obey-robots.txt
24 Mei 2018, 02:35
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 85% [40 stemmen]
85% [40 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 15% [7 stemmen]
15% [7 stemmen]

Stemmen: 47
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
AliExpress
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

blokvorming op 2 zenders

Jaco Hage
V2 schreef:

Jaco Hage schreef:

Signaal op-peppen hoeft zeker niet de oplossing te zijn. Sterker nog, als het signaal te hoog/sterk is vormt dit bij o.a. Samsung televisies extreme blokken en BER fouten. BER fouten tot max 200 geeft meestal niet direct problemen.

Er zal vanaf het AOP (is SOP - Signaal Overname Punt) inderdaad het beste gemeten kunnen worden wat er fout gaat. En dat kan zomaar wel eens aan een SOP liggen, binnen of buitenkabel.

Op een Coaxaansluiting met een coaxmodem is al veel uit te lezen. (dat kan alleen Caiway / gecertificeerd monteur)

Feitelijk is de keuze hier of je het door een extern bedrijf of via Caiway laat doormeten wat er fout gaat.
Mocht je je geroepen dat het opgelost wordt dan wil ik dat best even komen checken.


Dat is mooi, maar dat doe je ook niet voor noppes neem ik aan. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en dan met name op RTLZ wat bizar veel artifacts vertoond met vlagen. Jaren geleden had ik dit probleem structureel op alle zenders en is er een monteur van caiway geweest (ze hebben contracten met een extern bedrijf dat dit voor ze doet), en die constateerde destijds dat het signaal te zwak was. Er is toen een nieuw AOP geplaatst en hij heeft wat zitten freubelen met de signaalsterkte, en toen was alles prima. Inmiddels zijn we jaren verder en hebben we o.a. RTLZ en nog wat andere zenders erbij gekregen en zenders die zijn verdwenen (heb hier het basispakket). Verder kijk ik via de coax en niet via de entone (heb glasvezel). Andere zenders heb ik (vrijwel) geen last.Ik ga wel contact zoeken met webcare. Laten zij maar eens een meting regelen.


ik vraag geen wereld bedragen. Ik weet wel dat ik het linksom of rechtsom oplos. En mogelijk ligt het extern, misschien wel intern. Het hoeft maar iets te zijn wat interferentie of lekkage geeft in de infra en dan kun je dit soort problemen krijgen. No cure no pay vind ik altijd een schappelijk aanbod. Dus mocht je vastlopen dan hoor ik het wel. Meten is weten. Smile
Verbinder in techniek & comfort: www.optimizer.co.nl
 
V2
Jaco Hage schreef:

V2 schreef:

Jaco Hage schreef:

Signaal op-peppen hoeft zeker niet de oplossing te zijn. Sterker nog, als het signaal te hoog/sterk is vormt dit bij o.a. Samsung televisies extreme blokken en BER fouten. BER fouten tot max 200 geeft meestal niet direct problemen.

Er zal vanaf het AOP (is SOP - Signaal Overname Punt) inderdaad het beste gemeten kunnen worden wat er fout gaat. En dat kan zomaar wel eens aan een SOP liggen, binnen of buitenkabel.

Op een Coaxaansluiting met een coaxmodem is al veel uit te lezen. (dat kan alleen Caiway / gecertificeerd monteur)

Feitelijk is de keuze hier of je het door een extern bedrijf of via Caiway laat doormeten wat er fout gaat.
Mocht je je geroepen dat het opgelost wordt dan wil ik dat best even komen checken.


Dat is mooi, maar dat doe je ook niet voor noppes neem ik aan. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en dan met name op RTLZ wat bizar veel artifacts vertoond met vlagen. Jaren geleden had ik dit probleem structureel op alle zenders en is er een monteur van caiway geweest (ze hebben contracten met een extern bedrijf dat dit voor ze doet), en die constateerde destijds dat het signaal te zwak was. Er is toen een nieuw AOP geplaatst en hij heeft wat zitten freubelen met de signaalsterkte, en toen was alles prima. Inmiddels zijn we jaren verder en hebben we o.a. RTLZ en nog wat andere zenders erbij gekregen en zenders die zijn verdwenen (heb hier het basispakket). Verder kijk ik via de coax en niet via de entone (heb glasvezel). Andere zenders heb ik (vrijwel) geen last.Ik ga wel contact zoeken met webcare. Laten zij maar eens een meting regelen.


ik vraag geen wereld bedragen. Ik weet wel dat ik het linksom of rechtsom oplos. En mogelijk ligt het extern, misschien wel intern. Het hoeft maar iets te zijn wat interferentie of lekkage geeft in de infra en dan kun je dit soort problemen krijgen. No cure no pay vind ik altijd een schappelijk aanbod. Dus mocht je vastlopen dan hoor ik het wel. Meten is weten. Smile


Bedankt voor je reactie. Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Overigens was mijn info niet helemaal compleet: SBS9 vertoond hetzelfde euvel en beide ook nog eens vanaf een uur of 8 s'avonds. Voor die tijd speelt dit probleem niet, wat het alleen maar vreemder maakt. Ik heb even snel kunnen kijken, maar de kwaliteit geeft een BER van 50000. Signaalsterkte is 3 van de 5 streepjes (Philips 37PFL9604_H12 van 9 jaar oud) krijg dan ook de melding dat de zender niet te vinden is. Mogelijk dat beide zenders op bijna dezelfde frequentie zitten, anders zou ik het niet kunnen verklaren. Kan dat niet zo 1.2.3. vinden.
 
Bordewolf
Bij mij is het de Philips TV uit 2010 icm de Chromecast. De Chromecast stoort op de CI+module.

Soms is het iets vreemds waar je niet aan denkt. Ik heb het op kunnen lossen met een HDMI verlengkabeltje aan de Chromecast zodat deze ver genoeg verwijderd is van de CI+ module.
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
jj1987
Bij mijn vorige tv stoorde de Chromecast ook op de interne dvbc tuner van de tv. De aangedragen oplossing om er een HDMI verlengkabel tussen te zetten heeft hier toen ook prima gewerkt. Storingen zijn nu eenmaal knap vervelend. Zelf al dik 1,5 jaar problemen met het inkomende signaal. Na ongeveer 8 monteurs bezoeken en veel heen en weer berichten uiteindelijk na lange tijd een monteur van NKM gesproken. Deze mensen weten wel wat zij doen! Er bleek een glasvezel connector kapot te zijn in de glasnode van de wijkkast. Hier wordt het signaal van glas naar coax omgezet. Echter na die reparatie nog meer ellende. Uiteindelijk was de conclusie in februari dat er op 3 plaatsen slechte lassen zitten in de dikke aanvoerkabel. Inmiddels al tich keer contact gehad met Allinq, ze hebben nu de exacte metingen met waar er een slecht stuk kabel is. Rond 29m vanuit de straatkast voor mijn deur, 140m en 234 meter. Echter blijft Allinq telkens zeggen dat het bij engineering uit staat, en veel verder komen we niet. In maart hebben ze ivm te weinig signaal een noodoplossing gemaakt dmv “mijn” aansluiting in de straatkast op een hogere tap te zetten. Nu aardig signaal, maar wekelijks meerdere keren helemaal geen signaal. Caiway drukt zijn snor, want ja, het staat uit bij Allinq. Een waardeloze situatie en muren waar je niet doorheen komt. Die kerel van Allinq zei zelfs, als u glas had gehad van caiway was het slimmer om daar op over te stappen. Toen brak mijn klomp. Heb de beste man verteld dat ik weinig trek had in een entone, en mijn dvbc decoders graag blijf gebruiken, en dat het gewoon opgelost moet worden. Wanneer er nu eindelijk eens actie gaat komen?? Caiway doet er niets meer mee en geeft enkel aan dat wanneer de storing daadwerkelijk opgelost is, ik compensatie krijg. In welke vorm dat zou zijn vraag ik me af. Het ticket is meermaals door een fout vanuit caiway gesloten en heropend. Dus een exacte berekening van compensatie zal lastig worden. Hier tobben we maar weer voort. En hopen we elke avond dat de programma’s die we ingesteld hebben op de humax ook daadwerkelijk zijn opgenomen. En dat we niet de melding krijgen: “opname mislukt, vanwege ontbreken antenne signaal”. Slechte zaak en vooral erg frustrerend. Daar betaal je dan 31,95 per maand voor.
 
Cees
Hier ook regelmatig, ook op de npo zenders, blokvorming. BBC 1 is echt een ramp, beeld bevriest soms helemaal.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'blokvorming op 2 zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
zenders zoeken TV's met ingebouwde Tuners 27 20 augustus 2017, 21:23
alle zenders worden niet weergegeven Interactieve TV, Pay Per Event 2 08 mei 2017, 21:33
Na invoeren nieuwe zenders (1 maart ) geen zenders op teledoon telefoon Algemeen 1 02 maart 2017, 13:33
Ziggo Sport Alle 6 zenders in HD in november Algemeen 6 31 juli 2016, 13:29
Missende zenders Digitale radio of televisie storing 3 11 juli 2016, 16:07
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| flipje03:20:57
| markmart04:03:35
| Highway04:25:35
| Jaco Hage04:42:31
| Bordewolf05:15:42
| Sokje05:23:46
| JoGi07:31:28
| deboerenschuur08:28:39
| kareltjuh08:40:33
| birdman13:13:29
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

03 februari 2018, 23:32
multiscreen viewright plugin geinstalleerd maar geen beeld? Geeft elke keer VR_15 fout aan???

10 april 2017, 19:18
Hallo Caiway, In Honselersdijk geen telefoonverkeer via de glaskabel? Wel internet. Graag herstellen ivm telefoonverkeer naar en van ziekenhuis

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock