obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
WIJZIGINGEN 2018 CAIWAY ABONNEMENTEN
Sokje
Ik vind het met deze tariefsverhogingen van rond de vijf procent niet meer als normaal als de internetsnelheid ook verhoogd wordt bij alle pakketten.


Iets wat ik bij andere aanbieders regelmatig zie gebeuren, maar bij Caiway staat het al twee jaar stil op dat gebied, behalve de prijsverhogingen dan.
 
Dazzling
Meer snelheid zit ik echt niet op te wachten. Heb liever dat de caiway app uitgebreid wordt met de zenders uit het pluspakket (voor diegene die het abo hebben)

Kpn bv heeft dat wel.


Quote

Sokje schreef:

Ik vind het met deze tariefsverhogingen van rond de vijf procent niet meer als normaal als de internetsnelheid ook verhoogd wordt bij alle pakketten.


Iets wat ik bij andere aanbieders regelmatig zie gebeuren, maar bij Caiway staat het al twee jaar stil op dat gebied, behalve de prijsverhogingen dan.
 
Jaco Hage

Quote

Bakstenen schreef:

Jaco,
ik heb meerdere keren gekeken ofik goedkoper kon bij Caiway,maar helaas meest maakt het niets uit,ik heb nu Alles in 1 glas standaard,met tv en bellen alleen aansluiting,voor ons is 100 MB genoeg,ik ga straks 59,50 betalen,nu heb ik de Entone gratis maar alsik een goedkoper abbo neem moet ik die gaan huren,en ben ik bijna evenveel kwijt.
Weet jij misschien een oplossing?


Houden zoals het is. Niets meer aan doen. Het werkt en jij hebt een scherp totaalpakket destijds afgesloten.

Ik zat toevallig vanavond even een programma te kijken op RTL4. Dat ging over 1984. Dat was even een dejavu. Toen hadden we enkel Nederland 1 en 2....
Daarna kregen we BRT1 en BRT2 en daarop Nederland 3....
Wat zijn we toch verwend in de tussentijd..... Wink
 
Sokje
Toen kostte een abonnement op de kabel nog geen tien gulden per maand, dus omgerekend een euro of vier!

De aanbieders zijn ook erg verwend met hun torenhoge tarieven.
 
Jaco Hage
Nou die omrekening kun je na 18 jaar wel achterwege laten...
Dan zal alles nu te duur zijn als je terug gaat rekenen.
Toen betaalde je nog geen gulden voor een biertje. Of wil je nog een paar voorbeelden....

Toen gebruikte ze azijn nog voor nuttige dingen en was je überhaupt blij dat je een TV of radio in huis had...

Destijds was het zaak dat Radio 1 en/of Nederland 1 werkte voor evt oorlog/natuurramp info. Internet was er nog net niet zo geavanceerd zoals nu...

Hebzucht en ontevredenheid staat vaak boven gezondheid...

Maak er een mooie dag van Smile
 
Bakstenen
Jaco,toen ik nog in de Opstal woonde hadden we een eigen zendmast,en betaalde we nog geen 10 gulden per jaar aan onderhoud,het werd overgenomen door Caiway en binnen een paar jaar zaten we al op 100 gulden,dus ja Caiway heeft een monopoly,maar de rest ook.
Wat mij stoort is dat ik voor een hoop zombie zenders en hoge internet snelheid die ik niet nodig heb moet betalen.
En dat elke jaar hetzelfde smoesje komt dat ze blijven ontwikkelen enz,ik zie er niets nieuws bijkomen.
Ze zijn wel stabieler met internet als met de Coax.
 
Jaco Hage
al zou ik RTL4, RTL7, Discovery, Ziggo Sport en recente Film-net zenders hebben dan voel ik mij koning te rijk.
Voor de rest een netflix en videoland en peer-to-peer streaming account via internet/app. Meer heb ik voor mijn film/relax -avond niet nodig.
Ik heb ook helemaal niets om TV op een tablet te kijken als het ook in 150cm formaat kan.
Een hoge resolutie beeldkwaliteit dat is niet weg te denken op zo'n groot scherm. Ik heb liever 10 zenders in 4K/8K dan 100 in HD/SD

Maar er zijn zoveel mensen en wensen dus ik heb er alle begrip voor als men meer wil, of een ander pakketopbouw, of samenstelling etc.

Ik opper al jaar en dag Pay-TV zodat je betaalt voor wat je kijkt.

