obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Overstap naar Caiway
Sokje
Als dat Cif geen zin meer heeft om coaxkabel aan te liggen in de nieuwbouwwijken. Kan Ziggo dan niet in dat gat springen en het aanleggen?
 
Tarafundamatique
Ik weet nog steeds niet wat ik moet gaan doen. Alleen glasvezel nemen en de telefoon + televisie bij kpn/xs4all onderbrengen? Dat zou toch moeten kunnen lijkt mij. Ik hoef die alles in 1 pakket van Caiway niet. Ik hoop dat ik op die manier ook mijn xs4all e-mailadres kan behouden. Is toch een hoop gedoe overstappen. Ik wil niet dat google of microsoft precies weet wat het een en ander is. Die internetdiensten gebruik ik alleen voor rommel.
 
Jaco Hage

Quote

Tarafundamatique schreef:

Ik weet nog steeds niet wat ik moet gaan doen. Alleen glasvezel nemen en de telefoon + televisie bij kpn/xs4all onderbrengen? Dat zou toch moeten kunnen lijkt mij. Ik hoef die alles in 1 pakket van Caiway niet. Ik hoop dat ik op die manier ook mijn xs4all e-mailadres kan behouden. Is toch een hoop gedoe overstappen. Ik wil niet dat google of microsoft precies weet wat het een en ander is. Die internetdiensten gebruik ik alleen voor rommel.


Als je al een coaxaansluiting hebt van Caiway en enkel Glasvezel besteld wordt automatisch je CoaxTV signaal actief binnen het bedrag van je Glasvezelabonnement.
Dan zou ik niet moeilijk doen om de zaken elders te regelen maar bij Caiway in te regelen. Immers is de Glasvezel super stabiel en als je een degelijke interne coaxaansluiting hebt, en en geschikte DVB-C TV dan heb je geen extra decoders, en ben je voordeliger uit dan verschillende providers.

En als je allerlei losse film/streaming diensten wil dan is het handig om bv een AppleTV te nemen, en als je wilt opnemen kun je volstaan met een losse HDD schijf op je TV (als die recent is) of bv een IPTV decoder van Caiway of een Humax CoaxTV decoder met ingebouwde HDD (hardeschijf).

Dus, sja, zeg het maar....Keuze genoeg,
 
Tarafundamatique

Quote

Jaco Hage schreef:

Als je al een coaxaansluiting hebt van Caiway en enkel Glasvezel besteld wordt automatisch je CoaxTV signaal actief binnen het bedrag van je Glasvezelabonnement.
Dan zou ik niet moeilijk doen om de zaken elders te regelen maar bij Caiway in te regelen. Immers is de Glasvezel super stabiel en als je een degelijke interne coaxaansluiting hebt, en en geschikte DVB-C TV dan heb je geen extra decoders, en ben je voordeliger uit dan verschillende providers.

En als je allerlei losse film/streaming diensten wil dan is het handig om bv een AppleTV te nemen, en als je wilt opnemen kun je volstaan met een losse HDD schijf op je TV (als die recent is) of bv een IPTV decoder van Caiway of een Humax CoaxTV decoder met ingebouwde HDD (hardeschijf).

Dus, sja, zeg het maar....Keuze genoeg,


Ja het analoge signaal werkt wel via coax. Tenminste, al een poos niet naar gekeken, maar op de dvd/hd-recorder zit de coaxkabel aangesloten. Maarja, das gewoon analoog, vele zenders vol met ruis of bestaan niet meer. Wordt dat dan omgezet in een soort van digitaal signaal ofzo? Net als dat Digitenne van KPN kwaliteit? Smart-tv is een samsung met alle toeters en bellen erop. Dus ook een DVB-C dingetje ja.
Ik heb een NAS-systeem staan op mijn interne netwerk. Niet dat ik veel download hoor. Bijna niet de laatste tijd. Belangrijkste is eigenlijk dat mijn bekabeld netwerk werkt. Wifi zal denk ik wel prima zijn. Ik heb op dit moment een perfect Wifi-signaal thuis. Online met ps4 voor de kids werkt bijvoorbeeld fantastisch. Ipad op de tweede verdieping met hd-kodi-stream werkt ook zeer goed.
 
Bakstenen
Tarafundamatique,je weet nu al niet wat Microsoft doet bij uodates die je binnen haalt,maar kijk wat de kostten zijn heb ik ook naar gekeken alleen hoevee lkeer Caiway alles verhoogt heb je niet in de hand maar ze kijken toch naar elkaar
 
Jaco Hage
Met een analoge DVD HDD recorder heb je bijna bij geen enkele provider meer kans van slagen dat dit gaat werken om TV programma's op te nemen.
Wat je nog kunt doen is, met een beetje geluk als de TV en DVD HDD het ondersteunt, de scart aansluiting gebruiken en hopen dat je DVD HDD nog via het EXT 2. scart aansluiting kan opnemen. Maar dat is inmiddels een kans van 1 op 1000 geworden vanwege coderingen en HDCP / content beveiligingen.
Maar misschien heb je dat geluk.

Anders een basis SD decoder aan je DVD HDD aansluiten via de scart etc etc.... (laat ik even achterwege houden hoe je dan gaat opnemen etc. Wink Das een drama opzoeken)
 
2fast4u

Quote

Jaco Hage schreef:

Met een analoge DVD HDD recorder heb je bijna bij geen enkele provider meer kans van slagen dat dit gaat werken om TV programma's op te nemen.
Wat je nog kunt doen is, met een beetje geluk als de TV en DVD HDD het ondersteunt, de scart aansluiting gebruiken en hopen dat je DVD HDD nog via het EXT 2. scart aansluiting kan opnemen. Maar dat is inmiddels een kans van 1 op 1000 geworden vanwege coderingen en HDCP / content beveiligingen.
Maar misschien heb je dat geluk.

Anders een basis SD decoder aan je DVD HDD aansluiten via de scart etc etc.... (laat ik even achterwege houden hoe je dan gaat opnemen etc. Wink Das een drama opzoeken)


ik had tijdje terug dat de multiscreen op pc niet doet omdat ik en screen programma heb voor opnemen (is wel bedoelt voor iets heel anders maar goed) multiscreen wou niet werken -.- vraag ik mij waarom zo een software dat kan zien? na ja^^
 
Tarafundamatique

Quote

Bakstenen schreef:

Tarafundamatique,je weet nu al niet wat Microsoft doet bij uodates die je binnen haalt,maar kijk wat de kostten zijn heb ik ook naar gekeken alleen hoevee lkeer Caiway alles verhoogt heb je niet in de hand maar ze kijken toch naar elkaar


Ow maar ik geloof vast wel dat MS weet wat voor een systeem ik heb. Moet ook eerlijk zeggen dat dat me niet echt veel boeit. Uiteraard heb ik wel het een en ander geblokkeerd. Maar bij updates weet je dat dus niet echt nee.
Ja, dat is het 'm nou juist, ik denk dat ik straks bij Caiway nog veel meer kwijt ben. Gezien de telefoon en televisie dan. Glasvezel zelf krijg je nog wel de snelheid voor terug. Ik baal gewoon van het feit dat ik totaal geen keuze heb in providers. Het is of dit of stik maar lekker. Ik ben een bepaalde technologische vrijheid gewend bij mijn huidige provider en dat mis ik gewoon bij Caiway. Ik betaal nu bijvoorbeeld 5 euro aan mijn tel. abonnement, maar dan heb ik de vrijheid om gewoon de sip-gegevens van iemand anders in te geven om daadwerkelijk te bellen. Dat soort dingetjes ga ik missen. Niet dat ik een krent ben hoor. Want ik gun een provider ook wel iets. Zo bel ik ook vaak genoeg met xs4all. Ik wil gewoon niet vastgeketend worden aan 1 provider.

Quote

Jaco Hage schreef:

Met een analoge DVD HDD recorder heb je bijna bij geen enkele provider meer kans van slagen dat dit gaat werken om TV programma's op te nemen.
Wat je nog kunt doen is, met een beetje geluk als de TV en DVD HDD het ondersteunt, de scart aansluiting gebruiken en hopen dat je DVD HDD nog via het EXT 2. scart aansluiting kan opnemen. Maar dat is inmiddels een kans van 1 op 1000 geworden vanwege coderingen en HDCP / content beveiligingen.
Maar misschien heb je dat geluk.

