obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Caiway- Hoe Twente er over denkt
Sokje
Nu jullie het over Delta hebben. Ik heb recent in een Delta winkel hun IPTV aanbod gezien.
En dat is echt huilen met de lamp aan zo slecht. Zodra je op dat kastje een veel bekeken zender opzet, is het beeld digitenne SD kwaliteit. Compressie ellende volop in het beeld.


Ik hoop niet dat wij bij Caiway ook afglijden naar de Delta norm, want dan ben ik echt weg als klant.
 
Bordewolf
Dat lijkt me niet. Delta en Caiway worden 1 bedrijf. Ga er maar van uit dat het beste van twee werelden zullen samenkomen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow
Wil ff ook wat positiefs noemen: Gisteren Fox eredivisie aangevraagd en 10 minuten later op zowel de coax alsmede glasvezel Kanaal 1-2-3 in haarstrak beeld. Dat is dus al geautomatiseerd GrinGrin
Tevens stond een uur later de GO inlogcode vermeld bij mijn caiway.
 
BeertjeBas

Quote

Migow schreef:

Wil ff ook wat positiefs noemen: Gisteren Fox eredivisie aangevraagd en 10 minuten later op zowel de coax alsmede glasvezel Kanaal 1-2-3 in haarstrak beeld. Dat is dus al geautomatiseerd GrinGrin
Tevens stond een uur later de GO inlogcode vermeld bij mijn caiway.




Ja dat werk prima. Goed voor de klant en goed voor Caiway. Tis niet allemaal kommer en kwel. Vergelijk het eens met 15 jaar geleden en je bent nu, ook bij Caiway, een stuk beter af.
 
Bordewolf
Dat is inderdaad nieuw. Bij Ziggo was men zo ver dat je het online kon activeren, zal ook nog wel bij Caiway komen.
Niet alles is slecht, de basisdiensten zijn ook prima, maar de randzaken die steeds belangrijker worden zijn uit het jaar 0.
En zoals al gezegd, geen extraatjes die je bij de andere providers wel hebt.

KPN: gratis Spotify en korting op mobiel, twee gratis decoders
Ziggo: gratis tv-pakket naar keuze, films en movies on demand, korting op mobiel, eerste decoder gratis
Multiscreen/Go-app voor IEDEREEN inclusief streaming.

Leek Caiway een actie te hebben met korting op Delta Energy, blijkt dit alleen te kunnen wanneer je een contract via de site van Delta Energy afneemt.
Dus weer geen actie of korting, sterker nog je bent slechter af dan dat je een jaarcontract via gaslicht.com aanvraagt en een forse welkomstbonus krijgt (meestal zeker 200 euro op een jaarcontract).
Kortom je denkt korting te krijgen maar wordt fors genaaid.


Quadplay loopt een expiriment mee...

Een aantal zaken waarvan Caiway zegt het te gaan aanpassen:
Webmail (beloofd men al een half jaar)
IMAP mail (beloofd men al een half jaar dat dit BINNENKORT komt)
Multiscreen voor Windows10/app + streaming. Ik zou het Caiway-GO gaan noemen en met een geheel nieuwe app komen.
Pathé Thuis (beloofde men anderhalf jaar terug al dat dit weer ging werken)
Quad Play met een mobiele aanbieder.

Wat ik verwacht als klant naast bovenstaande
* Korting/gratis tv-pakket (toegegeven ik hen g500 met gratis pakket, maar voor andere klanten)
* 5 euro korting op het tv-pakket wanneer ik bij Delta Energy een contract heb (ongeacht hoe dit is afgesloten!!)
* Alles naar HD, ook de regionalen en RTL Lounge en Crime, duitse zenders etc etc.
* 4K UHD pilots
* Leuke aanbiedingen, goede kortingen bij aangaan van een jaar contract.

Het probleem is en blijft dat Caiway niets hoeft te bieden, immers er is geen concurrentie.
Dat is en blijft het probleem. De glasvezel moet open voor alle partijen (ook ECHT open). KPN-partijen op de 2e vezel!
Gewijzigd door Bordewolf op 01 augustus 2018, 15:58
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Egeels
Ik zie voorlopig de CAIW/CIF-glasvezel niet "echt" opengaan. De grote (aantal aansluitingen) van het CAIW/CIF netwerk is niet vergelijkbaar met de reuze netwerken van Ziggo en KPN. KPN en Ziggo moeten hun netwerk van de ACM tegen vastgestelde tarieven openstellen zodat er voldoende markwerking blijft en ze hun dominantie positie niet misbruiken. Bij een kleine partij als CAIW/CIF lijkt me dit echt niet aan de orde.

Op het CAIW/CIF netwerk is weinig concurrentie, maar in veel gevallen is er wel koper beschikbaar. Hier in de buurt ken ik voldoende bewoners die vanwege de kosten een alles-in-één pakket afnemen over een 10/1 ADSL-lijn bij bijvoorbeeld Telfort, Tele2, KPN (of alleen Caiway TV via de coax) en geen gebruik maken van de glasvezel en deze ook niet missen. Die vinden de kosten belangrijker dan bijvoorbeeld 4K. Lang niet iedereen mist het gebrek aan concurrentie op de CAIW/CIF-glasvezel.
 
Bordewolf

Quote

Egeels schreef:

Ik zie voorlopig de CAIW/CIF-glasvezel niet "echt" opengaan. De grote (aantal aansluitingen) van het CAIW/CIF netwerk is niet vergelijkbaar met de reuze netwerken van Ziggo en KPN. KPN en Ziggo moeten hun netwerk van de ACM tegen vastgestelde tarieven openstellen zodat er voldoende markwerking blijft en ze hun dominantie positie niet misbruiken. Bij een kleine partij als CAIW/CIF lijkt me dit echt niet aan de orde.

Op het CAIW/CIF netwerk is weinig concurrentie, maar in veel gevallen is er wel koper beschikbaar. Hier in de buurt ken ik voldoende bewoners die vanwege de kosten een alles-in-één pakket afnemen over een 10/1 ADSL-lijn bij bijvoorbeeld Telfort, Tele2, KPN (of alleen Caiway TV via de coax) en geen gebruik maken van de glasvezel en deze ook niet missen. Die vinden de kosten belangrijker dan bijvoorbeeld 4K. Lang niet iedereen mist het gebrek aan concurrentie op de CAIW/CIF-glasvezel.


Ouderen die weinig op internet doen hebben aan 10/1 voldoende (wapperend en wel want 10Mbit haal je zelden).
Een beetje gezin of jongeren willen soepel internet en willen niet wachten tot een pagina tevoorschijn komt. Bovendien is Netflixen op een wapperende koperlijn niet te doen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas

Quote

Bordewolf schreef:

Quote

Egeels schreef:

Ik zie voorlopig de CAIW/CIF-glasvezel niet "echt" opengaan. De grote (aantal aansluitingen) van het CAIW/CIF netwerk is niet vergelijkbaar met de reuze netwerken van Ziggo en KPN. KPN en Ziggo moeten hun netwerk van de ACM tegen vastgestelde tarieven openstellen zodat er voldoende markwerking blijft en ze hun dominantie positie niet misbruiken. Bij een kleine partij als CAIW/CIF lijkt me dit echt niet aan de orde.

Op het CAIW/CIF netwerk is weinig concurrentie, maar in veel gevallen is er wel koper beschikbaar. Hier in de buurt ken ik voldoende bewoners die vanwege de kosten een alles-in-één pakket afnemen over een 10/1 ADSL-lijn bij bijvoorbeeld Telfort, Tele2, KPN (of alleen Caiway TV via de coax) en geen gebruik maken van de glasvezel en deze ook niet missen. Die vinden de kosten belangrijker dan bijvoorbeeld 4K. Lang niet iedereen mist het gebrek aan concurrentie op de CAIW/CIF-glasvezel.


Ouderen die weinig op internet doen hebben aan 10/1 voldoende (wapperend en wel want 10Mbit haal je zelden).
Een beetje gezin of jongeren willen soepel internet en willen niet wachten tot een pagina tevoorschijn komt. Bovendien is Netflixen op een wapperende koperlijn niet te doen.


De ACM heeft KPN gereguleerd en binnenkort ook Ziggo. Dan moet Caiway ook gereguleerd (kunnen) worden. Lijkt me logisch. Krijg je wat te kiezen en kun je gebruik maken van voordelen.
 
Egeels

Quote

BeertjeBas schreef:

Quote

Bordewolf schreef:

Quote

Egeels schreef:

Ik zie voorlopig de CAIW/CIF-glasvezel niet "echt" opengaan. De grote (aantal aansluitingen) van het CAIW/CIF netwerk is niet vergelijkbaar met de reuze netwerken van Ziggo en KPN. KPN en Ziggo moeten hun netwerk van de ACM tegen vastgestelde tarieven openstellen zodat er voldoende markwerking blijft en ze hun dominantie positie niet misbruiken. Bij een kleine partij als CAIW/CIF lijkt me dit echt niet aan de orde.

Op het CAIW/CIF netwerk is weinig concurrentie, maar in veel gevallen is er wel koper beschikbaar. Hier in de buurt ken ik voldoende bewoners die vanwege de kosten een alles-in-één pakket afnemen over een 10/1 ADSL-lijn bij bijvoorbeeld Telfort, Tele2, KPN (of alleen Caiway TV via de coax) en geen gebruik maken van de glasvezel en deze ook niet missen. Die vinden de kosten belangrijker dan bijvoorbeeld 4K. Lang niet iedereen mist het gebrek aan concurrentie op de CAIW/CIF-glasvezel.


Ouderen die weinig op internet doen hebben aan 10/1 voldoende (wapperend en wel want 10Mbit haal je zelden).
Een beetje gezin of jongeren willen soepel internet en willen niet wachten tot een pagina tevoorschijn komt. Bovendien is Netflixen op een wapperende koperlijn niet te doen.


De ACM heeft KPN gereguleerd en binnenkort ook Ziggo. Dan moet Caiway ook gereguleerd (kunnen) worden. Lijkt me logisch. Krijg je wat te kiezen en kun je gebruik maken van voordelen.


ACM zal IMHO het netwerk van CAIW/CIF niet reguleren omdat ze geen dominantie partij zijn op het gebied van telecomnetwerken, waardoor er voor andere aanbieders onvoldoende ruimte/concurrentie is. Dat er voor klanten van de CAIW/CIF-glasvezel, zoals ikzelf, weinig te kiezen is, staat hier los van.
 
BeertjeBas

Quote

Egeels schreef:

Quote

BeertjeBas schreef:

Quote

Bordewolf schreef:

Quote

Egeels schreef:

Ik zie voorlopig de CAIW/CIF-glasvezel niet "echt" opengaan. De grote (aantal aansluitingen) van het CAIW/CIF netwerk is niet vergelijkbaar met de reuze netwerken van Ziggo en KPN. KPN en Ziggo moeten hun netwerk van de ACM tegen vastgestelde tarieven openstellen zodat er voldoende markwerking blijft en ze hun dominantie positie niet misbruiken. Bij een kleine partij als CAIW/CIF lijkt me dit echt niet aan de orde.

Op het CAIW/CIF netwerk is weinig concurrentie, maar in veel gevallen is er wel koper beschikbaar. Hier in de buurt ken ik voldoende bewoners die vanwege de kosten een alles-in-één pakket afnemen over een 10/1 ADSL-lijn bij bijvoorbeeld Telfort, Tele2, KPN (of alleen Caiway TV via de coax) en geen gebruik maken van de glasvezel en deze ook niet missen. Die vinden de kosten belangrijker dan bijvoorbeeld 4K. Lang niet iedereen mist het gebrek aan concurrentie op de CAIW/CIF-glasvezel.



Ouderen die weinig op internet doen hebben aan 10/1 voldoende (wapperend en wel want 10Mbit haal je zelden).
Een beetje gezin of jongeren willen soepel internet en willen niet wachten tot een pagina tevoorschijn komt. Bovendien is Netflixen op een wapperende koperlijn niet te doen.


De ACM heeft KPN gereguleerd en binnenkort ook Ziggo. Dan moet Caiway ook gereguleerd (kunnen) worden. Lijkt me logisch. Krijg je wat te kiezen en kun je gebruik maken van voordelen.


ACM zal IMHO het netwerk van CAIW/CIF niet reguleren omdat ze geen dominantie partij zijn op het gebied van telecomnetwerken, waardoor er voor andere aanbieders onvoldoende ruimte/concurrentie is. Dat er voor klanten van de CAIW/CIF-glasvezel, zoals ikzelf, weinig te kiezen is, staat hier los van.


In landelijk opzicht is Caiway inderdaad geen dominante partij. Maar in haar eigen gebieden is dat wel het geval. De ACM heeft primair de opdracht consumenten te beschermen tegen bedrijven die misbruik maken van hun dominante positie. Bij het verzoek tot handhaving zoals dat is ingediend is specifiek verzocht te kijken naar het gedrag van Caiway in haar eigen gebieden. Daarmee zou de ACM tot een andere conclusie kunnen komen. Er zijn wel kleinere bedrijven/organisaties tot de orde geroepen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway- Hoe Twente er over denkt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie