obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel Rotterdam niet door EQT/CAIW?
Bordewolf
Om te beginnen is COAX-internet zeer stabiel. Bij Ziggo haal je altijd de afgesproken snelheid en nee het is al heel lang niet meer zo dat je van je buurman snoept.
Dat heeft alleen KPN nog met alles wat maar koper is.

5G en 6G klinkt mooi, maar ik heb hier met T-Mobile niet eens een stabiele 4G verbinding omdat er te weinig masten in de omgeving staan.
Dus daar wil je niet afhankelijk van zijn.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
cawul

Quote

BeertjeBas schreef:

Straling zal er meer zijn. Maar straling is meer een theoretisch begrip als het niet gaat om (ver)storing van andere toepassingen.
Mensen die claimen last te hebben van straling van telefoonmasten enz. staan er niet bij stil dat 1 minuut in de volle zon staan meer straling uitoefent dan 1 jaar lang straling van een telefoonmast.


De discussie rondom de straling zal nog wel even aanhouden, denk ik. Punt is dat 'voortschrijdend inzicht' ons heeft geleerd dat veel zaken, waarvan we niet of nauwelijks wisten dat ze schadelijk zouden zijn, achteraf toch schadelijk waren. Soms waren dingen min of meer 'logisch', achteraf . . .
Denk aan de kolenmijnen.
Denk aan asbest.
Denk aan roken.
enzovoorts..

Maar denk ook b.v. aan verf: al heel lang moet wat z.g. 'watergedragen verf' zijn, terwijl er vroeger oplosmiddelen gebruikt werken die schadelijk waren.
(dan zwijgen we maar over dat chroom-6 spul dat in het leger gebruikt werd)
En dat spul van Dupont (waarover laatste een uitzending van Zembla was), dat giftige PFOA (perfluoroctaanzuur).

Ik wist niet meer wat het was/hoe het heette en heb 't opgezocht.
Kwam een melding van RTV Rijnmond tegen met de titel "PFOA in groot deel Zuid-Holland Zuid in de bodem"
zie:https://www.rijnmond.nl/nieuws/169273...n-de-bodem

hij is fijn...

Misschien merken we pas na 10-20 jaar, of zoiets, dat G5 helaas tóch gevaarlijk was.
 
BeertjeBas
Het 5G signaal is niet anders dan 3G of 4G (qua straling). Wel hogere frequenties. Daarvoor is het nodig om de signalen dichter bij de ontvangers te brengen. Maar het wordt ook mogelijk om 5G signalen heel nauwkeurig te richten en aan te passen aan de behoefte van gebruikers in een beperkt gebied. Hierdoor zal er vaak sprake zijn van een lager stralingsniveau op veel plaatsen.

In vergelijking met de hoogfrequent signalen voor omroep (bijv. Lopik vroeger en het AM station bij Zeewolde) zijn de signalen voor telefonie erg zwak. Er zijn al meer dan 75 jaar hele sterke hoogfrequentsignalen in de wereld. Er zijn maar weinig aanwijzingen dat mensen daar echt fysiek ziek van worden.

Er zullen regelmatig dramatische verhalen (en voor getroffenen drama's) in de media blijven komen als gevolg van onverwachte bijwerkingen van bepaalde stoffen. In onze regio werd een huis geïsoleerd met PUR. Bewoners en familie werden ziek, huis is gesloopt en slopers werden ook ziek. Je wilt niet weten waar overal PUR in zit. Meestal niet in deze mate, maar veel mensen zullen zich waarschijnlijk minder goed voelen door aanwezigheid van PUR in hun directe omgeving.

Waar ik me zorgen over maak is de uitstoot van vliegtuigen. Die kerosine is veel vervuilender als standaard benzine en er worden gigantische hoeveelheden boven onze hoofden verstookt. Grote oceaanschepen fungeren min of meer als verbrander van zwaar chemisch afval.
Dat zijn zaken die bekend zijn, maar waar de (wereld)politiek niets aan durft te doen.
In de westerse wereld wordt gelukkig veel gecontroleerd en zijn er vaak strenge regels.
Maar ik was een tijd terug in Mombassa en daar kun je bij de pomp gewoon kerosine kopen om je auto of truck op te laten rijden.
De vervuiling wereldwijd en de onmacht en onwil van veel landen om er iets aan te doen is beangstigend.

In vergelijking daarmee is de discussie over straling een luxeprobleem.
 
cawul

Quote

BeertjeBas schreef:

...
De vervuiling wereldwijd en de onmacht en onwil van veel landen om er iets aan te doen is beangstigend.

In vergelijking daarmee is de discussie over straling een luxeprobleem.


Daar heb volkomen gelijk in!

en de afvalverbranding in Polen...
en de enorme milieubelasting door schepen
"Containerschip net zo vervuilend als tot wel 50 miljoen auto’s" https://www.groen7.nl/containerschip-...oen-autos/
of
"Eén cruiseschip per dag net zo vervuilend als een miljoen auto's"
https://www.ad.nl/buitenland/eeneacut...~a16bfb5a/
De roetdeeltjes slaan neer op de ijskappen. Dit zorgt er weer voor dat het sneller smelt.

