obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
POP-instellingen
Highway

Quote

Bakstenen schreef:
Kan je die ook op je PC installeren?ik maak af en toe een kopie van de mappen,gaat ook goed,alleen de agenda kan dat niet,wel met deze versie?.
Alvast bedankt voor de tip


Installeren is eigenlijk niet het juiste woord, alhoewel er wel een "installer" bij zit.
Feitelijk word het programma uitgepakt in een map naar keuze op je pc en dat kan zelfs een usb stick o.i.d. zijn zonder dat er bestanden in je systeemmappen van Windows geplaatst worden. (zodra er onmisbare bestanden in systeemmappen gezet worden is het niet meer portable) Daarom is het ook portable. Je hoeft slechts de map te kopiëren/verplaatsen naar een andere pc. Of in het geval van een usb-stick, de stick in een willekeurige (Windows) pc te douwen en het werkt. Zelf maak ik enkel een snelkoppeling naar het bureaublad aan en naar de systeembalk. Edit: Eigenlijk nooit gelet op de agenda, maar ik zie niet in dat die niet correct meegenomen zou worden.

Voor Firefox is er eveneens een portable versie. Maar om redenen genoemd in mijn handtekening gebruik ik nu de portable versie van Waterfox.
Handtekening
Wink
 
Bakstenen

Quote

Highway schreef:

Quote

Bakstenen schreef:

Of Thunderbird nemen,die ondersteund ook Pop,ik gebruik deze al een tijdje en ben er blij mee,volgens mij wordt Windows mail niet meer ondersteund,of was dat Live mail?.


Thumbs Up Thunderbird gebruik ik al jaren. Een echte aanrader.
Overweeg de portable versie. Dan heb je ook geen gezeur meer om alles opnieuw in te stellen, oude mail en accounts migreren als je van computer wisselt of een herinstallatie moet doen.

https://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

Kan alleen nog niet zien hoe ik de bestanden van Thunderbird naar de portable kan overzetten
 
Highway
Google Search: https://www.google.com/search?q=move+thunderbird+to+portable&ie=utf-8&oe=utf-8
Handtekening
Wink
 
Bakstenen
krijg het nog iet voor elkaar helaas.


 
Highway

Quote

Copying Your Local Thunderbird Settings

If you're using a local copy of Thunderbird, you may wish to just copy your local Thunderbird settings right into Thunderbird Portable. Your local Thunderbird profile is usually installed in C:\Documents and Settings\[user]\Application Data\Thunderbird\Profiles\default.???\ or C:\Users\[user]\AppData\Thunderbird\profiles\default.???. Just copy all of those files to the Data\profile directory within Thunderbird Portable. Sometimes, certain profiles will cause the launcher to fail or hang. In that case, start from scratch and try just copying your mailstores (Mail and ImapMail directories) as well as your prefs.js and abook.mab files.


https://portableapps.com/support/thun...al_profile
Handtekening
Wink
 
Bakstenen
Ik heb de hele map n6g57xfo.default gekopieerd naar de map profile van portable,en helaas zonder resultaat
Bakstenen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Highway
Je hebt volgens mij de profile map uit de Data map nodig en niet uit de App map.
Handtekening
Wink
 
Bakstenen
Gedaan,en bleef hangen,verwijder deze wel eerst,zit nu veel data overal in.

Quote

Highway schreef:

Je hebt volgens mij de profile map uit de Data map nodig en niet uit de App map.
 
GerritH
Tot mijn verrassing krijg ik nu de mails wel binnen via Windows 10 mail! Ben ik blij mee.
Maar met Outlook 365 (wat mijn voorkeur heeft) is het nog steeds nada.

Tussen haakjes: G-mail wil ook niet via Outlook. Wél via Windows 10 mail!
 
cawul
Omdat ik er bij toeval ontdekte dat de serverpoort voor uitgaande mail bij Caiway veranderd was van 25 (heel vroeger) naar 465 (SSL), terwijl ik al die tijd nog 25 gebruikte, bladerde ik door dit forum zoekende naar POP instellingen, enz.

Kwam dit bericht tegen. Het is een hele late reactie, ik geef het toe, maar ik ben toch benieuwd hoe dit afgelopen was.

Ter info, ik heb Outlook 365, met een Outlook account (Exchange), Gmail op basis POP3, Caiway.nl en Caiway.net op basis van POP3. Het werkt allemaal prima samen.

Outlook account setup is min of meer automatisch, maar de POP3 accounts, die heb ik destijds allemaal handmatig gedaan, d.w.z. handmatig de serveradres en serverpoort instellen, .pst file koppelen, etc.

Overigens... laatst had ik binnen Outlook het Caiway account gesloten. Lang verhaal.
Toen ik die opnieuw aanmaakte werd voor uitgaande mail automatisch 'mail.caiway.nl' ingevuld.
Dat ging uiteraard niet werken. Even wijzigen naar smtp.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'POP-instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Instellingen Nokia glasvezelmodem Instellingen software : 2 11 feb 2023
Wat zijn nou eigenlijk de juiste POP-instellingen? Instellingen software : 4 09 aug 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Advertentie