obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen WiFi (Sitecom)
Ruud123
Sinds kort is de WiFi in mijn huis van de ene op de andere dag helemaal weggevallen (staat niet meer tussen de verbindingen die mijn telefoon vindt).

Bedraad heb ik wel gewoon internet.

Ik ga uit van een simpelweg een defecte router maar misschien is er nog een oplossing?
 
Jaco Hage
Sitecom maakt inferieure consumenten routers en het is ook een welbekende issue. Zijn er meer dan ca 8 ~10 draadloze apparaten actief dan ontstaat er in veelvoud WiFi uitval. Dit is vooral het kenmerk bij het model X4.

Snel overstappen naar een gerenommeerd merk router die ook WiFi AC heeft.
Veel goedkope routers van ca 50,- voldoen niet meer aan de privacy/security WiFi encryptie eisen die pas geleden in Smartphones zijn doorgevoerd. Mogelijk dat dit jouw gevolg is.

Merken als Asus, Cisco, Ubiquiti, Ruckus en Unifi voldoen wel aan de eisen en hebben het WiFi protocol geupdate.

Binnenkort komt er een nieuwe WPA3 encryptie.

Dit houdt in dat er een veel strengere beveiliging (sleutel ) wordt geeist van randapparatuur.
Mogelijk dat veel mindere routers/merken software / firmware problemen krijgen of zelfs niet meer functioneren.

Raadzaam om te gaan kiezen voor een serieuze router om onkosten en inbreuk op je privacy tegen te gaan. Wink

Note:
Bovengenoemde merken zijn al voorbereidt op de aankomende WPA aanpassing. Dit is alleen van toepassing op recentere modellen en/of tot max. ca 5 jaar oud..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen WiFi (Sitecom)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Advertentie