obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Koppeling entone aan afstandbediening Samsung
Abernaert
Vorige week prachtige Samsung Qled met slechts 1 heerlijke kleine en handzame afstandbediening.
Wil dan nu ook graag alle andere apparaten koppelen aan deze enen afstandbedienin maar lukt niet met de Entone remote Control van Caiway.
Merk staat niet in de lijst van de Samsung tv en bij de optie tot invoer modelnummer van "onbekend apparaat" is er geen werkend modelnummer mij bekend van deze afstandbediening.
GRAAG advies hoe de koppeling met de afstandbediening van de Samsung tot stand te brengen, die overigens met andere apparaten zoals Bluray wel lukte
Je kan mijn dag weer zonnig maken.
Arthur Secret
 
Jaco Hage
Ga eens naar het Samsung Menu > Algemeen > Universele afstandsbediening instellen. Heb je dat al doorlopen?
Is je TV software up-to-date?
Belangrijk is om bij de eerste installatie van de TV aan te geven dat je via een externe decoder kijkt.

Ik weet wel dat de Samsung ab werkt met de KPN decoder, zo ook de LG OLED TV ab i.s.m. de Entone in bediening.
 
Abernaert
beste Jaco
Bij de 7e poging ok kanaal te wijzigen bij de Instellingen afstandbrdiening bleek ineens het kanaal alsnog te verspringen.

Aanhouder wint

Dank

Arthur
 
Jaco Hage
ja, ik weet het. Dagelijkse kost. Ik heb die ''ellende'' ook meegemaakt met Logitech in werking met de Entone. Destijds ben ik uren met Logitech aan de lijn geweest om de Logitech met de Entone goed te laten werken.

Feitelijk kwamen we achter een paar problemen dat de IR code signalen wel eens wisselen. Soms door 2x achter elkaar te drukken kreeg de AB een ander commando. Na veel over en weer testen werkt Logitech nu eindelijk tadeloos.

Het blijft een moeilijke strijd in het land-der-afstandsbedieningen en apps....

Blijft wel merkwaardig dat een LG afstandsbediening wel top werkt.
 
MartinusPuntus
Beste Jaco en Arthur,

Beide bedankt voor jullie posts. Ik bump het onderwerp weer even naar boven voor iedereen die hier last van heeft.

Gisteren een skitterende Samsung MU6100 4K UltraHD binnen met een hele mooie afstandsbediening.
Alles doorlopen wat je maar kunt doorlopen met het opzetten van de afstandsbediending maar een Entone....daar had de samsung nog nooit van gehoord :-)

Vandaag gewoon 8 keer geprobeerd, kanaal omhoog, kanaal omlaag is het kanaal veranderd ? Nee. Poging 2 etc.
Bij poging 9 pakte de samsung de Entone op en nu heerlijk mooi klein AB'tje voor mijn smart TV en Entone. Hoezee.

Zoals Jaco al zegt, de aanhouder wint.

Grt

Martinus
 
Jaco Hage
Dat zijn mooie berichten dat met de afstandsbediening van de Samsung je Entone werkt !

Thanks voor de update.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Koppeling entone aan afstandbediening Samsung', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Animo Aria afstandbediening Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 1 17 mrt 2022
Samsung afstandbediening en Amino Aria 7x CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 18 aug 2021
Animo Aria 7x afstandbediening Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 1 03 mei 2021
Afstandbediening Caiway CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 3 13 mei 2020
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Advertentie