Hierover hoor je relatief weinig op radio en tv.

De oplossing is er wel, maar die willen 'we met z'n allen' niet: nucleair aangedreven schepen. Het bunkeren is dan verleden tijd.
Maar ja, we willen die schepen niet in onze havens hebben, dus blijft alleen over 'piepen over hoe slecht het allemaal wel is'.
Verder gebeurt er niets, want willen toch wel onze spulletjes hebben uit China, of waar dan ook.

Allez... dit is behoooorlijk off-topic... Smile
 
BeertjeBas
Ja, er worden erg veel nieuwe boeiende dingen mogelijk met 5G. Benieuwd wat we daar over een poosje in de eigen omgeving van gaan zien.
Beetje beangstigend vind ik wel dat de nieuwe technieken vrijwel niet meer te begrijpen zijn. Zowel software- als hardwarematig. Maar dat komt misschien wel als je er echt mee te maken krijgt.

Wat me in alle verhalen over 5G opvalt is dat er nooit getwijfeld wordt of er voldoende bandbreedte is. Dat zou kunnen betekenen dat 5G, sneller dan men nu denkt, een geschikte vervanger van glas zal zijn.
We gaan het allemaal zien hopelijk..
 
Bordewolf
Lees dit stuk maar eens over 4G... Ik verwacht met 5G dezelfde problemen:
https://www.totaaltv.nl/tests/onbeperkt-maar-toch-beperkt-internet/
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Ja, dat is nu.. T-mobile heeft nu op dit gebied een soort van monopolie. Maar bij de meeste andere mobile providers krijg je de laatste tijd al dubbele data voor hetzelfde geld. Data kost vrijwel niets. Dus kan gemakkelijk ingezet worden om te kunnen concurreren.
Dat zal zeker gebeuren met 5G.
Als 5G eenmaal operationeel is dat het kleinste probleem.
Ik verwacht dat gebruikers in grote getale zullen overstappen naar 5g. Iemand die nu 90 euro per maand uitgeeft voor telecom, incl. mobiel, kan straks heel veel data kopen voor dat geld.
Waarschijnlijk ook veel selectiever tv-zenders en on-demand zaken inkopen.
Het systeem dat we de laatste decennia kennen gaat volledig op de schop. Er wordt nu al steeds meer telecom online aangeboden en zoals eerder gezegd is KPN niet voor niets gestopt met glasvezel bouwen en zijn ook Vodafone en Ziggo niet voor niets een fusie aangegaan.
De kabel, of dat nu coax of glas is, is over een aantal jaren niet meer nodig, tenzij de kabelboeren een formule bedenken waarmee ze kunnen concurreren tegen 5G.
Natuurlijk gaat die omschakeling niet van de ene op de andere dag. Er zijn massa's mensen die zich hier amper mee bezig houden en waarschijnlijk alleen zullen switchen als het een flink voordeel oplevert.
Ik vind het een interessante tijd waarin we leven:)
 
Bordewolf
Wanneer ik de prijzen zie dan lijkt me dit geen goedkoper alternatief. Tel maar eens alle losse abonnementen er bij die je dan nog moet inkopen.
NLZIET wellicht dan voor 10 euro, allerlei zenders die je niet meer hebt waar je ook weer pakketten voor moet afnemen.
Dat gaat hem niet worden hoor. Bovendien wil iedere aanbieder zelf de zenders inkopen en dat is per saldo nog steeds goedkoper.


Ik zie ook het on demand niet als heilig. Netflix raakt ook uitgemolken, nieuwe series komen steeds later en door de massa die Netflix nu wil aanbieden holt ook de kwaliteit achteruit.
Bovendien worden de goedlopende series uitgemolken tot en met. Er zijn nu al series met 8 seizoenen, dan is het verhaal rondom een hoofdpersoon een keer op ben ik bang.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Niemand weet nog hoe het precies gaat worden. Ook niet wat alles gaat kosten. Maar je krijgt in ieder geval meer keuze. Van de 70 of 100 zenders die je nu hebt, kijk je er maar een paar terwijl je voor allen betaald. Veel content moet nog ontwikkeld worden. Daar wordt hard aan gewerkt. Na introductie van 5G zal de consument, veel meer dan nu, kunnen bepalen wat ie wel wil en wat ie doet, kijkt, koopt. De providers zullen (en zijn gedwongen) om content en (nieuwe) mogelijkheden te ontwikkelen waar consumenten voor willen betalen.
Niet de provider met z'n klant en klaar pakket is de koning, maar de consument. (zoals het hoort)
Ik vind dit wel een interessant artikel: https://www.forbes.com/sites/nvidia/2018/08/10/hassle-free-retail-solutions-with-deep-learning/#6ccf805c645e
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel Rotterdam niet door EQT/CAIW?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Advertentie