obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe tarieven per 1 maart 2017
Ex-Ziggo
Zie net de nieuwsbrief. Kindermaand. Hoezo maand? Het zijn 3 weken.
Noem het dan Kinder kanaal promotie of zo.
Handtekening
Bij Ziggo was alles beter, na fusie UPC gaat het hard achteruit. Sad
CaiWay toch zo gek nog niet, maar het moet beter! Boxing
 
cawul

Quote

Ex-Ziggo schreef:

Zie net de nieuwsbrief. Kindermaand. Hoezo maand? Het zijn 3 weken.
Noem het dan Kinder kanaal promotie of zo.


Inderdaad. Wat ik hoor en lees over Ziggo. Ik weet zo net nog niet of je zo slecht zit bij Caiway.

Tuuurlijk..., alles kan altijd beter. Sneller, goedkoper, meer zenders.
Maar goed, zolang er op de kabel geen concurrentie mogelijk is, hebben we maar te accepteren hoe het is.

Telefoon: vroeger alleen KPN, nu keuze genoeg, concurrentie over het koperdraadje werd toegestaan.
Dus ook internet via het koperdraadje.
Ziektekostenverzekering: vroeger, alleen ziekenfonds, of particulier, nu kan je ieder jaar overstappen naar een ander, als je dat wilt.

Maar de kabel? Ai!
Geen concurrentie dus.
Enne.. van de rechter hoeft dat kennelijk ook niet. Immers, er zijn genoeg alternatieven (koper, Digitenne, sateliet).
Alternatieven? Ja, maar gelijkwaardige alternatieven... eh nee, niet bepaald.

Zelf heb ik het 'geluk' te kunnen kiezen tussen glasvezel, COAX of koper. Maar bij de meesten blijft keuze beperkt tot COAX of koper.
Waar ik woon is 4Mbit via koper het maximum. Het is een 'alternatief', ja.
Tja .. zo kan je van Rotterdam naar Amsterdam ook op de fiets, i.p.v. met de auto, toch?
Want zo voelt het als je een 100MB bestand binnenhaalt.

Persoonlijk heb ik niet zoveel te klagen over de kwaliteit van Caiway. Zoals gezegd, er zijn altijd punten die beter kunnen.
Dat zal voor iedere provider zo zijn, denk ik. Zo vind ik hun laatste tariefswijziging een misser, maar dat even daargelaten.

Kijk ik op klacht.nl en vergelijk ik Caiway met Ziggo en kijkend naar 'opgeloste' zaken, dan moet je, op dit moment, onderaan de streep,
misschien blij zijn dat je niet bij Ziggo zit.

https://www.klacht.nl/caiway/
https://www.klacht.nl/ziggo/

Overigens, wie kan zich de UPC-problemen uit 2006 nog herinneren? Misschien is dit (Ziggo) net als toen met UPC.
Dat was toen één *** drama.
Een vriend van mij wilde 'gewoon tv, bellen en mailen', klaar. Was een nieuwe aansluiting, dus wat is er moeilijk aan.
De ene monteur kwam, de andere ging, kabeltje hier, kabeltje daar, ze kregen het niet voor elkaar. Het werkte niet, punt uit.
Alles werd 'doorgegeven'. Van coordinatie was geen sprake. Als hij belde, was niets bekend, c.q. doorgegeven.
Iedere keer opnieuw hetzelfde verhaal. Heeft meer dan een maand geduurd...
Doffe ellende. Uiteindelijk was de oplossing heel simpel en had hij verbinding.

Enfin, bij UPC waren de problemen op enig moment opgelost en daarna was iedereen (relatief) tevreden.

=
 
Sokje
Ziggo komt wel met een 4K ontvanger en KPN ook. Caiway hoor ik daar niet over.
 
Bordewolf
Wat moet je met een 4K ontvanger wanneer er:
1) Geen enkele normale zender in 4K is?
2) De verkoop van 4K televisies lang niet zo hard gaat als HD-televisies.

De meeste tv-kijkers weten nog precies hoe het is gegaan met de uitrol van HD. Iedereen moest een HDTV kopen.
Nu ca 15 jaar later zijn nog niet alle zenders in HD en krijgen we zelfs nog programma's voorgeschoteld in SD.
We zijn wel meer gaan betalen omdat bijvoorbeeld RTL en SBS dat hebben bedongen om HD kanalen door te geven.

4K of 8K is een speeltje waar ik voorlopig niet in ga trappen. HD is prima en ik wacht nog wel 5 tot 10 jaar wanneer de populaire kanalen ook eindelijk 4K zijn.

Laat Caiway eerst maar investeren in:
- Ipv6
- Een goede Multiscreen met alle kanalen uit je abonnement en een cast-mogelijkheid zodat de CI+modules weg kunnen (die tax van 2 euro is mij een doorn in het oog) en ook terugkijken en opnemen via Multiscreen
- Premium zenders en regionalen in HD en BBC First HD en alle kanalen die in HD kunnen ook zo doorgeven.
- Meer apps beschikbaar op de entone zoals Netflix, Spotify, Pathé Thuis en Videoland
- Eerste entone gratis bij de duurdere abonnementen.
- Nieuwe software en apparatuur om abonnementen in te schakelen online waarbij ook direct (na een half uur) het signaal omgaat via de Smartcard/entone.
- Nieuwe software om de facturatie aan te sturen.
- Interne proces verbeteren zodat klantgerichtheid op nummer één staat en alles klant en martkgericht uitrollen. Er wordt nu te veel gestuurd op verhogen van abonnementsgeld en melkkoetjes ipv te kijken wat de klant nu wil en er bestaan te veel grote verschillen tussen allerlei pakketten. Geen G600 pakket waar niemand op in zal gaan en wat nooit een vervanger zal zijn voor het oude G500.
- Uniformering van ALLE pakketten, iedereen hetzelfde. Extraatjes alleen aanbieden voor klanten die zich een jaar of twee jaar binden aan het contract en laten verlopen wanneer het contract is uit gediend.

Kortom als ik directeur was van Caiway zou ik me vooral richten op het verbeteren en upgraden van de huidige diensten en het interne proces en de interne afdelingen en sturen op marktgerichtheid en professionalisering en sneller de klant bedienen met nieuwe zaken (ook nieuwe zenders) en sneller inspringen op veranderingen in de markt en het oplossen van fouten (zoals Multiscreen)
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf

Quote

Roberto schreef:

Quote

Bordewolf schreef:

Wat moet je met een 4K ontvanger wanneer er:
1) Geen enkele normale zender in 4K is?
2) De verkoop van 4K televisies lang niet zo hard gaat als HD-televisies.



Je blijft een beetje hangen Bordewolf in de jaren 2000. Stel je formule 1 eens voor in UHDYeah

Quote

Bordewolf schreef:



- Meer apps beschikbaar op de entone zoals Netflix, Spotify, Pathé Thuis en Videoland


We leven in 2017 en dit zit op je smart tv, smartphone, tablet icm een Chromecast. Waarom moet Caiway dit ook nog eens gaan regelen??


4K is nog lang niet ingeburgerd. En in de jaren 2000 hadden we alleen maar SD. Precies mijn argument nog niet mee te gaan doen aan iets dat nog in de kinderschoenen staat.
En simpel die apps beschikbaar maken op de entone is wat ieder provider doet. Maar goed er zijn altijd mensen die uit een rijtje goede punten zaken weten te halen waar ze zelf negatief over zijn.
Je zou ook eens kunnen zeggen de 85% van mijn lijstje inderdaad geregeld moet worden.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Wanneer gaat Caiway de mensen die zulke goede scores voor Caiway hebben ingevuld eens belonen met BBC First ?
 
Bordewolf

Quote

Sokje schreef:

Wanneer gaat Caiway de mensen die zulke goede scores voor Caiway hebben ingevuld eens belonen met BBC First ?


Rechtstreekse concurrent Plinq heeft wel BBC First en ook mee duitsers en andere zenders in HD.

Caiway kan dus niet lang meer wachten, er komt nu concurrentie dus in slaap vallen is er niet meer bij.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Komt Plinq dan in het gehele Caiway gebied?
 
Bordewolf

Quote

Sokje schreef:

Komt Plinq dan in het gehele Caiway gebied?


Durf ik niet te zeggen, maar ik ga er eigenlijk van uit van wel.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
Helaas geen edit knop. Ik durf het wel te zeggen: ik verwacht dat Plinq zeker landelijk gaat leveren aangezien ze ook al in delen van Drenthe zitten en in Deventer en Venray en op delen van het netwerk van Reggefiber.
Kortom het is best al een aardig grote provider met regionaal bereikbare kantoren.

Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat er geen webcare is en er niet gereageerd wordt op een mail die je naar de klantenservice stuurt, dat is geen lekkere binnenkomer wat mij betreft.

Op een ander forum wordt opnieuw XS4ALL genoemd die ook in onderhandeling zou zijn, die hebben in Harderwijk een pilot gedaan op het CIF netwerk.
Ik heb zelf mijn twijfels omdat dit toch een KPN dochter is.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe tarieven per 1 maart 2017', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Wijzigingen Caiway op 1 maart 2023 Interactieve TV, Pay Per Event : 3 19 jan 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Advertentie