obey-robots.txt
Advertentie
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Overstap naar Caiway
Tarafundamatique
Het probleem bij ons is vooral de manier waarop het allemaal is overgezet en verlopen. De gemeente heeft het gewoon letterlijk als een soort van lichamelijke aanval op een zieke deel van het lichaam afgestoot. Zo hup in de schoot van Caiway gedumpt. In grote delen was nog niet eens glasvezel aangelegd. Vooral de nieuwbouwwijken. Die kregen ineens te maken met een provider die administratief gewoon niet 100 was; je werd overdonderd met brieven; de meeste mensen hadden nog nooit van Caiway gehoord; ineens bijna een verdubbeling van de prijs voor hetzelfde als wat ze eerst hadden; gedoe met kastjes/decoders voor een signaal dat eerst gewoon van de kabel kwam; verwarring; mensen met hoge hypotheeklasten; kinderen; en mensen kregen massaal het idee dat iets in hun strot werd geduwd. En dan had je ook nog eens de oude garde van het dorp die vooral alles wensen te bepalen; dus ook voor de mensen die 4 km verder wonen in de nieuwbouwwijk. Een oude garde die best conservatief is versus een nieuwbouwwijk die vooral heel progressief is. Oud geld vs nieuw geld. Je kunt het vergelijken met een trebuchet die 4 km ver kon gooien vs een antiraketschild aan de overkant. Mensen hebben geen keuze, mensen voelen zich verraden, mensen die steen en been klagen omdat datgene wat ze krijgen niet wensen of niet goed genoeg achten. Een adsl-lijn vanuit een centrale die ruk is. Mensen betalen veel geld voor een theoretische snelheid die men nooit kan halen. Doe daar ook nog eens de naweeën van de kredietcrisis bij optellen en je hebt echt een ware drama. Toen pas kwam men ineens met glasvezel. Ook weer door Caiway. Hell no, dacht men. Ik moet die meuk niet. Men stuurde lui uit Bulgarije of iets dergelijks om alles aan te leggen. Dat ging vrij rap. Letterlijk. Je moet dan denken aan een stel gevangenen die stenen kapot moeten slaan voor een staatsgevangenis. Tuintjes van mensen zijn serieus verwoest. Je mooie tuintegels werden echt gewoon uit de grond gerukt om plaats te maken voor glasvezel. Yoepie. Ik wacht nog altijd op mijn klacht over mijn gesloopte tuin. Die ik bij BAM moest indienen. Al tig telefoontjes aan gewaagd, maar tja, zie daar maar tussen te komen. Mijn voortuin heeft me veel geld gekost en werd in 1 ochtend verwoest. En ik ben niet de enige. Bijna de hele straat heeft klachten over die aanleg van BAM. Letterlijk als BAM! spuug, hier je glasvezel, verlopen. Alsof ze een kadaver in de grond hebben begraven. Het is dus heel chaotisch en abrupt allemaal verlopen. Zeg maar rustig hufterig. Nou weet ik niet precies hoeveel buren hier in mijn straat glasvezel heeft geactiveerd, maar ik kan rustig best wel zeggen dat minstens 70% dat niet gedaan heeft. Caiway durft niet eens meer brieven te sturen. Er heerst dus nog altijd kwaad bloed. Men is genegeerd, vernederd en vreemd gemaakt. Die glasvezel ligt er al dik 2 jaar. Niemand geeft er iets om. Al zijn mensen heel erg geïnteresseerd in nieuwe technologieën en willen ze het ook graag. Maar de manier waarop, nee, het is voor veel mensen een principekwestie geworden.
 
data-full-width-responsive="true">
Tarafundamatique
Neem nou dat voorbeeld met die tariefswijzigingen per 1 maart. Echt een typisch voorbeeld ook. Ze gaan het verhogen qua prijs per 1 maart en je krijgt het pas in april. Wat denken ze wel niet? Dat ze met vee te maken hebben of zo? Bijna krankzinnig te noemen en bijna zelfs feitelijk gewoon machtsmisbruik. Je neemt je toekomstige klanten totaal niet serieus.
 
Sokje
Ik begrijp je punt niet. Caiway heeft veel vaker tariefsverhogingen doorgevoerd zonder hun product te verbeteren. Daar ben je nu toch wel aan gewend?


Ik ben persoonlijk wel bang dat doordat zowel KPN en Ziggo dit jaar steeds meer tegen elkaar gaan opboksen, Caiway steeds meer achterstand oploopt met de grote twee referenties in Nederland. Ziggo wil gefaseerd alle SD kanalen vervangen voor HD kanalen. Wat ik las is dat per 1 maart van dit jaar, Ziggo alle SD kanalen van Film 1 wil uitschakelen.

Caiway heeft nog steeds bijna alles van Film 1 in SD en loopt straks al twee fasen achter.

Het enige waar Caiway nog mee kan voorop lopen is de internetsnelheid, maar op een bepaald moment is snel gewoon snel genoeg.

Veel uitgebreidere Multiscreen app. met veel meer mogelijkheden is hard nodig. Ook het inzicht dat SD zenders gewoon voorbij is en er niet meer uitzien op grote toestellen.
 
Bordewolf
Sokje, helemaal eens. Kijk eens naar de Ziggo Sports kanalen in HD. Hoe is het mogelijk dat Caiway nu al weer de vertragingstechniek toepast, hakken in het zand, we zijn aan het onderhandelen en over een jaar hebben we het nog niet.
Dat kan niet meer in deze tijd. Zelfde voor Film1 en de regionale zenders maar ook BBC First HD.
Een normale klantgerichte provider pakt door en zorgt dat al deze zenders meteen meegaan in de trein en wacht niet eerst weer maanden of jaren. Het is werkelijk tenenkrommend.

In deze tijd wil een klant met een grote UHD-breedbeeld niet meer vermoeit worden met SD-kanalen, zeker niet daar waar het gaat om premiumzenders, maar dat geldt ook gewoon voor alle zenders waarvan Caiway nu de HD-stream wel binnenkrijgt maar vrolijk omzet naar SD (pak bijvoorbeeld TV OOst HD).

Dat we oeverloos moeten zaniken om dit soort dingen, ook over BBC First HD dat bij KPN en Ziggo al een jaar gemeengoed is, dat noem ik minachting richting je klant.
Prijs verhogen dat kan wel allemaal, maar het TV-pakket snel updaten om de klant tevreden te houden moet maanden of jaren duren ipv dat men direct doorpakt of in elk geval nieuws de wereld in gooit dat het medio volgende maand is geregeld. Bij Caiway moet de klant overloos zeuren en drammen, bij Ziggo en KPN komen de providers er mee terwijl je het als klant nog niet eens verwacht. Dat is het grote verschil.

Er zijn best wel mogelijkheden voor Caiway om ook Ziggo Sports volledig in HD door te geven. SD-kanalen van Ziggo Sports en Film 1 afschakelen en ook de SD-kanalen van Fox Sports en je bent al een heel eind lijkt me.
Doe dat ook met de porno-kanalen en enkele andere HD-zenders die in het PLUS-pakket zitten en er is ruimte voldoende om de klant weer gelukkig te maken.

Ziggo maakt wel stappen, lees het berichten van vandaag maar door, dit kan Caiway toch ook?:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/film1-vanaf-maart-alleen-nog-in-hd-bij-ziggo/

Kwestie van eens doorpakken ipv alles op te rekken en de klant frustreren.
Gewijzigd door Bordewolf op 25 februari 2017, 13:34
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Kijk:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/film1-v...bij-ziggo/

Zo hoort het in 2017 !!!
 
Bordewolf
Volgens mij voegt Ziggo de daad bij het woord. Bij Caiway moeten de klanten eerst maanden drammen, dan krijgen we te horen dat men "aan het onderhandelen is" of dat wanneer er nieuws is we dit te horen krijgen.
Als Caiway klant wordt je gewoon in de maling genomen, terwijl de Ziggo-klant niet eens tijd krijgt om te klagen (hoogstens over de aanschaf van een nieuwe decoder waar ze overigens wel een prima voorstel voor krijgen!).

Bij Caiway zouden met dit bericht van Ziggo alle alarmbellen moeten rinkelen. Toen HD en digitale zenders kwam was Caiway juist het eerste met de actie om analoog af te schakelen.
Nu is Ziggo overal eerder mee, met oplossingen die Caiway zelf ook had kunnen verzinnen en zo goed als op hetzelfde moment kan doorvoeren.
Gewijzigd door Bordewolf op 25 februari 2017, 16:11
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Tarafundamatique

Quote

Sokje schreef:

Ik begrijp je punt niet. Caiway heeft veel vaker tariefsverhogingen doorgevoerd zonder hun product te verbeteren. Daar ben je nu toch wel aan gewend?


Mijn punt begrijp je inderdaad ook niet als je niet leest wat ik schrijf. Afgezien misschien van het laatste bericht. Ik ben nog nooit klant geweest van Caiway. Ja, heel even, door een administratieve fout. Of nou ja, als je het een administratieve fout kunt noemen. Dus die gewenning, nee, niet echt. Wel vreemde streken. Dat weer wel. Voor mij klinkt het heel vreemd in de oren als een provider een bepaalde gemeente iets heel anders aanbiedt dan in de rest van Nederland. En als ze het recht gaan trekken, ga je eerst betalen voor een of andere "verbetering" maar moet je wel eerst betalen voordat ze iets rechttrekken.
 
Sokje
De ongelijkheid blijft bij Caiway. Daar moet je maar aan wennen. Nu worden bij ons de nieuwbouwwoningen niet meer voorzien van een coaxaansluiting.

Caiway vind het blijkbaar normaal als een klant op drie televisies naar het standaardpakket wil kijken dat iemand in de ene straat voor 48 euro per maand dit kan, en iemand in het zelfde dorp paar straten verder op, tien euro per maand meer moet betalen voor twee IPTV kastjes en dat je voor je derde televisie moet accepteren dat je deze niet kan aansluiten.

Gelukkig worden er al vragen gesteld hierover in de gemeenteraad, maar Caiway heeft zich vaak weinig van de klant aangetrokken is onze ervaring.

Ik heb gelukkig coax, maar vind dat je het niet kan maken naar klanten in een nieuwbouwwoning. Vraag dan niks extra voor de IPTV ontvangers. De klanten daar hebben tenslotte geen keuze om te kiezen voor de coaxkabel.
 
Bordewolf
Het verhaal met de ontvangers is er eentje die bij Caiway niet goed zit.
Bij Ziggo krijg je standaard de Horizon Box gratis (eerste). Bij KPN, Tele2, Telfort, XS4ALL, TMobile en ik kan nog wel even doorgaan zit de eerste mediabox/entone/decoder gewoon gratis in je abonnement zonder meerkosten.
De tweede of zelfs derde betaal je meestal wel voor. Bovendien hebben de meeste van deze aanbieders uitstekende Multiscreen apps waarmee je ook kunt streamen naar je TV.

Dus 5 euro huur vragen voor de eerste entone voor een stukje interactief is veel en veel te veel. Bij alle aanbieders is dat onderdeel gratis.
Toen interactief kwam heb ik al geroepen dat ik het werkelijk schandalig vindt dat men daar überhaupt geld voor durft te vragen. Het is niets minder en meer opnemen, terugkijken, pauzeren of uitgesteld kijken.
Al deze opties zijn bij de andere aanbieders gratis.

Die 5 euro valt alleen te billijken wanneer ik er ook echt diensten voor terugkrijg waar terecht voor betaald moet worden. Ik noem Pathé Thuis, wanneer je dat er GRATIS bij krijgt dan snap ik die 5 euro.
Of wanneer je gratis films en series kan bekijken. Of wanneer er meer HD beschikbaar is via glasvezel tov COAX ook dan is het MOGELIJK een meerwaarde.

Ik ben het dus volledig eens dat al het nieuwe gelijk bij Caiway door het melkkoesysteem gaat.
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

Het verhaal met de ontvangers is er eentje die bij Caiway niet goed zit.
Bij Ziggo krijg je standaard de Horizon Box gratis (eerste). Bij KPN, Tele2, Telfort, XS4ALL, TMobile en ik kan nog wel even doorgaan zit de eerste mediabox/entone/decoder gewoon gratis in je abonnement zonder meerkosten.
De tweede of zelfs derde betaal je meestal wel voor. Bovendien hebben de meeste van deze aanbieders uitstekende Multiscreen apps waarmee je ook kunt streamen naar je TV.

Dus 5 euro huur vragen voor de eerste entone voor een stukje interactief is veel en veel te veel. Bij alle aanbieders is dat onderdeel gratis.
Toen interactief kwam heb ik al geroepen dat ik het werkelijk schandalig vindt dat men daar überhaupt geld voor durft te vragen. Het is niets minder en meer opnemen, terugkijken, pauzeren of uitgesteld kijken.
Al deze opties zijn bij de andere aanbieders gratis.

Die 5 euro valt alleen te billijken wanneer ik er ook echt diensten voor terugkrijg waar terecht voor betaald moet worden. Ik noem Pathé Thuis, wanneer je dat er GRATIS bij krijgt dan snap ik die 5 euro.
Of wanneer je gratis films en series kan bekijken. Of wanneer er meer HD beschikbaar is via glasvezel tov COAX ook dan is het MOGELIJK een meerwaarde.

Ik ben het dus volledig eens dat al het nieuwe gelijk bij Caiway door het melkkoesysteem gaat.


Buiten de laatste zin, ben ik het helemaal met je eens.

IPTV zou ik willen zien als een ''hebben-dingetje''. Ongeacht de prijs zou je het in onbeperkte aantallen moeten kunnen leveren. ZEKER nu CIF besloten heeft de coax op te heffen bij nieuwbouw-woningen.
Applicaties zoals Knipper via het internet is een goede tool maar loopt behoorlijk in de papieren. Deze content dienst staat nog jong in de markt wat een beetje ''eng'' is om aan een klant te verkopen. Dat soort content/applicatiemakers mogen van mij gerust meer gaan komen zodat je alleen nog afhankelijk bent van een goede netwerk (glasvezel) verbinding.

Feitelijk erger ik mij kapot dat klanten zo weinig aanbod krijgen voor streaming diensten van TV -zenderaanbod via extern applicatie/content beheerders. Dat de integratie van zo'n platform veel geld kost is een feit, maar het is niet eerlijk dat je klanten er wel mee moet opschepen. Buiten dat het goed werkt.

Oftewel, voor dat we met een vingertje wijzen vind ik over het algemeen karig, Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een platform met Pay-TV te maken. Dan is heel de discussie zo genezen.

En als je je dan focust op Glasvezel infrastructuur zorg dan in iedergeval dat de klant keuze heeft om meer dan 5 Televisie abonnementen af te sluiten met geschikte apparatuur tegen een eerlijk tarief, kwaliteit en makkelijk de inhoud vinden die ze zoeken.

Moet nu teveel kunstjes overhoop halen...

Het lijkt onderhand wel een kamer-debat... Wanneer gaan we stemmen>? Wink
Gewijzigd door Jaco Hage op 26 februari 2017, 23:23
Verbinder in techniek & comfort: https://www.optimizer.co.nl
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met verbinding tussen 2 caiway internet aansluitingen Eigen netwerk : 24 24 jun 2019
Geen diensten van Caiway beschikbaar Eigen netwerk : 16 17 jun 2019
Caiway Glasvezel storing Westland eo Storing : 37 13 jun 2019
Caiway Spam Algemeen : 11 03 mei 2019
T-Mobile mobiele leverancier Caiway Wat verandert er? : 9 29 mrt 2019