obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe tarieven per 1 maart 2017
jj1987
Heb zelf ook een uhd tv aangeschaft 3 maanden terug. Puur om het feit dat de "oude" tv na 4,5 jaar compleet op was. Paneel gaf verticale strepen. Maar moet zeggen dat ik via Netflix nooit uhd kijk omdat ik het vertik Netflix te spekken met de uhd toeslag. Buiten dat vind ik het aanbod op Netflix ook ruk. Als ik op YouTube iets kijk in uhd is het wel scherper maar om nou te zeggen van goh geef duizenden euro's uit aan een nieuwe tv voor dat uhd gebeuren nee. 9,9 vd 10x staat de tv aan met een normale hd zender via de kabel. De blu-ray speler van 2 jaar oud ga ik ook niet even vervangen voor een uhd versie. Omdat het aanbod nihil is en de blu-ray speler hooguit 5x per jaar gebruikt wordt. Als ik dat ding eens in de zoveel tijd aan zet is hij weet ik hoe lang bezig met updates alvorens ik kijken kan.
 
Jaco Hage

Quote

jj1987 schreef:

Heb zelf ook een uhd tv aangeschaft 3 maanden terug. Puur om het feit dat de "oude" tv na 4,5 jaar compleet op was. Paneel gaf verticale strepen. Maar moet zeggen dat ik via Netflix nooit uhd kijk omdat ik het vertik Netflix te spekken met de uhd toeslag. Buiten dat vind ik het aanbod op Netflix ook ruk. Als ik op YouTube iets kijk in uhd is het wel scherper maar om nou te zeggen van goh geef duizenden euro's uit aan een nieuwe tv voor dat uhd gebeuren nee. 9,9 vd 10x staat de tv aan met een normale hd zender via de kabel. De blu-ray speler van 2 jaar oud ga ik ook niet even vervangen voor een uhd versie. Omdat het aanbod nihil is en de blu-ray speler hooguit 5x per jaar gebruikt wordt. Als ik dat ding eens in de zoveel tijd aan zet is hij weet ik hoe lang bezig met updates alvorens ik kijken kan.


Buiten dat ik het met je eens ben rondom de beperkingen van content diensten op o.a. Netflix / videoland, om nog maar te zwijgen of de achterstallige films op Pathé, ben ik het niet helemaal eens om iedere nieuwe TV te omschrijven als ''niet goed''.
Feitelijk zijn nagenoeg alle UHD TV's hetzelfde en ''plakken ze allemaal een indrukwekkend plaatje'' maar hebben zelden UHD TV's een mooi diepte beeld, zwartwaardes laat staan de juiste kleurnuances. Ik vind veel UHD's om te janken. Ik mis bij veel TV's de levendige geel/zandkleur tinten. Ook tijdens kalibratie komen ze bar slecht uit de verbeterpunten.
Alles lijkt wel ''rood,wit,blauw''. Er is 0,0 diepte en zwaartewaardes en snelheden van het beeldpanel zijn rond de 200-lag. Niet best.
Feitelijk zijn de beste alternatieven, met als beste OLED en als 2de nu de QLED TV's (ondersteuning Dolby Vision helaas nog nihil). En ja dat kost wat centen maar na een kalibratie (en/of juiste instelling) is dat vingers likken. Zeker als ik daar een HDR content op afspeelt. Overigens niks te klagen met de HD beelden. Levensechte diepte.
Afijn, Alleen mis ik wel de Film zenders. Film Action is echt slecht van kwaliteit. Dat wordt wel eens tijd in HD. Zenderpakket kost genoeg.

Oja, en je strepen in beeld (als ze verticaal zijn) van een samsung TV kan wel eens liggen aan de flatcable die niet goed/lekker in het mainboard bovenin zit. Wink
En je blurayspeler moet je niet aansluiten op je netwerk. Die dingen willen zien wat jij kijkt, software updates zijn vaak nutteloos. Wink

Optoma komt met een UHD beamer van 1999,- met een beelddiagonaal van 26,45 tot en met 302,2!, en een lamp met een levensduur van 15.000uur! Kun je heel de voorgevel van een rijtjeshuis voorzien van beeld voor de komende 10 jaar . Smile
Gewijzigd door Jaco Hage op 11 juni 2017, 00:42
 
caiwayer
Laat staan de verkrijgbaarheid van TVs die 4k DCI hebben, of te wel 4096 x 2160. Meeste is UHD en dus slechts 3840x2160...
En zo wordt de verwarring voor de consument ook weer groter.
 
Bordewolf

Quote

Bordewolf schreef:

Beetje vreemde reactie. Eerst steeds belachelijk reageren op zaken die gemeld worden en wanneer ze waar blijken te zijn kom je als klap op de vuurpijl weer met een belachelijke reactie.
Ik hou er van als mensen op een forum een beetje serieus worden genomen. De zaken die ik meld zijn niet uit de duim gezogen.

Voor Ziggo Sports moeten we meer geduld hebben, daar zal naar alle waarschijnlijkheid afschakeling van analoge zenders in diverse gebieden voor noodzakelijk zijn. Dus dat wordt september of begin volgend jaar los van het feit dat de laatste berichten die ik heb gehoord zijn dat de onderhandelingen nog niet tot een resultaat hebben geleid.
Caiway snapt ook wel dat 15 euro voor een premium abo met maar 1 HD zender niet meer kan.

- BBC First HD
- Regionalen in HD
- Ziggo Sports zenders in HD
- FIlm1 in HD
- Nieuwe Multiscreen
- Opnemen en terugkijken in Multiscreen
- Casten via Multiscreen
- IMAP mail (komt er bijna aan!)
- IPv6
- Smartcardtax afschaffen of verlagen
- Eerste Entone gratis
- Pathé Thuis werkend (en als kadootje gratis wanneer nog voor de entone wordt betaald)


http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-breidt-aantal-kanalen-go-app-enorm-uit/

Tja, wat Ziggo kan moet Caiway toch ook kunnen. Ziggo denkt in elk geval na over wat de klant wil en komt er ook mee
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf

Quote

Roberto schreef:

Quote

Bordewolf schreef:



http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-breidt-aantal-kanalen-go-app-enorm-uit/

Tja, wat Ziggo kan moet Caiway toch ook kunnen. Ziggo denkt in elk geval na over wat de klant wil en komt er ook mee


Heb de app van Ziggo ook maar sorry zie geen verschil op die 5 minuten van Max Verstappen na die je op de tv kan streamen. Onder windows ben ik met je eens dat is een blamage.


Ik heb jarenlang Ziggo gehad en de app van Ziggo was drie jaar terug al beter dan wat Caiway levert via Multiscreen, dan is niet opeens drie jaar naar dato een stuk minder.
Het streamen is een enorme meerwaarde om eindelijk eens van de CI+modules af te komen, maar dan moeten wel zoals bij Ziggo alle zenders in het abo beschikbaar zijn.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Bordewolf
- BBC First HD
- Regionalen in HD
- Ziggo Sports zenders in HD
- FIlm1 in HD
- Nieuwe Multiscreen
- Opnemen en terugkijken in Multiscreen
- Casten via Multiscreen
- IMAP mail (aankondiging volgt nog dit jaar!)
- IPv6
- Smartcardtax afschaffen of verlagen
- Eerste Entone gratis
- Pathé Thuis werkend (en als kadootje gratis wanneer nog voor de entone wordt betaald)

Het schiet nog niet erg op met nieuwe zaken. Terwijl bij andere providers (zoals de overgenomen Ziggo) de een na de andere zender in HD wordt omgegooid, er een fantastische Multiscreen is met castopties, opnemen en op Windows 10, de eerste decoder gratis is en ook diensten als Netflix, Spotify en Fox Sports gratis worden aangeboden is het erg prover en matig wat Caiway qua ontwikkelingen laat zien.
De nieuwsbrieven zijn overbodig, daar staat nooit een mooie aankondiging in van echt iets nieuws waar je op zit te wachten.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
jj1987
Die nieuwsbrieven zijn inderdaad altijd een aanfluiting. Heb het altijd vreemd gevonden dat je voor een tweede smartcard moet betalen. Zo krom. Hetzelfde als ze bij je mobiele aanbieder zeggen: “als u op de eerste verdieping wilt bellen kost u dat een extra simkaart en 2,50 per maand extra”. Ook vind ik het een vreemde zaak dat ik als coax only klant geen tv kan kijken op de tablet. Zeker voor dat maandbedrag met extra zenderpakket. Alhoewel ik dat pluspakket ook maar magertjes vind. Nauwelijks HD en de SD kwaliteit van bijv. NPO 101 is dramatisch slecht. De zender Nick music op kanaal 149 is zelfs in een apart kinderpakket!! Voorheen waren de kanalen 100-150 het pluspakket. En bijv baby tv etc gewoon wel te bekijken is in het pluspakket. Onlogisch! Het enige logische is dat ze met dat kinderpakketje nog wat extra geld binnenharken.
Gewijzigd door jj1987 op 20 oktober 2017, 12:12
 
Sokje
Het is raar dat er zo weinig aandacht door Caiway wordt besteed aan het pluspakket inzake HD zenders. Bijna alle zenders zijn nog in SD. Ik vind dat onbegrijpelijk voor meer dan 10 euro per maand.

Het systeem van pluspakketten wordt zo langzamerhand toch erg achterhaald. Het is 4K wat de klok slaat bij YouTube, Netflix.
 
Bordewolf
Wat betreft 4K is Nederland nog ver weg. Laten we vooropstellen dat ik geen UHD of 4K toestel ga kopen.
Wat dat betreft heeft menig Nederlander leergeld betaald van HD. Er waren al HD-tv's toen er nog niet eens kanalen waren en iedereen kocht een HD-tv.

Nu hebben we allemaal een HD-tv en nog zijn alle kanalen niet in HD. Dat is vooral schandelijk wanneer je praat over het Plus-pakket en de Premium pakketten.
Juist in die pakketten verwacht je dan HD-kanalen. Ik moet nu Feyenoord kijken op een SD-kanaal van Ziggo Sports Voetbal in een kwaliteit van een analoog kanaal.
Ik betaal daar 15 euro per maand voor. Dat kan gewoon niet.

Wat ik mis bij Caiway is dat men er mee bezig is en zoals bij Ziggo elke maand of twee maanden er iets aan doet.
Je zou elke twee maanden weer meer HD verwachten en afschakeling van SD-kanalen daar waar mogelijk.
En waarom zou Caiway niet ook de entone-gebruikers eens belonen met meer HD-kanalen? Je betaald 5 euro per maand, maar wat de echte meerwaarde is kan niemand mij uitleggen.
Alleen terugkijken.... Iets dat bij vele aanbiedere gratis is allemaal (zelfs de huur van de eerste decoder.

Ik mis urgentie bij Caiway en dat is al zo sinds ik er drie jaar geleden verplicht naar toe ben over gezet.
Ze mogen de schoenen van Ziggo nog niet poetsen, maar zijn hier gebracht als de grote vervanger van Ziggo, die het net zo goed zou doen en zou luisteren naar de nieuwe klanten.
Ik merk er niet van.
Gewijzigd door Bordewolf op 23 oktober 2017, 17:37
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Wanneer was de laatste snelheidsverhoging ( en verlaging voor het instappakket) bij Caiway eigenlijk?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe tarieven per 1 maart 2017', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Wijzigingen Caiway op 1 maart 2023 Interactieve TV, Pay Per Event : 3 19 jan 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Advertentie