Maar feitelijk zijn pakketten op dit moment zo samengesteld door de omroepen zelf. Dat bv NPO1 als TRT ook in datzelfde pakket wordt uitgezonden. (voorbeeld)

Dus voor providers zijn er heel wat regels en wetten en content-rechten. En daarmee kosten.
Dat had je vroeger niet met een hark op het dak. Dan was er kijk/luister geld en officieel 1 TV per huishouden. Een schijntje. Zeker als je nu berekent dat je bijna failliet gaat op de Buma rechten als omroep/radiostation.

Ik ken de tijd nog dat RTL in de lucht kwam. Dat kon je bereiken met een schotel en losse decoder. Als je daar een ''oude'' video recorder tuning deed kon je ook Filmnet ontvangen. Toen werd veel gedoogd. Die tijden zijn er niet meer en die komen er ook nooit en niet meer.
 
Bordewolf
Jaco,

Wat jij aangeeft, streamen, dat is ook de toekomt. Maar dan moet je als provider daar meer op voorsorteren.
Een Multiscreen app werkt alleen als ik deze op de camping of in de slaapkamer kan streamen.
Dat scheelt me een entone of smartcard, een kabel door mijn huis en ook dus ook kosten voor o.a. die smartcard.
Bovendien kan in zo'n app een aantal 4K kanalen gestopt worden, je faciliteert gemakkelijk wat iemand wil zonder dat daar allerlei nieuwe decoders of apparatuur voor nodig is.

Verder blijf ik vinden dat Caiway via glasvezel en via Multiscreen gewoon alle HD streams moet doorgeven indien deze beschikbaar zijn.
Voor glasvezel of in een app is de sky the limit. Ze blijven echter vasthouden aan het gelijk houden van de content op COAX terwijl de glasvezelklanten gezien de kosten voor de entone en ReplayTV eigenlijk wel recht op meer hebben.

Netflix, Videoland, Pathé Thuis, on demand films.

Ik schrijft hier zo vele zaken op die in het jaarplan voor 2018 (en dan bedoel ik ook uitrol in 2018!!) zou moeten zitten van Caiway als je een provider bent die investeert in (nieuwe) diensten.

Niets van wat ik schrijf komt terug in de brief van Caiway. En dat is precies wat me steekt. Je kan niet met een verhoging komen zonder ook een vette worst te hebben die je de klant voor kan houden.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bakstenen
Dat er bepaalde pakketten zijn ben ik niet op tegen,anders krijg je alleen maar de populairste zenders,maar nu is het zo dat je heb RTL 4-5-7-9- en daar betalen we allemaal voor,te gek voor woorden want het wordt eerst op 4 uitgezonden en herhaald op de volgende.
Maar wat mij het meeste stoort is de bla bla ,we vernieuwen enz,enigste wat je dan krijgt is weer een paar zenders.
Ik vergelijk het maar zo met de supermarkt,je wil een brood kopen en dan moet je ook andijvie erbij nemen.
Maar goed,het veranderd niet totdat er en nieuwe provider opstaat.
 
Jaco Hage
ik heb eens zitten grasduinen ....

Maar werkelijk op alle aanbieders kom je dezelfde reacties als hier over prijsverhogingen tegen. Laat ik maar niet gaan citeren en hier gaan plakken / knippen en vergelijken....

Denk ook wel dat we een beetje verziekt zijn van alle TV zenders. En of jij, hij, zij, ik zit te wachten op al die zenders>? Dan kijk ook maar weer spiegelend naar wat het aanbod is.

Ik weet heel zeker als we uber goede TV programma's zouden hebben op de favourite zenders dan geef ik liever meer geld uit om dat te kunnen kijken.

Ik zat vandaag weer een werkje te doen met ChromeCast en het viel mij op dat via de NPO app ook steeds meer/weer betaald moet worden om een uitzending terug te kijken/streamen.

Het zijn wel tekens aan de wand dat de ''Pay-TV'' achtige raadsels helemaal nog niet zo gek zijn,
Feitelijk zou het wel mooi zijn als er en content maker is / komt die alle zenders verpakken in 1 layout zodat het commerciele gebrabbel weggestuft kan worden en er naar content gekeken kan worden wat de klant wil.
Het maakt mij ook niet uit of ze dat vormgeven via een app of huidige coax/glasvezelverbinding, al denk ik wel dat coax het gaat verliezen ondanks de docsis 3.1 innovatie, maar dat de keuze gaat worden wie straks de beste internetverbinding gaat leveren.

Tenslotte slaat de klok IP future....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WIJZIGINGEN 2018 CAIWAY ABONNEMENTEN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie