obey-robots.txt
21 November 2018, 03:30
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 87% [46 stemmen]
87% [46 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 13% [7 stemmen]
13% [7 stemmen]

Stemmen: 53
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken

Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil

zakhooi
Hoi,

Wie van jullie herkent zich er in dat de werkelijke snelheid wel heel erg af wijkt van de toegezegde snelheid?

Volgens mijn abonnement heb ik 300Mbit up/down maar in werkelijkheid ligt dat vaak rond de 80 of soms zelfs onder de 30.
Af en toe zelfs zo traag dat plaatjes op mijn telefoon (instagram/facebook/etc) wanneer ik met wifi verbonden ben niet willen laden.
De ervaring op een (bedrade) PC op zo'n moment zijn dan van gelijke orde.

Ik heb nu 'alles-in-1 gewoon slim' maar haal dus een snelheid die lager is dan 'alles-in-1 gewoon voordelig'.
Nu zat ik te denken dat ik dus net zo goed over kan stappen naar het 'gewoon voordelig' abonnenment, maar ja dan vraag ik me af of ik die snelheid dan wel ga halen of in verhouding daar net zover onder de beloofde snelheid uit kom als ik nu heb.

Voor de duidelijkheid: het ligt niet aan mijn eigen infrastructuur, alles is goed geconfigureerd en werkt naar behoren.
Speedtesten die ik gebruik doe ik direct bedraad op de router (Netgear R7000). De route draait een goede firmware.

Wat mij ook op valt is dat soms het gemiddelde van een speedtest laag uit valt omdat het halverweg of tot halverwege een snelheid van pakweg 120Mbit (nog steeds veel te laag!) wordt gehaald en ineens terug zakt naar 3Mbit (of andersom, dus laag begint en dan ineens naar boven schiet). Heel erg vaag.

Nu is het zo dat ik (waarschijnlijk net als zovelen van jullie) pas gaan meten als je een probleem hebt en het je opvalt dat het browsen ineens erg traag wordt.
Op de momenten dat ik er geen last van heb weet ik niet of ik de beloofde snelheid op dat moment wel tot mijn beschikking heb (ik twijfel daar sterk aan).
Eigenlijk zou ik vanaf huis vanaf iets als een Raspberry PI o.i.d. bedraad op de router een continue speedtest moeten doen om daar achter te komen.

Anyway, heeft iemand gelijksoortige ervaring wat snelheid betreft en wie heeft tips hoe hiermee om te gaan. Zoals gezegd denk ik eraan over te stappen op een kleiner abbo maar bekruipt me het gevoel dat ik dan verhoudingsgewijs qua snelheid net zover achteruit ga (werkelijke snelheid t.o.v. beloofd contractuele snelheid).

Wie weet raad?

Alvast bedankt
 
Bordewolf
Hoi,

Om te beginnen heb ik dezelfde router met een glasvezelabo die heb jij ook.

De snelheid is bij mij continu 500 Mbit bedraad bij G500. Wifi is altijd lager maar bij mij nog altijd voldoende.

Mijn eerste tip:

Ga bedraad rechtstreeks op het glasmodem. Kijk welke snelheid gehaald wordt, haal je de snelheid niet ook even uitsluiten dat het niet je netwerkkaart is dan Caiway bellen die kunnen de zaak doormeten

Tip2:
Controleer of je PC is aangesloten op LAN1 of LAN2 van je router (poort 1 of 2) deze geven tot max 1Gigabit door.
De andere poorten gaan vaak niet verder dan 100 Mbit.

Tip3:
Wanneer tip 1 het antwoord JA is (juiste poort gekozen):
Haal het glasvezelmoden van het stroom en ook je router
Zet eerst het glasvezelmodem na ca 15 min weer aan het stroom.
Wacht tot deze helemaal up en running is.
Daarna je router weer aan het stroom.

Vierde, wanneer voorgaande niet heeft geholpen:
Ga bedraad of onbedraad naar routerlogin.net

log in met "admin" en "password"
Kies het tabblad ADVANCED
Ga naar Administration-Firmware Update en draai daar indien er nieuwe firmware staat de installatie van nieuwe firmware.

Controleer na de installatie van de firmware je snelheid nogmaals
Gewijzigd door Bordewolf op 01 juli 2018, 13:47
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow
Dat is niet goed. Uit ervaring weet ik dat je altijd meer krijgt dan beloofd. Neem contact op en zij kunnen het op afstand doormeten.. Via twitter ben ik altijd razendsnel geholpen. Succes.. Je kan om alles uit te sluiten router er tussenuit halen en je laptop/pc direkt aan glasvezelmodem te hangen. Is je netwerkadapter wel gigabit en goed geconfigureerd? Had vroeger 500/500 en bekabeld zat ik rond de 520 en via ac usb wifi adapter rond de 430 dus het is zeker mogelijk
 
Jaco Hage
Feit is wel dat snelheden die beneden de 100Mbit/s liggen eerder een gevolg zijn van probleem in een (UTP) kabel. Daar ik niet kan uitsluiten dat de kans ook nog aanwezig is van een ''telaag'' lichtsignaal op het glasmodem.

Zoals hierboven kun je inderdaad eerst het beste starten met een nieuwe CAT5e of CAT6 kabel direct op het Genexis Modem - Poort 1 en direct aan je laptop en daarna ook nog via een andere laptop proberen. (LET WEL OP: Eerst je modem 2 minuten uitzetten ivm Macadres problemen)

Het beste kun je testen met speedtest.caiw.net

Pas daarna kun je concluderen en/of het beste actie ondernemen naar de rest van de apparatuur/bekabeling etc.

Ik maak het zelden tot nooit mee dat snelheden niet behaald worden. Vaak ligt het aan interne factoren en zelden aan het lichtsignaal of Glasmodem.

Bij normaal gebruik zoals Youtube/facebook en wat e-mail verkeer heb je meer dan zat aan een 100Mbit/s abonnement. Als de gezinsverhouding groot is met gaming en meer dan 20 draadloze connecties in een behoorlijke woning waarin veelvoud WiFi gebruikt wordt is 300Mbit/s zinvol om sneller te communiceren. Maar het is dan ook alleen zinvol als er gebruik wordt gemaakt van goede WiFi apparatuur want anders wordt het geen succes.
Je kunt beter goed onderlinge communicatie hebben op een lagere snelheid, dan een turbo 600Mbit/s abonnement snelheid wat slecht communiceert.

Overigens zeggen snelheden ook niet alles. Het belangrijkste is te weten wat is ''de jitter/ping/latency''. Als deze waarde hoog is dan heb je een ''vervuilt netwerk''.

Vooral bij de routertjes, powerline en extenders van een paar tientjes raken die al snel de kluts kwijt van zuiver communicatie verkeer.
WiFi is namelijk een heen-en-weergaande radiogolf. Oftewel je vraagt iets op en je stuurt iets terug naar de router. Deze radiogolf kan verstoord worden door andere zendapparaten zoals LED dimmers, Dect-bluetooth signalen en dan komen de pakketjes niet goed aan bij je router.

Om het verhaal niet telang te houden doe ik wel eens storingsbron metingen met Metageek. De problemen die jij omschrijft kunnen ook van buitenaf zijn/komen waarom je router niet goed functioneert, of misschien ligt het euvel wel het bij het modem?

Dus eerst 1-op-1 meten op modem naar laptop dat zegt al zoveel meer... Ben benieuwd Smile
Verbinder in techniek & comfort: www.optimizer.co.nl
 
cawul
zakhooi schreef:

Anyway, heeft iemand gelijksoortige ervaring wat snelheid betreft en wie heeft tips hoe hiermee om te gaan. Zoals gezegd denk ik eraan over te stappen op een kleiner abbo maar bekruipt me het gevoel dat ik dan verhoudingsgewijs qua snelheid net zover achteruit ga (werkelijke snelheid t.o.v. beloofd contractuele snelheid).

Wie weet raad?

Alvast bedankt


@zakhooi

Vraagje... hoe is dit eigenlijk afgelopen?
 
zakhooi
cawul schreef:

zakhooi schreef:

Anyway, heeft iemand gelijksoortige ervaring wat snelheid betreft en wie heeft tips hoe hiermee om te gaan. Zoals gezegd denk ik eraan over te stappen op een kleiner abbo maar bekruipt me het gevoel dat ik dan verhoudingsgewijs qua snelheid net zover achteruit ga (werkelijke snelheid t.o.v. beloofd contractuele snelheid).

Wie weet raad?

Alvast bedankt


@zakhooi

Vraagje... hoe is dit eigenlijk afgelopen?


