de wet vroeger had bepaalt dat de PTT telefoonlijn always online moest zijn, neemt het analoog telefoonkeer ook steeds verder af omdat VoIP meer biedt.
Daarnaast zal live TV zijn toevlucht nemen van hd naar 4K en 8K op direct streaming gebied. De analoge lijnen mogen mijn uit de grond want die informatie-kabel-bron raakt achterhaald en verouderd in kwaliteit...
 
Murgen

Jaco Hage schreef:

(A)DSL heeft geen eeuwig leven aangezien de complete techniek van Glasvezel met zijn kracht al heeft gewonnen. Een KPN bonding is zeker een goede keus als er geen glas ligt.Zo de wet vroeger had bepaalt dat de PTT telefoonlijn always online moest zijn, neemt het analoog telefoonkeer ook steeds verder af omdat VoIP meer biedt.
Daarnaast zal live TV zijn toevlucht nemen van hd naar 4K en 8K op direct streaming gebied. De analoge lijnen mogen mijn uit de grond want die informatie-kabel-bron raakt achterhaald en verouderd in kwaliteit...


Na heel lang niets doen wordt er nu glas gelegd t/m de wijkkast. Werd tijd want 27/3 Mbps is zwaar achterhaald. Daarbij doet Caiway voor mij wat het moet doen.
 
Bordewolf
Ik zie in mijn plaats dat er lokaal in de nieuwbouw glas wordt gelegd door KPN naast de Cogas-kabel. Echter zie ik ze nu ook in een andere straat met oranje glasvezel aan de slag en tot nu toe zie ik markeringen door die gehele straat waar men gaat graven, Kortom een straat (oudbouw) wordt ook voorzien van glasvezel, mogelijk omdat bij toeval in die straat 1 woning nieuw is gebouwd?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen

Bordewolf schreef:

Ik zie in mijn plaats dat er lokaal in de nieuwbouw glas wordt gelegd door KPN naast de Cogas-kabel. Echter zie ik ze nu ook in een andere straat met oranje glasvezel aan de slag en tot nu toe zie ik markeringen door die gehele straat waar men gaat graven, Kortom een straat (oudbouw) wordt ook voorzien van glasvezel, mogelijk omdat bij toeval in die straat 1 woning nieuw is gebouwd?


Nou Bor, hier in Oudenbosch heeft CIF het glasvezel gelegd. We kunnen nu Caiway en Delta kiezen maar alleen Caiway levert Coax er 'gratis' bij. Ik zie alleen dat de laatste nieuwbouw-wijkjes door KPN van glasvezel zijn voorzien. Ze hebben het idd over oranje kabel.

https://www.kpnnetwerk.nl/waar-ligt-glasvezel/

Ik heb ff zitten kijken maar die nieuwe huizen hebben ftth van kpn en caiway/delta ... tsssskk
 
Bordewolf

Murgen schreef:

Bordewolf post=24747

Ik zie in mijn plaats dat er lokaal in de nieuwbouw glas wordt gelegd door KPN naast de Cogas-kabel. Echter zie ik ze nu ook in een andere straat met oranje glasvezel aan de slag en tot nu toe zie ik markeringen door die gehele straat waar men gaat graven, Kortom een straat (oudbouw) wordt ook voorzien van glasvezel, mogelijk omdat bij toeval in die straat 1 woning nieuw is gebouwd?


Nou Bor, hier in Oudenbosch heeft CIF het glasvezel gelegd. We kunnen nu Caiway en Delta kiezen maar alleen Caiway levert Coax er 'gratis' bij. Ik zie alleen dat de laatste nieuwbouw-wijkjes door KPN van glasvezel zijn voorzien. Ze hebben het idd over oranje kabel.

https://www.kpnnetwerk.nl/waar-ligt-glasvezel/

Ik heb ff zitten kijken maar die nieuwe huizen hebben ftth van kpn en caiway/delta ... tsssskk


Zoals KPN zich nu er over uit laat zal binnen nu en 3 jaar alle koper vervangen zijn, gewoon omdat men daar geen heil in ziet op de lange termijn. Zelfs VSDL wappert en is geen concurrentie voor glasvezel. Dat is over het algemeen het probleem met die koperlijnen, ze wapperen wanneer er veel abonnees tegelijk op zitten, je haalt nooit de beloofde hoge snelheid, laat staan dat deze stabiel is (wat glasvezel wel kan leveren)
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Murgen
Vertel mij wat ... voor CIF had ik VDSL-2 van XS4all en de verbinding stond letterlijk uren te klapperen, dagen lang, onwerkbaar. Maar xs4all en kpn bleven naar elkaar wijzen tot een slimme kpn monteur in de centrale ging kijken en zag dat de a-draad veel langer was dan de b-draad. En mij belde om me dat te vertellen. De eerste was opgebost en de tweede niet. Hij heeft ze op gelijke lengte geknipt en het probleem was over.
 
Louwrens
Koper of geen koper.
Ik heb sinds een week of 6 Caiway glasvezel. Maar ik merk er zelf helemaal niks van. Ik ben maar gewone gebruiker dus ik heb ook geen reet aan die snelheden.
Mijn zoon wilde 250 mbit en dus betaald hij mij het verschile anders had ik de 75 mbit genomen.

Ik ben vanwege de prijs over gestapt van KPN naar Caiway.. maar ik ben gewoon van de regen in de drup gekomen.
Ik heb geen problemen met het internet maar die ITV is echt super waardeloos als je KPN gewend bent.
In december gaven ze aan dat er elk moment een update zou komen. Maar ik zie nog niks.

Heb klein beetje spijt dat ik ben over gestapt.
 
Murgen

Louwrens schreef:

Koper of geen koper.
Ik heb sinds een week of 6 Caiway glasvezel. Maar ik merk er zelf helemaal niks van. Ik ben maar gewone gebruiker dus ik heb ook geen reet aan die snelheden.
Mijn zoon wilde 250 mbit en dus betaald hij mij het verschile anders had ik de 75 mbit genomen.

Ik ben vanwege de prijs over gestapt van KPN naar Caiway.. maar ik ben gewoon van de regen in de drup gekomen.
Ik heb geen problemen met het internet maar die ITV is echt super waardeloos als je KPN gewend bent.
In december gaven ze aan dat er elk moment een update zou komen. Maar ik zie nog niks.

Heb klein beetje spijt dat ik ben over gestapt.


Welk type ITV hebben ze je gestuurd?
 
Louwrens
Aria geloof ik.
Ben nu op mijn werk. Maar tis zo'n kleintje die je in je zak kan stoppen
 
Murgen

Louwrens schreef:

Aria geloof ik.
Ben nu op mijn werk. Maar tis zo'n kleintje die je in je zak kan stoppen


Louwrens, als je een Aria7x hebt moet je echt contact met Caiway opnemen en hem laten omruilen voor de nieuwe en betere Kamai7x. Ik ben zelf geen TV-kijker maar mijn vrouw kijkt en gebruikt ITV wel en die heeft geen klachten (opnemen, terugkijken, uitzending gemist). Voor normaal TV kijken hebben we nog steeds de onvolprezen coax in huis.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Openstellen caiway glas voor andere providers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie