obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT
BeertjeBas
Onze werkgroep is overwegend geïnteresseerd in F1.. Vandaar deze keuze. Die is bij Ziggo gratis. 4 leden van de werkgroep betalen nu 15 euro per maand voor Ziggo Sport bij Caiway. Dan praat je al over dik 700 euro per jaar voor 4 aansluitingen.

Sommige voorkeuren leiden tot een voordeliger situatie. Ben ik helemaal met je eens.
Maar als je zo'n actie start ga je meer focussen op de grote verschilen. Komt beter uit toch. Zo werkt het nu eenmaal. Smile
Ook zijn er goedkopere telefoon abonnementen. Het gaat ons vooral om de extra's die je krijgt.

Wij willen graag bereiken dat we in ieder geval 1 provider hebben die quadplay kan aanbieden. Iedereen die daar niet van wil profiteren kan gewoon bij Caiway blijven.
Wij zouden Ziggo graag terug hebben op de kabel. Dat lijkt me duidelijk.
 
Bordewolf
Ik heb de basisvergelijking hier ook al eens neergezet en dan is Caiway OOK duurder.
Ik heb zelf twee extra smartcards en een interactieve ontvangen van 5 euro = 9 euro duurder.

Maak dan je rekensom nog maar eens met derving van 5 euro korting mobiel abo !

Bovendien heb je bij Ziggo basis gratis films en series on demand en een goed werkende muitiscreen app (die bij ELK abo beschikbaar is, ook al heb je geen Horizon box!)

Fox Sports zal ook bij Ziggo goedkoper worden wanneer het contract aldaar verlengd moet worden.

En inderdaad wil ik ALLEEN formule 1 en heb Ziggo Sports zeker niet voor de andere sporten.
Dus ook ik betaal 15 euro voor iets dat gratis had kunnen zijn.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage
Het zijn ook wel ongeloofelijke vergelijkingen en aparte pakketten die je in vergelijk maakt, wenst of berekend.

Ik weet niet inhoeverre je nog door blijft pralen over het Rabo / CIF verhaal van toen maar dat heeft er niets meer van doen in het verhaal van NU.
Dat EQT flinke klappen uitdeelt en graag de buitengebieden wil verglazen dat is een grote pre. Zelfs in de buitengebieden van Twente heb je al opties om gebruik te maken van Delta ..
Ik weet zeker dat de buitengebieden heel blij zijn met deze acties.

De Zweedse investeringsmaatschappij EQT gaat kabelaanbieders Caiway en Delta samenvoegen in een holding onder de naam Delta Fiber Nederland BV. De integratie van de twee bedrijven verloopt stapsgewijs en begint vanaf 1 augustus. (Mogelijk dat dit de 4K uitzendingen etc. en uitrol van een goed interactiefplatform versnelt.?)

Enkele jaren geleden was er een partij actief " Nederland Kiest" of zo iets dergelijks. Een partij die account gegevens verzamelde en uiteindelijk opstond voor meer provider keuze voor de klanten.

Een hoop geroeptoeter van deze ex partij wat uiteindelijk een grote leugen was en accountgegevens doorverkocht en een bepaalde marktpositie probeerde te creëren. ( het overige zal ik maar niet openbaar maken wat de schade voor consumenten was )

ik weet niet wat nu je plan van aanpak wordt maar adviseer je, lees je werk goed in wat o.a. Caiway / Delta TV aan het realiseren zijn. En let ook op jezelf en wat je denkt mensen te gaan beloven op je site ( plus hier ) want het niet niks als jezelf en je aanhangers iets beloofd en meezuig en de zoveelste klap krijgen. Dat je de confrontatie aangaat is knap en bewonderend. Maar of je het met 97 dicipelen in de strijd gaat winnen? Tja,...

Succes !
 
Bordewolf
Jaco,

Ik heb er niets mee van doen.... Dat is BeertjeBas voor alle duidelijkheid!

Delta/CIF/EQT een pot nat. Als consument verwacht ik niets meer en niets minder dan een glasnetwerk met een fatsoenlijk aantal providers waar ik uit kan kiezen.
Dat staat voor mij zelfs los van wat voor berekeningen dan ook. Het helpt de marktwerking. Overstappen loont, al was het maar omdat je forse kortingen krijgt.

Opvallend is ook dat de providers in de buitengebieden (neem dan even Delta en Plinq) weer niet te kiezen zijn in de dorpen/steden.
Er wordt een vreemd onderscheid gemaakt. En dan heb ik het nog niet over de 2e vezel waarvan ons is toegezegd dat KPN er op zou gaan draaien met zijn partijen.

Er loopt nu EINDELIJK een pilot in Almelo in een appartementencomplex met KPN op de tweede vezel.
Na verluid is deze pilot leidend voor de verdere uitrol over de Cogasgebieden. Ik zou dit van harte toejuichen.
Ik kijk niet naar kwaliteit, kwantiteit of prijs, maar gewoon meer keuze.

Dat komt Caiway/Delta ook ten goede, dat wordt dan ook een partij die echt de concurrentie aan moet gaan en daardoor zich ook continu moet verbeteren.
Ik meen ook te weten dat Delta OOK op het KPN netwerk wil dus er zijn wel degelijk grotere plannen dan wij voorzien.
Gewijzigd door Bordewolf op 21 juli 2018, 13:19
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Hallo Jaco,

Leuke reactie... De pakketvergelijking is inderdaad lastig. Soms beetje appels met peren vergelijken. Maar we zijn uitgegaan van wat je bij Ziggo betaalt voor het middelste pakket aangevuld met onbeperkt bellen en een mobiel telefoonabonnement. Belangrijk daarbij de Formule 1.
Als je dan kijkt wat je moet betalen om een enigszins vergelijkbaar pakket + mobiel abbo bij bijv. Caiway te krijgen heeft ons erg verbaasd.

Het Caiway-verhaal zit bij veel mensen nog erg hoog. Zijn zowel via Facebook als de website veel reacties binnengekomen van mensen die blij zijn dat er iets geprobeerd wordt. Maar ook van buiten Twente komt er veel binnen.
Dat geeft ons extra steun.
Wat er eerder gebeurde in Twente liep niet goed. Voor zover we het hebben begrepen heeft Fiber geen al te goede prestatie geleverd. Achteraf is dat ook wel logisch. Reken er maar op dat CIF het niet gemakkelijk heeft gemaakt om zo'n grote groep klanten af te staan. Ik ga er van uit dat Fiber in de aanloop te weinig ondersteuning heeft gehad.

We beloven niets, want het is een gecompliceerd verhaal. Alleen de ACM kan iets veranderen. Het gaat voor EQT/Caiway om veel geld. Dat beseffen we heel goed.

We zien dat CIF/Caiway in het verleden allerlei beloftes gedaan heeft die niet nagekomen worden:
1. Ziggo blijft op de kabel.
2. Het glasvezelnetwerk (ook de 2de vezel) wordt toegankelijk voor concurrerende providers.
3. We leveren diensten die vergelijkbaar zijn met Ziggo, ook qua prijs.
4. We gaan op de andere netwerken (KPN) ook actief worden en dus echt concurreren.

Van dit alles is niets terechtgekomen. We hebben alleen een matige provider, die bijv. geen quadplay of eigen content kan aanbieden. De prijzen worden regelmatig verhoogd zonder verbeteringen van het pakket.
Onze verwachting is dat het niet gaat verbeteren. Ze sturen er nu op aan dat mensen overschakelen naar volledig glasvezel zodat de kabel uitgefaseerd kan worden. Scheelt weer kosten.

Voor Delta geldt min of meer hetzelfde. Ook vrijwel geen concurrenten. Ook opgekocht door CIF. Ook ontevreden klanten.
Met het samenvoegen kunnen ze meer kosten besparen, tegelijkertijd bieden ze energie van Delta aan met een beetje korting.

EQT is een investeerder die veel geld heeft betaald. Dat hebben ze gedaan om rendement te maken. Dat gaat niet samen met hoge investeringen.
Ook samengevoegd is het een hele kleine provider. Zo klein dat de ACM niet zo veel noodzaak ziet om te gaan reguleren. Daar halen ze hun voordeel. Ze kunnen naar verhouding veel gemakkelijker meer winst maken als KPN of Ziggo juist omdat ze geen concurrentie hebben.

Veel mensen in de buitengebieden zullen blij zijn met glasvezel. Maar je moet de infrastructuur wel los zien van de content(provider). Ook die mensen zullen gebaat zijn met meer concurrentie en meer keuzemogelijkheid en lagere prijzen. Vergeet niet dat ze de aanleg uiteindelijk zelf betalen. Elke maand 10-12 euro extra. Plus een initiële betaling.
Ook hier weer een CIF-probleem. CIF/Cogas hadden recht op (provinciale) subsidie voor bepaalde delen van het buitengebied (witte gebieden). Daar hebben ze geen gebruik van gemaakt. KPN/Reggefiber doet dit wel.
Eén van de voorwaarden om die subsidie te kunnen ontvangen is dat het netwerk open moet zijn.

Het plan van aanpak is eenvoudig. We beloven niemand iets. We delen mee waar we mee bezig zijn. Inmiddels ligt er een verzoek tot handhaving bij de ACM. We gaan afwachten hoe die reageert. Is de reactie afwijzend dan gaan we de landelijke media op de hoogte stellen. Ook de commissie Telecom van EZK. Als er dan geen beweging komt is het einde verhaal. Dan blijven honderduizenden consumenten zitten met een matige provider die gewoon kan doen en laten wat ie wil. Dan we blijven dus ook gewoon te veel betalen.

Groet, Gerard.
 
Bordewolf
Het Formule1 verhaal vind ik eerlijk gezegd zwak. Bij gaan enkele andere provider is dat gratis.

Dan zou je er een vergelijk naast moeten zetten met KPN, XS4ALL oid.

Bij KPN heb je dan wel weer Spotify gratis en ook korting op het mobiele abo.

Dus heel veel vergelijkingen gaan in dat geval toch weer wel op.

De hamvraag in deze: wat doet Caiway feitelijk EXTRA voor de klant tov 4 jaar geleden.
Conclusie: niets.

Wat doet Ziggo extra: Zeer goede Go-app met streaming (voor IEDERE KLANT!), films en video on demand, korting op mobiel, Ziggo Sport Select gratis, veel meer HD (hoewel Caiway aan het inhalen is, maar weer niet op COAX).

Bij Ziggo dezelfde prijsverhogingen tocv Caiway, maar je ontvangt als consument aantoonbaar meer waar voor je geld.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage
Oh Bordewolf je was eerder dan mij met het plaatsten van het bericht. Was gericht tot bewindvoerder BeertjeBas. En die heeft ook gereageerd. Smile

@BeertjeBas. Je verhaal is duidelijk. Mij geeft het geen overtuiging dat het nut heeft bewind te voeren. Dat stadium van toen is allang verstreken. Voor mijn gevoel al heel lang geleden. Buitendat ik je bewijsvoering en opsomming begrijp liggen de kaarten zoveel anders. Je kunt er naar mijn mening niets meer mee bereiken. Je hebt nu te maken met een heel andere infrastructuur investeerder die zoals ik overal lees ook andere intenties heeft.
Dat het betreurend is dat bepaalde gebieden na overname tekort zijn geschoten helpt niet je bewind te winnen.
Maar dat is een objectieve zienswijze hoe het er nu voorstaat. Als je wat wil winnen dan denk ik dat een andere strategie beter past dan het op een negatieve manier te profileren en ambassadeurs te winnen.
Maar nogmaals ik bewonder je schrijven en doorzettingsvermogen maar als ik als klant getriggerd zou willen worden dan is dat niet door de negativiteit die ik nu lees maar door de kansen blood te leggen.

Verder laat ik het hier even bij. Smile
 
BeertjeBas
Ach het oude zeer moet er ook uit. Verder niet zo negatief bedoeld. Maar alleen de constatering dat de enige provider die beschikbaar is maar zeer matig is en haar beloftes niet nakomt is zuur.
Wij zien geen kansen in deze situatie. Deze provider voert een eigen agenda uit zonder inspraak van wie dan ook. Zolang er geen concurrentie is zal er geen verbetering komen.

Het is ook zuur te beseffen dat je eigen gemeentebestuurders het verkloot hebben omdat ze de gevolgen niet konden overzien en niet contractueel hebben vastgelegd dat het netwerk open zou blijven.
Hadden ze dat wel gedaan dan had CIF niet toegehapt en zaten we nu waarschijnlijk bij KPN/Reggefiber.

In het stadium van toen is er veel geroepen en gedaan. Echter dat was in 2014/2015. CIF/Caiway had het netwerk en het content-bedrijf al in 2012 gekocht. Dus wie er ook wat zei, niemand had recht van spreken.

Wat we nu kunnen bereiken is dat de ACM gaat ingrijpen. Juist nu Caiway is opgegaan in Delta en er 1 grotere provider is kan de ACM gemakkelijker optreden.
Let wel: De ACM heeft de expliciete opdracht om consumenten te beschermen tegen bedrijven die misbruik maken van hun machtpositie. (Aanmerkelijke Markt Macht).
Toen nu toe waren zowel Caiway als Delta te klein. Het zou onvoldoende rendement opleveren als de ACM er mee aan het werk ging.
Nu is er dus iets veranderd. Het kan dus nu zijn dat de ACM het gevoel krijgt dat ze er iets aan moeten doen.

En dat kunnen ze wel. Ze hebben het KPN netwerk verplicht opengesteld en zijn nu bezig om meer providers op de kabel van Ziggo te krijgen. Ze hebben de macht dus.

Bordewolf: Je wilt niet weten wie er tegenwoordig graag F1 kijkt. Dat zijn er veel. Velen zitten hier naar een Duitse zender te kijken en dat Duits flutcommentaar en al die reclame.
Bij zowel Ziggo als KPN heb je bij je mobiele abonnement naast korting ook een extra zenderpakket. Dat maakt verschil. En zoals je zegt betere apps en bijv wifispots hoewel dat amper meer nodig is met de extra mobiele data.
 
Bordewolf
Toch vind ik Formule1 niet leidend in dit verhaal omdat er nog steeds voldoende klanten aan KPN blijven hangen.
Dat doen ze niet omdat Ziggo Formule1 biedt. Ze kiezen voor KPN, kiezen voor Ziggo Sports en maken gebruik van gratis Spotify en een forse korting op het mobiele abo waardoor per saldo geen centje pijn wordt geleden.
Heb ik het nog niet over Fox Sports voor een prikkie (13 euro goedkoper dan bij Ziggo).

Het is iets te gemakkelijk om dus Formule 1 gratis op te voeren als argument. Hooguit had Caiway een formule1 deal kunnen sluiten met Ziggo waardoor men een kanaal koopt (bijv Racing) waar alle formule 1 op wordt uitgezonden voor 5 euro per maand. Het is allemaal content en helaas is Liberty Global daar eigenaar van en dus verkoopt men Formule 1 aan de overige providers.

Aan die situatie kan ook zo maar een eind komen. Men is al bezig om dit aan te kunnen bieden via Netflix of een app en dan kan het dus goedkoper.

Jaco Hage schijnt meer te weten over de koers van EQT,Caiway/Delta. Dat er wordt samengevoegd is helder. Ook in dat licht is het aanbieden van zowel Delta als Caiway op het netwerk een farce.
Uiteindelijk gaan ze weer op in één partij Delta. Ik voorzie wel een korting op energie, maar dat is vaak een wassen neus tov jaarlijks overstappen op een ander energiebedrijf.
En er draait een pilot met ik dacht Youfone voor telefoniekorting.

Als uitbater van een glasnetwerk moet de koers altijd zijn heel veel keuze voor de uiteindelijke afnemer en niet alleen je eigen bedrijf (in dit geval Delta/Caiway) in stand houden.
In de allereerste opzet zou EQT alleen investeerder zijn en uitbater van het netwerk. Dat was de allerbeste opzet geweest.. Delta/Caiway had dan zelfstandig en onafhankelijk moeten opereren.
Nu zie je toch weer belangenverstrengeling.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
BeertjeBas
Omdat we keken naar Formule 1 mogelijkheden kwamen we bij de grote verschillen. Formule 1 is niet leidend. Ben ik met je eens. De ACM heeft al commentaar gehad op het gratis weggeven van content en zoekt naar mogelijkheden om daar een stokje voor te steken.

EQT/Caiway heeft nu een aantal jaren de kans gehad om een betere provider te worden. Of om goede concurrentie op het netwerk toe te laten. Maar het komt er niet van. We zijn erg benieuwd naar mogelijke plannen maar verwachten daar weinig van.
Delta biedt een mobiel Telfort abonnement als ik het goed heb. Maar dat zullen ze moeten inkopen bij Telfort/KPN. Op de website van Caiway staan icoontjes voor mobiel, maar die kun je (nog) niet aanklikken.

CIF/Delta is al langer actief in Zeeland. Daar heb je een vergelijkbare situatie als in Twente of bijv. Schiedam.
EQT kan op deze manier de maximale hoeveelheid geld uit zo'n netwerk halen. Dat is het doel.

Hoe het ook zal gaan. Zolang er concurrentie is zal iedereen voordeliger uit zijn.

Als je niet gaat voor extreem veel Mb's, fan bent van F1, graag extra kanalen hebt en mobiel belt dan ben je bij Ziggo beter uit. Overigens is Ziggo ook voordeliger omdat coax minder kost. Als dat netwerk open wordt dan kon je nog wel eens verbaasd zijn wat er op prijstechnisch gebied mogelijk is.

Heb je andere wensen dan kun je voordeel hebben bij een andere provider.
Zit je bij Caiway dan heb je maar één keus: Bijbetalen.

Zo, ga zometeen F1 kijken. Heb ik dik voor betaald SmileSmile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Advertentie