obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT
Bordewolf
Niet helemaal wanneer je Multiscreen hebt dan krijg je ook daar de HD kanalen!
Oeps... daar kun je nog steeds niet mee streamen/casten grrrrrrrrrrrr
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Het is inmiddels duidelijk dat het coax netwerk wordt afgeschreven door Caiway.

Er is technisch geen ruimte meer voor meer HD kanalen op de coaxkabel, ondanks analoge afschakeling van kanalen.
[url]
https://mediamagazine.nl/caiway-nieuwe-hd-zenders-alleen-voor-glasvezelaansluitingen/[/url]

Ik neem aan dat Ziggo dan kan toveren met zijn coaxnetwerk straks?
 
Bordewolf
Het is een vrij onbegrijpelijke reactie en strategie.
COAX ligt in het merendeel van de huizen, inclusief aansluitingen op de slaapkamers.
Kortom Caiway kan er afscheid van willen nemen, de klanten niet.

Deze beslissing is dan ook verre van klantgericht en toont maar weer eens aan dat Twente er sinds de komst van Caiway er op achteruit boert.
Dit terwijl bij de komst van Caiway men de stelling in nam het minimaal net zo goed te blijven doen als Ziggo.

Dan de stelling: er is geen ruimte. Grotere kletspraat is er nog niet geweest in de afgelopen 5 jaar vanuit Caiway.

1) In Twente zijn er nog meer dan 20 analoge zenders, goed voor 20 x 4 HD zenders (minimaal).
2) Caiway heeft alleen in Twente de beschikking over een QAM256 netwerk. De rest van het netwerk zou men kunnen upgraden waardoor ook in die gebieden 80 HD zenders erbij kunnen.
3) Caiway kan SD-premium zenders verwijderen en alleen in HD doorgeven (dat geldt voor zenders in het Plus-pakket). Dat is een veel betere strategie.
4) Tot slot kan men nog over van MPEG2 naar MPEG3, een nieuwe compressietechniek waardoor er ook ruimte vrij komt.

Nu komt het: dit vereist verregaande investeringen die men kennelijk niet meer wil doen.
Ik begrijp dan ook niet dat men begin dit jaar bij de COAX-klanten een forste prijsverhoging door heeft gevoerd met de stelling dat ze voortdurend bezig zijn met de diensten te verbeteren.
Waar gaat dan die prijsverhoging naar toe? Men stop met uitbreiding van HD op COAX, dat lijkt me een verslechtering van diensten.

Mijn stelling: Verkoop de COAX terug aan Ziggo (zeker in Twente) en ga als glasvezelaanbieder verder.
Voor de klanten een WIN-WIN situatie aangezien Ziggo wel meer HD zenders kan leveren via COAX (aantoonbaar) en daarin gewoon doorgaat.
Gewijzigd door Bordewolf op 24 juni 2018, 19:52
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik vind het niet meer als een logisch vervolg dat de coaxkabel verkocht wordt aan Ziggo, nu EQT er niet meer in investeert.

En prijsverlaging van het basispakket op de coaxkabel bij Caiway lijkt me gezien de achteruitgang ook op zijn plaats zolang het niet verkocht is aan Ziggo.
 
cawul

Quote

Bordewolf schreef:

Het is een vrij onbegrijpelijke reactie en strategie.
COAX ligt in het merendeel van de huizen, inclusief aansluitingen op de slaapkamers.
Kortom Caiway kan er afscheid van willen nemen, de klanten niet.

Deze beslissing is dan ook verre van klantgericht en toont maar weer eens aan dat Twente er sinds de komst van Caiway er op achteruit boert.
Dit terwijl bij de komst van Caiway men de stelling in nam het minimaal net zo goed te blijven doen als Ziggo.



En met DOCSIS 3.1-techniek zit er nog genoeg snelheid in COAX.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/symmet...-aantocht/

Ondanks dat moet je, voor zover ik weet, COAX nog altijd delen met tig anderen, lees: of je ook een snelle en stabiele 500Mbit/s uit COAX haalt,
gelijk aan glas, betwijfel ik.

Maar misschien is het idee dat Caiway alles wenst in te zetten op uitsluitend glas en COAX over een langere laat doodbloeden..??
Ik zou het anders ook niet weten.
 
BeertjeBas
De techniek is niet het probleem. In Belgie zitten meerdere providers op 1 coaxkabel. Snelheid is voor de komende jaren op coax ook geen probleem.
De ACM is bezig met een onderzoek naar Ziggo met de bedoeling om ook in Nederland meerdere providers op de kabel kunnen laten concurreren. Dat deden ze niet als het technisch niet mogelijk zou zijn.

Maar het onderhoud van een netwerk kost geld. Des te meer als er dure upgrades gedaan moeten worden naar bijv. Docsis 3.1. of een variant daarvan.
Caiway voert dus nu een ontmoedigingsbeleid voor de coaxkabel. Die willen ze uitfaseren. Dan vallen de kosten voor het coaxnetwerk weg. Dus meer minder kosten en meer winst.

Het idee dat Caiway vrijwillig de kabel aan een andere partij zou verkopen kun je wel uit je hoofd zetten. Ze willen geen concurrentie. Ze kunnen alleen maar concurrerend werken met veel
meer investeringen. En dat wil een investeerder als EQT echt niet. Die wil alleen maar maximale winst uit een minimale investering.

Daarom zijn we die actie gestart op tistogwat.nl . Proberen de ACM zo ver te krijgen dat ze een onderzoek gaan instellen naar Caiway. Dat kost de ACM veel tijd en geld terwijl ze nog heel veel andere
zaken moeten/kunnen onderzoeken die ook veel impact hebben op consumenten. Als het alleen een kwestie was van een rapportje schrijven van een paar A4tjes dan was Caiway al lang weggeweest.
 
Bordewolf
Ik denk niet dat men COAX helemaal dood laat bloeden.
Los van het feit dat men dat ook niet kan maken naar Twente toe. men zal daar moeten blijven bieden wat we bij Ziggo ook gehad hadden.

Tistogwat beschijft haarfijn wat we nu al allemaal missen aan extra's

Wanneer men echt van COAX af wil zal zal men zeker verkopen zodat het geld gaat opbrengen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow

Quote

BeertjeBas schreef:

De techniek is niet het probleem. In Belgie zitten meerdere providers op 1 coaxkabel. Snelheid is voor de komende jaren op coax ook geen probleem.
De ACM is bezig met een onderzoek naar Ziggo met de bedoeling om ook in Nederland meerdere providers op de kabel kunnen laten concurreren. Dat deden ze niet als het technisch niet mogelijk zou zijn.

Maar het onderhoud van een netwerk kost geld. Des te meer als er dure upgrades gedaan moeten worden naar bijv. Docsis 3.1. of een variant daarvan.
Caiway voert dus nu een ontmoedigingsbeleid voor de coaxkabel. Die willen ze uitfaseren. Dan vallen de kosten voor het coaxnetwerk weg. Dus meer minder kosten en meer winst.

Het idee dat Caiway vrijwillig de kabel aan een andere partij zou verkopen kun je wel uit je hoofd zetten. Ze willen geen concurrentie. Ze kunnen alleen maar concurrerend werken met veel
meer investeringen. En dat wil een investeerder als EQT echt niet. Die wil alleen maar maximale winst uit een minimale investering.

Daarom zijn we die actie gestart op tistogwat.nl . Proberen de ACM zo ver te krijgen dat ze een onderzoek gaan instellen naar Caiway. Dat kost de ACM veel tijd en geld terwijl ze nog heel veel andere
zaken moeten/kunnen onderzoeken die ook veel impact hebben op consumenten. Als het alleen een kwestie was van een rapportje schrijven van een paar A4tjes dan was Caiway al lang weggeweest.


Maar ik begrijp jullie ook.. Maar is die site van jullie echt representatief? 97 mensen hebben gestemd. Ik denk dat het merendeel tevrede is met caiway.. Ze kijken tv.. En internetten wat... En that's it. Je zal ze nog de kost geven die nog tv kijken met kastje en via scartverbinding kijken... Niet iedereen wil op 5tv's tv kijken laat staan interactief. Streamen? Hebben heel veel mensen nog nooit van gehoord. Maar een open netwerk en 2e vezel voor andere providers is bullshit... Wellicht willen providers wel.. Maar ze halen nooit hun kosten eruit... Cif en nu die zweden houden het tegen.. Ben ik van overtuigd. Prijzen kunstmatig hoog houden.. Nu vangen ze 100% per abonnee en anders maar klein bedrag van externe providers..
 
BeertjeBas
Die enquete was niet zo groot. Achteraf bleek het grootste deel van het gebied waar die gehouden werd binnen het bereik van een KPN-centrale te zitten. Het gaat om een algemene indruk. Maar als je verder kijkt op internet zie je heel veel mensen die ontevreden zijn. Dat is ons ook gebleken uit contacten met mensen in onder meer Zeeland en Schiedam.
Het gaat er veel meer om dat je niet kunt kiezen. En de prijzen bij Caiway gaan steeds verder afwijken van wat bij de grote providers normaal is.
Het voorbeeld op tistogwat.nl spreekt voor zichzelf toch...

Inderdaad wordt de toegang voor andere providers geblokkeerd door EQT/Caiway. Ziggo werd het onmogelijk gemaakt te blijven opereren op coax. Daarom willen we graag dat de ACM ingrijpt net zoals ze gedaan heeft bij KPN en nu bezig is te doen bij Ziggo. Dan kan iedereen kiezen en wordt het netwerk beter benut. Er zijn er veel die best glasvezel willen gebruiken, maar niet bij Caiway. Velen zitten op de koperlijn en zijn daar niet echt blij mee.

Ook heb je gelijk dat niet alle mensen meegaan met de nieuwe mogelijkheden. Landelijk heeft ongeveer 67% een all-in-one pakket. Lang niet iedereen heeft een 4k-tv. Lang niet iedereen heeft behoefte aan snel internet. Maar wie heeft er nu nog zo'n oude tv met zo'n grote toeter erachter??? Ik kan me de tijd nog herinneren dat iedereen er 1 had. Zelfs nog met alleen zwart-wit Smile. De één gaat sneller dan de ander maar uiteindelijk gaat vrijwel iedereen mee en dan moet die vooruitgang niet geblokkeerd worden door een hebzuchtige provider die achter blijft met investeringen om e.e.a. mogelijk te maken.
 
Bordewolf

Quote

BeertjeBas schreef:

Die enquete was niet zo groot. Achteraf bleek het grootste deel van het gebied waar die gehouden werd binnen het bereik van een KPN-centrale te zitten. Het gaat om een algemene indruk. Maar als je verder kijkt op internet zie je heel veel mensen die ontevreden zijn. Dat is ons ook gebleken uit contacten met mensen in onder meer Zeeland en Schiedam.
Het gaat er veel meer om dat je niet kunt kiezen. En de prijzen bij Caiway gaan steeds verder afwijken van wat bij de grote providers normaal is.
Het voorbeeld op tistogwat.nl spreekt voor zichzelf toch...

Inderdaad wordt de toegang voor andere providers geblokkeerd door EQT/Caiway. Ziggo werd het onmogelijk gemaakt te blijven opereren op coax. Daarom willen we graag dat de ACM ingrijpt net zoals ze gedaan heeft bij KPN en nu bezig is te doen bij Ziggo. Dan kan iedereen kiezen en wordt het netwerk beter benut. Er zijn er veel die best glasvezel willen gebruiken, maar niet bij Caiway. Velen zitten op de koperlijn en zijn daar niet echt blij mee.

Ook heb je gelijk dat niet alle mensen meegaan met de nieuwe mogelijkheden. Landelijk heeft ongeveer 67% een all-in-one pakket. Lang niet iedereen heeft een 4k-tv. Lang niet iedereen heeft behoefte aan snel internet. Maar wie heeft er nu nog zo'n oude tv met zo'n grote toeter erachter??? Ik kan me de tijd nog herinneren dat iedereen er 1 had. Zelfs nog met alleen zwart-wit Smile. De één gaat sneller dan de ander maar uiteindelijk gaat vrijwel iedereen mee en dan moet die vooruitgang niet geblokkeerd worden door een hebzuchtige provider die achter blijft met investeringen om e.e.a. mogelijk te maken.


Klopt, los van het feit dat we bij een provider zitten waar je nooit eens denkt bij jezelf: hee lekker een extraatje, of he iets gratis.
Juist mee concurrentie zou goed zijn dan MOET Caiway iets doen. Nu doen ze zo af en toe iets omdat men anders echt de boot mist.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NPO: GEEN PLANNEN VOOR AANBIEDEN THEMAKANALEN IN HD-KWALITEIT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Advertentie