obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen mail
Bakstenen

Quote

streep schreef:

ik krijg mijn mail nog steeds niet goed binnen. soms komt er iets dan weer een foutmelding. vreemd dat de mail van caiway (factuur) wel gelijk binnenkomt.
verder nog niets vernomen van caiway over de storing of compensatie.
ik moet dit vernemen via social media en de wos. ik vind het maar vreemd.

Als het goed is krijg je een mailtje hierover,ik heb mijn mail programma open laten staan vannacht en dan zet je deze op mail ophalen ieder half uur daarna was alles binnen vanmorgen.
 
Bakstenen
trouwens de uitleg van Caiway trek in in twijfel,als het een harde schijf is dan is het in 10 minuten gefikst maar dan moet je toch een goede backup hebben,en een speler als Caiway moet minimaal 2 servers hebben lopen die gelijk draaien,ik denk dat er meer aan de hand is als ze laten weten.
 
Highway

Quote

Bakstenen schreef:

als het een harde schijf is dan is het in 10 minuten gefikst maar dan moet je toch een goede backup hebben,en een speler als Caiway moet minimaal 2 servers hebben lopen die gelijk draaien,ik denk dat er meer aan de hand is als ze laten weten.


Ik vermoed dat ze eerst getracht hebben de harde schijf te restaureren met een programma dat byte voor byte sector voor sector de data probeert te redden. Dat is een heel lang proces en doe je alleen als je geen recente backup hebt.

Met een recente backup zou ik er een nieuwe harde schijf in zetten, dan de backup terug. Vervolgens de oude schijf proberen te restaureren en dan ontbrekende email data over te zetten naar de nieuwe harde schijf. (simpele filtering alles nieuwer dan de datum van de backup)

Je hoeft niet per sé 2 servers te hebben al is dat wel beter. Je kunt dan aan load balancing doen en zo dataverkeer goed verdelen. Als je met 1 server werkt dien je minimaal 2 harde schijven in Raid te gebruiken. Faalt 1 drive dan neemt de andere het over.
Handtekening
Wink
 
Bordewolf
Ik heb het al gezegd, wanneer je nu gaat vervangen dan laat je dat niet bij 1 harde schijf, maar dan ga je het hele plaform op de schop gooien en ga je over naar IMAP met een nieuwe webmail-module.

Je gaat toch niet iets oplappen met het risico dat je weer gedoe krijgt en nog niet vooruit gaat.

Ik vind het persoonlijk erg zwak van Caiway dat men niet communiceert over de vervolgstappen en dat men niet meteen heel veel beterschap met IMAP aankondigd.
Het komt precies weer zo over zoals men over Caiway denkt: oude troep, sterk in de middeleeuwen levend en totaal geen vooruitgang.
 
cawul

Quote

Highway schreef:

Je hoeft niet per sé 2 servers te hebben al is dat wel beter. Je kunt dan aan load balancing doen en zo dataverkeer goed verdelen. Als je met 1 server werkt dien je minimaal 2 harde schijven in Raid te gebruiken. Faalt 1 drive dan neemt de andere het over.


Inderdaad, ze zullen toch wel RAID,1 gebruiken, toch? Offe..?

=
 
Piedrodim
Zo vooruitstrevend zoals ze in het begin waren, en dan heb ik het over de vorige eeuw, zo log traag en behoudend zijn ze nu.
Vooral niet aan vernieuwing denken, laat staan doen.
Innoveren, ho maar!

Draait allemaal om geld geld en nog eens geld.
Maar einde is in zicht, die cai toren van ze is al lekker stukkie korter!

Verkopen die zooi, toch al naar de kl*te geholpen
 
Bordewolf
Het beste is het COAX netwerk verkopen aan Ziggo (hoe vreemd het ook klinkt) en CIF/Caiway aan Reggefiber/KPN.

Wanneer ik me op Twente richt dan is hier een glasvezelnetwerk neergelegd voor CIF/Caiway door Cogas (die er geld aan moest en zou verdienen en aandelen heeft in CIF), CIF, Caiway en de Gemeenten over de ruggen van de burgers.
We wilden het niet, we willen het nog steeds niet en in de toekomst ook niet. Geef ons aub Ziggo terug en een fatsoenlijk glasvezelnetwerk van Reggefiber met 25 providers waaruit we dan kunnen kiezen.

Wat we nu hebben gekregen is een gedrocht dat alleen maar bestaat omdat Caiway er op moet en zal draaien en niemand anders. Caiway moet en zal de centen binnen krijgen van deze constructie.
Maar men wil er jankend weg omdat Caiway gewoon niet de vooruitstrevende provider is die Ziggo wel was. Caiway loopt met alles een jaar en qua tv op COAX twee jaar achter en heeft een verdienmodel waarbij je voor elke scheet nog betaald.
Reden voor mij om niet naar glasvezel over te stappen omdat het dan duurder wordt t.o.v. mijn al-oude naar Caiway overgezette Ziggo abonnement waarbij tal van zaken gewoon bij de prijs in zaten.

Caiway is allesbehalve vooruitstrevend en bij de tijd en een andere keuze is er niet. Fiber en Solcon tel ik met alle respect niet mee. Dat zijn providers die men net zo goed had weg kunnen laten.
Gewijzigd door Bordewolf op 22 oktober 2016, 19:00
 
Bordewolf

Quote

Roberto schreef:

Dat valt opzich toch wel mee tegenwoordig. Ze hebben dit jaar toch weer een grote stap gemaakt met Replay tv en Multiscreen overal. Verder goedkoop HBO en Fox sports.
BBC first had leuk geweest maar voor mij eerlijk gezegd geen must.

Ja en eerlijk gezegd een emaildienst van een provider zou ik nooit gebruik van maken. Zit webcare je mails te lezen in de pauze. Nee dank jeWink


Daar hebben we Roberto weer met zijn zalvende woorden. Het zal allemaal wel als je niets gewend bent en uit een situatie komt van 8 Mbit Koper o.i.d. maar het valt gewoon heel erg tegen.
Het buitengebied hier heeft ook geen klagen die gaan er per definitie op vooruit. Maar wanneer je van COAX Ziggo komt dan zie je pas hoe Caiway zich opstelt en hoe behoudend en niet bij de tijd ze zijn.

Replay TV = 6 euro bijdokken (Ziggo Horizon zit bij de prijs in, interactief via Humax op COAX zat ook bij de prijs in)
Multiscreen: helaas ik zie geen vooruitgang bij Caiway hoor! Bij Ziggo voor ALLE klanten buiten de deur, bij Caiway 6 euro bijdokken op je abonnement en je MOET glasvezel hebben, dat sowieso veel duurder is dan COAX in Twente.
Goedkoop Fox Sports? Dat hebben de meeste providers inmiddels, en laat me je even herinneren dat we de volle bak betalen voor Ziggo Sports terwijl bij Ziggo één kanaal met formule 1 en voetbal gratis is.

In Twente op COAX te weinig HD zenders (er ontbreken er 8), geen premium zenders in HD op COAX (Film1, HBO, Fox Sports, Ziggo Sports), niet alle regionale zenders laat staan in HD
Verder zie ik bij Ziggo allerlei toevoegingen qua HD waar Caiway helemaal nog niet aan begonnen is. En verder heeft Ziggo voor de zomer al een drie/viertal zenders toegevoegd waaronder BBC First HD ter vervanging van wat er verloren is gegaan.
Bij Ziggo kun je bovendien via de Multiscreen en Horizon kijken naar tal van Italiaanse, franse en duitse zenders die niet via de COAX te zien zijn. Daarnaast komt de regionale zenders in jouw regio in HD. Bij Caiway niets van dat al.

Bij Ziggo bovendien:
* IMAP-mail,
* 150Mbit voor het meest gekozen pakket ipv 120 Mbit hier (en Ziggo gaat begin volgend jaar weer verhogen naar 175 of 180 Mbit). Wedden dat Caiway ons begin december pas 150 Mbit aanbiedt ipv meteen ook 180 Mbit?
* Nieuwsgroepen zijn gratis bij Ziggo
* Virusscan is gratis
* 5 smartcards zijn ook vrij van huur.

Bij Caiway betaal je voor iedere poep of scheet. Twente was terecht woedend toen men met deze provider als vervanging van Ziggo kwam. Men wou ons eerst de standaard tarieven laten betalen.
Een fel protest was het gevolg. Nu betalen we een normaal tarief zoals we deden bij Ziggo, maar krijgen nog steeds ondermaats geleverd.
naar glasvezel over is vanwege hun prijsstelling waarbij we overal voor bij zouden moeten gaan betalen geen optie voor de Twentenaren en daar blijven we dan ook ver van verstoken.
Glasvezel heeft de toekomst maar niet voor het Cogas-deel van Twente. Laat staan dat we zoals bij Reggefiber keuze hebben uit 25 providers. Het is gewoon schandelijk van opzet bij CIF allemaal over de rug van de mensen in het Cogasgebied die liever Reggefiber hadden gezien maar CIF in hun strot gedouwd kregen!
Wat dat betreft was het idee om Caiway en CIF hier naar binnen te fietsen een geheel verkeerde. We gaan echt niet meer betalen voor een overstap op glasvezel en zeker niet aan Caiway!

Nee Caiway is allesbehalve een vooruitstrevende provider.

Overigens haal iK Ziggo aan omdat ik de situatie daar ken, maar KPN had ik er ook zo bij kunnen zetten met allerlei extra's die gewoon in de abonnementsprijs zitten die je bij Caiway niet hebt.

Zo, irritatiemodus weer uit. Ik ben het weer even kwijt. Ik wil graag met positieve blik 2017 in en hoop dat Caiway dus komende twee maanden met leuke vooruitstrevende brieven komt richting Twente, hetzelfde geldt voor CIF met nieuwe aanbieders, dan wordt het nog eens wat!
Gewijzigd door Bordewolf op 22 oktober 2016, 19:05
 
Bordewolf
Je geeft een erg gekleurd verhaal weer. Wel of niet ongecodeerde basiszenders is irrelevant.
ziggo heeft vele malen meer HD zenders dan Caiway,dus dat klopt domweg niet wat je zegt en dat geldt ook voor KPN. Bij Ziggo betaal je slechts een klein bedrag voor de CI+ module, en daarmee is het af. Dus gecodeerde basiszenders kosten daar niet iedere maand weer 6 euro!

Verder zei ik al dat Caiway voor iedere poep of scheet geld vraagt, KPn en Ziggo niet.

Het internet van Ziggo is retestabiel kan ik uit ervaring zeggen, 250Mbit gaat Ziggo ook naar toe, voor een gemiddels huishouden meer dan voldoende. Eigenlijk 180Mbit ook al.

Wat betreft de goedkopere premium pakketten. Beetje een farce wanneer Caiway ze niet in HD doorgeven. Bovendien HBO verdwijnt. Fox Sports is alleen bij Ziggo nog duur, maar daar wel alles in HD EN GRATIS formule 1.

Je probeert het rooskleurig te brengen, maar Caiway faalt voor mij. Te duur, te ouderwets op vele fronten en geen visie. Als glasvezelprovider bovendien onderaan de ladder, er zijn zeker 5 betere te noemen die in hun basisabo gewoon zaken heeft waarvoor je bij Caiway de hoofdprijs betaald. Je brengt het leuk allemaal, maar je hebt gewoon geen gelijk.

Caiway is knudde met een rietje, achterhaald tv pakket, op COAX blijft men achter qua internetsnelheid en tvpakket in Twente en vele zaken die standard zouden moetem zijn voor iedere klant daar wordt de hoofdprijs voor gevraagd.

Voorbeelden genoeg genoemd lijkt me. En zoals ik al zei Twente ziet Caiway niet als glasvezelprovider omdat ze domweg te duur zijn met zaken die bij Ziggo op COAX in de basis zaten. Caiway komt op glas niet aan de bak, nog los van het feit dat Twente uberhaopt al klaar was met Caiway toen ze nog niet eens waren begonnen en ons met woekerprijzen om de oren sloegen. Caiway is een provider die graait naar geld ipv de klant voorop stelt. Kijk maar naar de uitrol van interactief en Multiscreen buiten de deur. Alles via een soort verdienmodel waar de klanten niet op zitten te wachten. Geld vragen voor nieuwe diensten die bij andere providers standaard zijn ook op COAX, dan ben je in mijn beleving een graaipartij die melkkoetjes bedenkt. Twente had Caiway twee jaar terug al door en die naam poetsen ze echt niet meer weg, zeker niet hoe ze nu bezig zijn.

Afsluitend want ik wil niet negatief zijn: in de basis stabiele diensten em voor mij reden om het COAX abo te behouden, maar het moet echt wel anders. Ik blijf hopen op brieven de komende twee maanden! Ze zullen toch zelf ook wel beseffen dat ze al jaren stil zijn blijven staan op ook nog eens de verkeerde weg?

Geef ons anders Ziggo terug en voor glasvezel Reggefiber!
Gewijzigd door Bordewolf op 22 oktober 2016, 22:10
 
Bordewolf
PS zullen we deze discussie stoppen. Wordt anders weer negatief en herhaling van zetten.
Ik wil met positieve blik naar de toekomst kijken (vooruit volgens de slogan van Caiway).
Dus laten we met frisse moed kijken wat de komende twee maanden in het vat heeft zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Advertentie