obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
Eigenaar van Delta kabel wil Caiway kopen
Sokje
https://www.telecompaper.com/nieuws/e...g--1212752

Raken wij dan straks ook Eurosport kwijt en gaat Caiway, Delta heten ?
 
Bordewolf
Ik denk dat de naam Caiway zal opgaan in een nieuwe naam. Commercieel ook aantrekkelijker. Op de naam Caiway is hier in Twente inmiddels een groot stempel geplakt: een te dure monopolist op de glasvezel die Ziggo er afgetrapt heeft.

Oude contracten zullen gerespecteerd worden in dit soort situaties. Kortom we houden nog wel even Discovery en Eurosport, tot daar onderhandelingen over moeten plaatsvinden.

Wel is te verwachten dat door schaalgrootte er beter kan worden ingekocht.
Een ander goed element van overnames, zo is in het verleden gebleken met Ziggo en UPC is dat de sterke punten van elkaar worden overgenomen en dat pakketten allemaal geuniformeerd worden.
Dat is zeker bij Caiway iets wat al lang had moeten gebeuren. Men heeft onderhand wel 60 soorten pakketten in de markt.
Wat bij Delta ook is gebeurt is dat de analoge kabel volkomen is afgeschaft (ook radio). Dat is hier in Twente nog niet het geval, maar dat zal dan zeker gaan gebeuren waardoor meer ruimte voor HD vrij komt.

Verder moet men niet verwarren dat CIF de infrastructuur blijft beheren van het CIF-netwerk. Hierdoor ontstaat er een veel vrijere situatie voor CIF die op dat moment er alle belang bij heeft zo veel mogelijk providers op het glasnetwerk te loodsen ipv dat men de schijn wekt hun eigen dochter te bevoordelen (en dat misschien ook nog wel zo lang mogelijk doet zo lang de een voordeel heeft van de ander).

Of Caiway nu Delta gaat heten of heel anders, het maakt me niet zo veel uit. De ACM gaat dit bovendien ook wel goedkeuren, het is een totaal nieuwe partij die deze overname gaat doen.

Nog beter zou het zijn wanneer CIF het glasnetwerk van Zeelandmag aanleggen (want wie weet hoe dit soort handjeklap gaat werken?). Dan ontstaat er nog meer schaalgrootte. Maar goed, ook CIF zal meer en meer gaan kijken waar men kan overnemen en aanleggen. Wanneer Delta opeens ook een glasvezelpartij is en part of the deal ook meteen op de nieuw aan te leggen glasvezel in Zeeland beschikbaar komt...

Des te meer aansluitingen, des te meer providers er op willen. Nu Reggefiber geen glas meer aanlegt kan CIF in dit gat duiken.
Gewijzigd door Bordewolf op 20 september 2017, 18:44
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Wat ik niet hoop dat straks net zoals bij Delta het basispakket achter de smartcard gaat.
Alleen een summier pakket met haast geen HD zenders kan je bij Delta zien zonder smartcard.

Dat schiet natuurlijk niet op !
 
Bordewolf

Quote

Sokje schreef:

Wat ik niet hoop dat straks net zoals bij Delta het basispakket achter de smartcard gaat.
Alleen een summier pakket met haast geen HD zenders kan je bij Delta zien zonder smartcard.

Dat schiet natuurlijk niet op !


Het is allemaal zinspelen op wat komen gaat. Caiway in de verkoop kan zo veel betekenen.
Praat men alleen met die Zweed?? Of ook met andere partijen zoals Ziggo/Vodafone?

Wie het ook overneemt ze zullen niet meteen met een uitgekleed pakket komen van wat Caiway had. Ik denk eerder aan vooruitgang.
Er wordt geld ingepompt en ik verwacht dat de focus gaat liggen op goede diensten die ook echt bij de tijd blijven.
Anders kan men de concurrentie echt niet meer aan op CIF. CIF zal eind dit jaar wel met de nieuwe providers komen en ik vermoed zelf dat enkele providers eerst zekerheid willen over het loslaten van Caiway.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik ga er vanuit als dit nieuws in de media komt dat de gesprekken van overname al in een vergevorderd stadium zijn.

Voorlopig houdt Delta het al maanden vol zonder de Eurosport zenders en de Discovery Channels etc.

We merken vanzelf hoe laat het is als er giga gaten vallen in het zenderaanbod van Caiway.
 
Bordewolf
Nogmaals dat laatste kan niet kloppen. Lopende contracten moet met honoreren en de contracten van Caiway lopen nog wel even.
Daarnaast zal CIF/Cogas een groter probleem krijgen wanneer Caiway verder achteruit boert zonder dat men goede alternatieven kan bieden.
Men zal altijd weer met Ziggo komen aandragen ondanks dat deze club al drie jaar niet meer levert.

CIF zal echt met grote partijen moeten komen wanneer Caiway los staat van CIF om dan ook echt voor concurrentie moeten zorgen.
Dan redt CIF het niet door Plinq en Kliksafe er bij te zetten.

Welks stadium alles is zullen we of nooit weten wanneer het een proefbalon betrof of we krijgen binnenkort te horen dat de NMA zich er over buigt.
In dat laatste geval is de kogel door de kerk. Ondertussen zal men echt niets loslaten. De kans is overigens groot dat Caiway hoe dan ook verkocht wordt.
Als het Delta niet is dan wordt het wel een andere provider.
Gewijzigd door Bordewolf op 01 oktober 2017, 18:48
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik denk weleens of het niet beter was geweest als Ziggo de kabel zou kopen in plaats van Delta.

Ziggo heeft nu weer vier zenders omgezet naar HD en is volgens mij veruit het vooruitstrevends hiermee.
Bij Caiway slaapt de boel maar bij KPN zie ik ook geen nieuwe HD zenders erbij.

https://mediamagazine.nl/ziggo-breidt...kwaliteit/


Ziggo heeft ook gelijk de SD versie van die zenders uitgeschakeld wat ook normaal is in 2017 denk ik.
Het pluspakket krijgt bij Ziggo steeds meer HD zenders, iets wat Caiway voor bijna 11 euro per maand extra maar niet voor elkaar lijkt te krijgen.
Gewijzigd door Sokje op 03 oktober 2017, 13:43
 
Bordewolf
Helemaal waar. Het is bezopen dat dit bij Caiway maar een keer per jaar gebeurt en bovendien blijkt uit niets dat men ook maar iets aan ontwikkelingen aan het doen is.
Multiscreen wordt niet meer doorontwikkeld, HD-zenders krijgen we niet omdat men van QAM256 en MPEG4 nog nooit heeft gehoord... Bedroevend in dat opzicht.

Een ieder mag roepen dat er nu Netflix is, maar ik zit ondanks Netflix echt nog wel veel te kijken.
Bovendien is een veel gehoorde kreet dat Netflix na een jaar ook weer de deur uit gaat omdat er niet veel nieuws meer bij komt.

Maar goed, als Caiway in de uitverkoop staat verwacht ik eerlijk gezegd ook geen investeringen meer in meer HD of Multiscreen of een nieuwe digitale ontvanger met UHD om maar een paar zaken te noemem.
Gewijzigd door Bordewolf op 04 oktober 2017, 17:54
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Egeels
Zou mooi zijn als Ziggo de Caiway-kabel overneemt, maar ik verwacht niet dat dit gaat gebeuren. Delta levert net als Caiway zijn diensten zowel via de glasvezel als via de kabel, Ziggo alleen via de kabel. Daarbij zal Ziggo fors moeten investeren in de huidige Caiway kabel-infra om hierop hun dienstenpakket te kunnen leveren en dat in gebieden waarin de meeste gevallen al glasvezel beschikbaar is. Hier in IJsselstein is er al jaren niets meer aan de kabel gebeurd en wordt kabel in de meeste gevallen gebruikt voor de tweede televisie.

Eens dat we van Caiway weinig nieuws hoeven te verwachten.
 
Murgen
Delta zie ik niet zitten vanwege reputatie en vergeelde organisatie daar in Middelburg en Ziggo, nou nee, geen behoefte aan. Eenheidsworst. Ik blijf het tof vinden dat Caiway naast glasvezel de coax overeind houdt ...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigenaar van Delta kabel wil Caiway kopen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Advertentie