obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Genexis Platinum-7840. USB. NAS
Frank-vd-S
Ik heb een Genexis Platinum-7840 glasmodem.
Dit modem heeft een USB-poort maar zoals ik van de helpdesk heb begrepen werkt die niet.
Op mijn FritzBox van XS4ALL (mijn vorige provider) zat een een USB-poort en daar kon je een USB-drive op aansluiten die je dan via de media server functie van de FritzBox kon delen met andere devices binnen je netwerk.
Ik neem aan dat bij Caiway mijn enige optie is een NAS te kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee in combinatie met dit Genexis modem?
Is dit een kwestie van een NAS aan een van de 4 LAN-poorten hangen of is dat te simpel gedacht.
Andere ideeen zijn uiteraard welkom.
 
Highway
Klopt, het Genexis Platinum-7840 glasmodem is een dom doorgeefluik van internet. Ik heb hier een RT-AC88U om mijn eigen interne netwerk te maken. Deze router heeft ook een media server functie.
Handtekening
Wink
 
Frank-vd-S
Bedankt voor je antwoord.
Heb je die RT-AC88U in plaats van het (glas)modem van Caiway of aangesloten op een van de RJ45 poorten van het modem van Caiway?
 
Jaco Hage
Op de Platinum versie heb je 4-LAN poorten. Dit modem heeft een router functie. Je kunt het beste de DHCP gebruiken van dit modem en voor uitbreiding een switch gebruiken. ( of net als Highway met een eigen router werken en in DMZ plaatsen )
Als je beter WiFi wilt is het raadzaam de wifi in het glasvezelmodem uit te zetten en losse accespoints te gebruiken.

Je kunt direct een NAS aansluiten en evt portforwarding, statisch IP etc. vastzetten in het Glasvezelmodem Platinum van Caiway. Het maakt niet uit op welke LAN poort.
 
Highway
Oei, heb ik toch een ander type Genexis.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Genexis Platinum-7840. USB. NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Bekijk logs genexis 7840 Algemeen : 4 01 nov 2021
Poort forward Delta Genexis 7840 Instellingen software : 1 10 sep 2021
Routering op genexis Hardware instellingen : 5 01 aug 2021
Advertentie