obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NPO gaat het WK 2018 in 4K beschikbaar stellen voor aanbieders
Sokje
Ik denk als Caiway wil dat we meer overstappen op tv kijken over glasvezel dat het eerst wachten dat het ingebouwd is in televisies. Niemand zit te wachten op vijf euro extra per toestel om te kijken. Zo wordt het onbetaalbaar. Tevens een betere interface en gewoon kunnen doorspoelen en uitsluitend HD of hoger. Ik denk dat bijna iedere zender die Caiway nu aanbiedt beschikbaar is een HD versie, dus laat Caiway eens met zijn tijd meegaan en niet gelijk de boel op de coax saboteren met een paar HD zendertjes erbij ....... uitsluitend op de glasvezel ............voor een mega maandelijkse toeslag.
 
Bordewolf
Men saboteert niets, men slaat een weg in. Dat doet iedere provider.
Je zult er aan moeten wennen dat glasvezel net als HD en straks UHD de standaard wordt bij Caiway en COAX een mooi bijproduct.

De investeringen in COAX om daar HD door te geven voor ALLE klanten zijn kennelijk te groot.
Hier in Twente kan het wel want daar ligt nog een luxe Ziggo-netwerk dat al klaar was gemaakt voor de toekomst.
Dus ik snap ook niet helemaal waarom Twente dan niet die 10 HD zenders ook op COAX krijgt.
Zal wel een oude troefkaart zijn die ze nu uitspelen richting al die Twentenaren die 4 jaar terug heel boos waren dat Caiway kwam.
Nu worden ze straks verplicht om naar het duurder glasvezel te gaan en dure entones te gaan huren.

ook snelheidverhogingen vinden niet meer plaats op COAX.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ok, maar als Caiway graag de weg wil inslaan van glasvezel. Biedt dan een abonnement aan zonder coaxkabel, zodat je niet meer onnodig betaalt voor een basispakket op de coaxkabel wat verwaarloosd wordt door Caiway.


Nu is Caiway tweeslachtig en de consument betaalt daarvoor een veel te hoge prijs.
 
Bordewolf
Valt wel mee...
Ik betaal zelf niet meer voor COAX, maar krijg dit signaal er gratis bij.

Dat vaste bedrag waar jij het over hebt zijn netwerkkosten (vaste kosten), feitelijk zou Caiway deze dubbel kunnen rekenen aangezien er twee netwerken onderhouden moeten worden.

Ik vind wel dat Caiway meer moet kijken naar de glasvezelgebruikers en daar de producten op afstemmen.
Met name streaming/casting via Multiscreen is een groot gemis.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Zolang Caiway geen UHD HDR ontvangers heeft voor de glasvezel is het niet toekomst gericht. Menig nieuwe televisie heeft wel een tuner die UHD HDR kan ontvangen en weergeven dus voorlopig staat televisie op de glasvezel voor mij op een achterstand.
 
jj1987
Vind zoiezo dat IPTV niet kan tippen aan de coax kwaliteit. Menig tv gezien met KPN via glas, maar vind het een matige kwaliteit. Dat is dus ook de reden dat ik een abonnement heb op caiway coax en xs4all glasvezel internet. Plus het gemak om meerdere tv’s zo door te koppelen op het ongecodeerde coax netwerk.
 
Migow

Quote

jj1987 schreef:

Vind zoiezo dat IPTV niet kan tippen aan de coax kwaliteit. Menig tv gezien met KPN via glas, maar vind het een matige kwaliteit. Dat is dus ook de reden dat ik een abonnement heb op caiway coax en xs4all glasvezel internet. Plus het gemak om meerdere tv’s zo door te koppelen op het ongecodeerde coax netwerk.

IPTV via Caiway is gewoon prima van kwaliteit. HD is gewoon 1080I net zoals coax. Echt zit geen verschil in. Kwaliteit van KPN is minder
 
Sokje
Is ook de kwaliteit van KPN over glas minder ?
 
Bordewolf
Dit klopt. Televisie via Glasvezel via Caiway is haarscherp en het beeld is exact gelijk aan COAX (zo niet beter).
Via glasvezel zit je namenlijk ook niet met de bitrate en kun je dus een heldere stream doorgeven voor HD en SD.
In praktijk komt dat er op neer dat alle zenders altijd goed van kwaliteit zijn (tenzij de aanvoer naar Caiway toe slecht is).

UHD/4K daar zie ik eerlijk gezegd gebeuren dat we meer en meer naar streamen/casten gaan ipv over de kabel.
Een decoder is dan helemaal niet meer nodig. Maar je denkt toch zelf niet dat Caiway niks aan het doen is?
Caiway is echt al wel aan het kijken hoe ze UHD kunnen aanbieden aangezien dit toch weer een nieuw soort verdienmodel is voor providers.
Laat ik bovendien zeggen dat ik dat nu juist weer vreemd vind. Biedt het nu eens meteen als basis aan ipv weer een UHD-pakket waar geen hond op blaft.
Dat was in het begin met HD ook zo, niemand wou het separate pakket met 4 zenderjes waar men de hoofdprijs voor vroeg.

Nog een nieuwtje Plinq, dat al via CIF levert in de buitengebieden en via Reggefiber biedt wel UHD (toch ook een kleine provider):

https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-1-uhd-bij-meer-aanbieders/
Gewijzigd door Bordewolf op 17 juni 2018, 13:04
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NPO gaat het WK 2018 in 4K beschikbaar stellen voor aanbieders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Advertentie