Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
Ik werk aan een website op AWS (Amazone Cloud) en gebruik SFTP op oa poort 22 . Daar heb ik geen problemen mee, ik kan uploaden en downloaden en alles werkt.
Maar de https site zelf wordt vrijwel dagelijks geblokt. Duurt een uurtje en dan kan ik er weer bij.
Caiway loopt het standaard script af ... waarmee ik alleen mijn routers isoleer maar de rest niet.
Ik heb de volgende dingen al geëlimineerd:
- DNS-servers ... via Google DNS - hetzelfde probleem
- Via T-Mobile en 4G werkt alles
- Ik ken de beheerder van de AWS server, niets in zijn log-files
Het pin-point dus naar mijn router (Apple Extreme) of Caiway gateway netwerk. Ik heb de router gereset en dat lost het niet op. Caiway Gateway?
Ik werk aan een website op AWS (Amazone Cloud) en gebruik SFTP op oa poort 22 . Daar heb ik geen problemen mee, ik kan uploaden en downloaden en alles werkt.
Maar de https site zelf wordt vrijwel dagelijks geblokt. Duurt een uurtje en dan kan ik er weer bij.
Caiway loopt het standaard script af ... waarmee ik alleen mijn routers isoleer maar de rest niet.
Ik heb de volgende dingen al geëlimineerd:
- DNS-servers ... via Google DNS - hetzelfde probleem
- Via T-Mobile en 4G werkt alles
- Ik ken de beheerder van de AWS server, niets in zijn log-files
Het pin-point dus naar mijn router (Apple Extreme) of Caiway gateway netwerk. Ik heb de router gereset en dat lost het niet op. Caiway Gateway?
Wie heeft er een idee? Jacco?
Heb je de (WAN) IP al gecheckt op een blacklist via de server Vs Caiway?. Mogelijk met een andere router / check?
Heb je MX records verwijderd, toegevoegd etc?
Ik heb het WAN IP gecheckt op blacklisten maar mijn IP staat in de whitelist van de betreffende server.
Ik hou nu een log bij. Het komt er op neer dat ik de hele dag schijnbaar ongestoord kan werken en kan testen en dat er 's avonds twee sloten zijn waarop de website voor mij niet bereikbaar is. Van half 9 PM tot half 10 PM en van 10 PM tot 11 PM.
SFTP blijft wel gewoon werken. Ik tether tijdens die blocks maar via mijn laptop en iphone. Weet jij of er 's avonds processen draaien bij Caiway?
Gewijzigd door Murgen op 13 februari 2019, 10:17
Ik heb evt een specialist voor je die nog dieper kan kijken maar dan moeten we even de officiele wegen bewandelen. en/of neem contact met me op,
Ik zit ook nog wel een beetje te denken aan een firewall en/of virusscanner ofzo,
Multiscreen:geeft al fout bij downloaden (handtekening)
toch geinstalleerd.maar werkt niet.
Is het nu zo moeilijk voor een provider om een site fatsoenlijk te onderhouden en zorgen dat het werkt