Anders een basis SD decoder aan je DVD HDD aansluiten via de scart etc etc.... (laat ik even achterwege houden hoe je dan gaat opnemen etc. Wink Das een drama opzoeken)

Oké, thanks! Maar eigenlijk gebruik ik dat ding nooit. Sowieso eigenlijk alleen gekocht om dvd's ermee af te spelen en om filmpjes van mijn kinderen erop af te spelen. Dan is een HDD wel makkelijk. En ja, de NAS heeft dat ding al jaren geleden makkelijk vervangen. Mijn DVD-verzameling staat op de NAS, net als de filmpjes van mijn kids. Opnamefunctie heeft mij nooit wat gedaan. Sowieso niet om tv-programma's op te nemen.
 
rhuijben

Quote

Tarafundamatique schreef:

Ik baal gewoon van het feit dat ik totaal geen keuze heb in providers. Het is of dit of stik maar lekker. Ik ben een bepaalde technologische vrijheid gewend bij mijn huidige provider en dat mis ik gewoon bij Caiway. Ik betaal nu bijvoorbeeld 5 euro aan mijn tel. abonnement, maar dan heb ik de vrijheid om gewoon de sip-gegevens van iemand anders in te geven om daadwerkelijk te bellen. Dat soort dingetjes ga ik missen. Niet dat ik een krent ben hoor. Want ik gun een provider ook wel iets. Zo bel ik ook vaak genoeg met xs4all. Ik wil gewoon niet vastgeketend worden aan 1 provider.



Koop voor een paar tientjes een dect-voip basisstation en je kan al je voip lekker zelf regelen. Je krijgt het geld van de Caiway telefoonlijn niet terug (kosten zijn waarschijnlijk toch nihil), maar via een goedkope voip provider verdien je dat zo terug in de belkosten als je vast aktief voor bellen gebruikt.

Ik denk niet dat iemand buiten Caiway mijn Caiway telefoonnummer kent... Iedereen gebruikt mijn andere nummer dat ik van mijn ADSL aanbieder naar een voip aanbieder geport heb toen ik naar glas ging.

De voip van caiway/cif gaat over een eigen vlan, dus daar valt niets mee te regelen. Je hebt daardoor gelukkig ook geen voip beperkingen op de dataverbinding, zoals sommige andere providers wel hebben.
 
Tarafundamatique

Quote

rhuijben schreef:

Quote

Tarafundamatique schreef:

Ik baal gewoon van het feit dat ik totaal geen keuze heb in providers. Het is of dit of stik maar lekker. Ik ben een bepaalde technologische vrijheid gewend bij mijn huidige provider en dat mis ik gewoon bij Caiway. Ik betaal nu bijvoorbeeld 5 euro aan mijn tel. abonnement, maar dan heb ik de vrijheid om gewoon de sip-gegevens van iemand anders in te geven om daadwerkelijk te bellen. Dat soort dingetjes ga ik missen. Niet dat ik een krent ben hoor. Want ik gun een provider ook wel iets. Zo bel ik ook vaak genoeg met xs4all. Ik wil gewoon niet vastgeketend worden aan 1 provider.



Koop voor een paar tientjes een dect-voip basisstation en je kan al je voip lekker zelf regelen. Je krijgt het geld van de Caiway telefoonlijn niet terug (kosten zijn waarschijnlijk toch nihil), maar via een goedkope voip provider verdien je dat zo terug in de belkosten als je vast aktief voor bellen gebruikt.

Ik denk niet dat iemand buiten Caiway mijn Caiway telefoonnummer kent... Iedereen gebruikt mijn andere nummer dat ik van mijn ADSL aanbieder naar een voip aanbieder geport heb toen ik naar glas ging.

De voip van caiway/cif gaat over een eigen vlan, dus daar valt niets mee te regelen. Je hebt daardoor gelukkig ook geen voip beperkingen op de dataverbinding, zoals sommige andere providers wel hebben.


Hoi, dank!
Ja ik heb er al een, namelijk de fritzbox 7369. Ik zou dat toch ook kunnen gebruiken daarvoor?
Heb je nog een tip qua VOIP-provider? Kan je iemand aanbevelen? Want dat zou perfect zijn.

Ondertussen ben ik over op glasvezel. Of nou ja, ik heb het geïnstalleerd. Heb redelijk goede snelheid. Alleen klappert het nog zo nu en dan. Torrents bijvoorbeeld zijn wel erg traag. Of, het is aan het begin snel en dan keldert deze naar heel laag om dan weer omhoog te gaan en etc. Het is niet stabiel. Ook bij het downloaden van een Game Ready Driver van Nvidia zag ik dat de snelheid eerst rond de 4 mb/s is en dan gaat ie weer omlaag. Dit zou toch niet mogelijk moeten zijn? op speednet gaat ie zo rond de 90 a 100 mbits en daarna keldert ie weer en dan krijg ik een foutmelding op die site. Ook youtube verliep in eerste instantie niet zo lekker. Ik heb cat5e kabel naar boven getrokken. Deze werkt op zich prima. Met ADSL had ik altijd een stabiele download van zo rond de 1MB met een torrent.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie