obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
POP-instellingen
GerritH
Vooraf: Een aantal keren contact gehad met klantenservice. Maar het lukt mij nog steeds niet mijn mailadres in OUTLOOK 365 in te stellen. Wat ik vreemd vind dat je alleen met je 'korte' mailadres in de webmail kan en niet met het 'lange' mailadres. Het 'lange' mailadres werkt wel als ik vanuit een ander mailadres een mail stuur naar het 'lange'.

Nu de vraag: Mijn lange mailadres wil ik gebruiken in het account bij Outlook 365. Daarvoor geldt m.i. hetzelfde ww als voor het korte. Alle instellingen cf de voorschriften van Caiway ingesteld maar helaas pindakaas. Toen geprobeerd met het korte mailadres maar ook dan krijg je de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Al tig keer geprobeerd maar het lukt niet.

Toen dacht ik: ik probeer het in Windows 10 mail. Je krijgt dan een melding dat account is toegevoegd maar verder gebeurt er niets.

Wat doe ik fout?
 
Egeels
Hier geen Outlook 365 wel Outlook 2016. Even voor je getest, zelf gebruik ik geen e-mail van Caiway. Misschien kun je er iets mee.

Bij het toevoegen van mijn Caiway e-mail account in Outlook 2016 heb ik eerst de korte e-mailadres gebruik en later de instellingen veranderd naar het lange. Bij mij werkt dit.
In Outlook 2016
Bestand, accountinstellingen, acountinstellingen
Nieuw
Geavanceerde opties, ik wil mijn account handmatig instellen
Caiway e-mailadres (kort)
wachtwoord
Kies voor pop
Melding dat het certificaat niet gecontroleerd kan worden, gebruiken ja

In Outlook 2016
Bestand, accountinstellingen, accountinstellilngen
Dubbel klikken caiway pop/smtp-account
E-mailadres veranderd van kort naar lang
Account "@caiway.nl" weggehaald
 
GerritH
Het heeft even geduurd maar nada...
 
GerritH
Waarschijnlijk de laatste keer niet goed afgesloten. Vandaar het onafgemaakte bericht. Wat ik ook doe het lukt niet.
 
Bordewolf
Volgens mij gaan POP en Outlook365 niet samen.
Je zult hiervoor Windows Mail moeten gebruiken of de normale Outlook2016 applicatie.

POP is een sterk verouderd protocol dat bijna niet meer ondersteund wordt.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Het wordt eens tijd voor een G-mail account voor jou, Gerrit
 
Bakstenen
Of Thunderbird nemen,die ondersteund ook Pop,ik gebruik deze al een tijdje en ben er blij mee,volgens mij wordt Windows mail niet meer ondersteund,of was dat Live mail?.
 
Highway

Quote

Bakstenen schreef:

Of Thunderbird nemen,die ondersteund ook Pop,ik gebruik deze al een tijdje en ben er blij mee,volgens mij wordt Windows mail niet meer ondersteund,of was dat Live mail?.


Thumbs Up Thunderbird gebruik ik al jaren. Een echte aanrader.
Overweeg de portable versie. Dan heb je ook geen gezeur meer om alles opnieuw in te stellen, oude mail en accounts migreren als je van computer wisselt of een herinstallatie moet doen.

https://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable
Handtekening
Wink
 
Lucky
Bleumail ook een goed mailprogramma
kan je ook ontvangstbevestiging instellen en als mail is gelezen
gebruik dit al jaren prima
 
Bakstenen

Quote

Highway schreef:

Quote

Bakstenen schreef:

Of Thunderbird nemen,die ondersteund ook Pop,ik gebruik deze al een tijdje en ben er blij mee,volgens mij wordt Windows mail niet meer ondersteund,of was dat Live mail?.


Thumbs Up Thunderbird gebruik ik al jaren. Een echte aanrader.
Overweeg de portable versie. Dan heb je ook geen gezeur meer om alles opnieuw in te stellen, oude mail en accounts migreren als je van computer wisselt of een herinstallatie moet doen.

https://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable


Kan je die ook op je PC installeren?ik maak af en toe een kopie van de mappen,gaat ook goed,alleen de agenda kan dat niet,wel met deze versie?.
Alvast bedankt voor de tip
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'POP-instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Instellingen Nokia glasvezelmodem Instellingen software : 2 11 feb 2023
Wat zijn nou eigenlijk de juiste POP-instellingen? Instellingen software : 4 09 aug 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Advertentie