Het is vanzelf over gegaan. Ik snap alle opmerkingen over kabels etc wel, maar dat was echt niet aan de orde bij mij.
Het rottige met dit soort dingen is dat je een dienst af neemt waarbij iets wordt beweerd/gegarandeerd, in dit geval 24/7 een minimale snelheid.
Echter, niemand controleert dat ook daadwerkelijk.
Ik zeg niet dat het zo is in dit geval, maar een ISP kan wel e.e.a. aan werkzaamheden uitvoeren zonder klanten te informeren.
ALs je je krantje online leest, merk je niet dat je ineens maar 10mbit hebt ipv 300m/bit bijvoorbeeld.
Ik weet niet wat het geweest is, maar het lag niet aan mij .....
 
Highway
Hier bij mij ook in Almelo de afgelopen tijd geen vreemde dingen opgemerkt.
Net nog even een speedstest gedaan (150Mbit glasvezel abonnement):
https://caiw.spee...e6a852eb5c


Probeer eens een programma als smokeping. Deze monitort continue je verbinding en geeft dit mooi grafisch weer.
Highway

Sinds 14 februari 2015 abonnee bij Caiway omdat Cogas gestopt is met Ziggo in Twente.
HD ontvanger Humax 5300C is binnen, nog niet aangesloten. Glas G100 werkt prima, echter het ip adres verandert regelmatig. Telefonie werkt prima. TV ontvangst prima.

CaiWay niet uw provider?
Kijk dan op www.Gebruikers.eu of daar uw provider tussen staat.

Waterfox! Drop in replacement for Firefox and all your old plugins will work! Why? Firefox developers lost their minds.
 
Bordewolf
zakhooi schreef:

cawul schreef:

zakhooi schreef:

Anyway, heeft iemand gelijksoortige ervaring wat snelheid betreft en wie heeft tips hoe hiermee om te gaan. Zoals gezegd denk ik eraan over te stappen op een kleiner abbo maar bekruipt me het gevoel dat ik dan verhoudingsgewijs qua snelheid net zover achteruit ga (werkelijke snelheid t.o.v. beloofd contractuele snelheid).

Wie weet raad?

Alvast bedankt


@zakhooi

Vraagje... hoe is dit eigenlijk afgelopen?


Het is vanzelf over gegaan. Ik snap alle opmerkingen over kabels etc wel, maar dat was echt niet aan de orde bij mij.
Het rottige met dit soort dingen is dat je een dienst af neemt waarbij iets wordt beweerd/gegarandeerd, in dit geval 24/7 een minimale snelheid.
Echter, niemand controleert dat ook daadwerkelijk.
Ik zeg niet dat het zo is in dit geval, maar een ISP kan wel e.e.a. aan werkzaamheden uitvoeren zonder klanten te informeren.
ALs je je krantje online leest, merk je niet dat je ineens maar 10mbit hebt ipv 300m/bit bijvoorbeeld.
Ik weet niet wat het geweest is, maar het lag niet aan mij .....


Wellicht door de storing van twee weken terug agv graafwerkzaamheden aan de N36.
Je modem zal een herstart hebben gehad.
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen 6 22 september 2018, 08:18
Storing ditale en analoge tv Almelo Digitale radio of televisie storing 3 02 april 2018, 12:14
Wifi-snelheid CaiWay Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) 20 28 juli 2016, 01:11
Draadloze snelheid laag!! Eigen netwerk 21 24 juni 2016, 10:44
Ziggo internet snelheid naar 300 Mbit per seconde via kabel Algemeen 21 22 mei 2016, 12:25
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Plaisier02:55:03
| Jaco Hage03:28:53
| kareltjuh04:21:02
| Bob04:41:19
| Burnin05:37:53
| patrickd06:35:18
| Sokje07:15:16
| Bordewolf09:35:19
| cawul13:46:36
| glpg63415:33:48
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

18 oktober 2018, 09:13
Probleem met Multiscreen App op iMac desktop vanwege nieuwe Safari versie

16 juni 2018, 22:24
Multiscreen:geeft al fout bij downloaden (handtekening) toch geinstalleerd.maar
werkt niet. Is het nu zo moeilijk voor een provider om een site fatsoenlijk te onderhouden en zorgen dat het werkt

03 februari 2018, 23:32
multiscreen viewright plugin geinstalleerd maar geen beeld? Geeft elke keer VR_15 fout aan???

10 april 2017, 19:18
Hallo Caiway, In Honselersdijk geen telefoonverkeer via de glaskabel? Wel internet. Graag herstellen ivm telefoonverkeer naar en van ziekenhuis

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.