obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NLEX nieuwe glasaanbieder
Bordewolf

Quote

popmart1970 schreef:

Nu idd 9 mb.....maar volgend jaar upgrade wijkkast....dan hopelijk meer dan 50mb voor minder geld bij KPN als nu bij caiway!!!


Keep on dreaming.... Die 50Mb ga je nooit maximaal halen. Je praat hier over verbindingen die wapperen als een windvaan.
 
popmart1970
@Roberto.......kijk....dat is nou exact wat ik bedoel!! Alles boven de 50mb is meegenomen....prijs zal vast en zeker lager zijn als bij Caiway....en de extraatjes op de koop erbij!! Ipv coax aansluiting...een adsl aansluiting....die in huis op dezelfde muur naast elkaar zitten.....dus geen gedoe!!!

Ik neem het de huisbaas het meest kwalijk dat ik als consument moet gaan boren...draden trekken....elektra aanleggen in meterkast etc. of moet gaan investeren in dure wifi apparatuur wat me ook geen constante verbinding opleverd....alleen omdat de aansluiting vd glasvezel op zo'n rotplek werd opgeleverd ipv bij de bestaande aansluiting!!!
Handtekening
Caiway....Iets moeten slikken is niet erg......behalve als het door je strot geduwd wordt!! Thumbs Up
 
Bordewolf
Hier in Twente een interessante ontwikkeling in de buitengebieden. Naast CIF legt Reggefiber via Delta Energy ook een aanbod neer waarbij bij meer dan 50% glasvezel wordt aangelegd met hetzelfde aanbod.
Is dit een poging om beide die 50% niet te laten halen zodat men bij het aloude KPN of Canal Digital moet blijven of gaat men hoe dan ook die glasvezel van Reggefiber er naast leggen?

Dat zou betekenen dat het binnengebied (dorps- en stadkernen) toch ook mogen verwachten dat daar aangesloten wordt....
 
Bordewolf
Inmiddels is bekend dat Delta Infratechniek geheel autonoom een glasvezel aanlegt in enkele buitengebieden waar CIF ook opereert.
Wel komen een deel van de KPN/Reggefiberpartijen hierop al is het netwerk volledig in beheer van Delta Infratechniek.

Mijn grote vraag is dan, hoezo moet daar weer een nieuwe glasvezel voor worden aangelegd? Waarom gaat dit niet via CIF?
Dit is toch een lachwekkende situatie? Nu moet de concurrentie dus allerlei zaken gaan regelen via een andere beheerder omdat CIF bepaalde partijen niet toelaat?

Kortom mij bekruipt het gevoel dat we van CIF qua providers niets meer hoeven te verwachten en de dorps- en stadskernen in het Cogasgebied afhankelijk zijn van de willekeur van de Gemeentes of er nog meer glasvezel door andere partijen mag worden aangelegd. Een echte monopolie van CIF, Cogas, Caiway (waarbij Ziggo er uitgeschopt is !) en de Gemeenten.
 
Ex-Ziggo
Het argument was toch dat juist CaiW de buitengebieden van glasvezel ging voorzien? Om dit verliesgevende deel mogelijk te maken moesten perse de winstgevende dorps- en stadskernen ook verglaasd worden.

Als die afspraak van de baan is wil ik Ziggo terug.
Handtekening
Bij Ziggo was alles beter, na fusie UPC gaat het hard achteruit. Sad
CaiWay toch zo gek nog niet, maar het moet beter! Boxing
 
Bordewolf
Wat ik zie is dat KPN en andere providers beschikbaar komen via Delta Infratechniek, die zelf een glasvezel aan gaan bieden in de buitengebieden.
Kortom daar liggen straks twee glasvezelkabels.

Ik ben zelf best kwaad. Nu het daar wel kan, waarom niet overal?
En waarom loopt überhaupt de doorgifte van de KPN-partijen en vele andere niet via CIF?

Ik heb mijn conclusie getrokken: bij CIF komen er gewoon geen providers meer bij en de komende 10 jaar kunnen wij consumenten in Twente in de stront zakken met een provider die ver achter de muziek aan loopt; Caiway.

het buitengebied heeft het straks beter voor elkaar dan de dorpen en steden zelf. Wat een grote farce is de hele glasvezelaanleg door CIF!
Was CIF hier maar nooit gekomen! Dan hadden we hier Ziggo nog steeds en bovendien (dat is mijn vaste overtuiging) glasvezel van Reggefiber.

Cogas. CIF, Caiway en de Gemeenten hebben hun eigen dollars en hun eigen netwerkje willen beschermen, ter meerdere eer en glorie van hunzelf!
Gewijzigd door Bordewolf op 13 oktober 2016, 18:06
 
Bordewolf
Ik had ook toen in die tijd niet willen overstappen op Caiway! Overigens had Ziggo een jaar daarna RTL ook al in HD. Caiway kan by far nu niet tippen aan het aantal HD zenders van Ziggo en KPN. In Twente is het helemaal een drama, maar goed dat weten jullie.

Caiway presteert ondermaats op tv gebied en is minimaal een jaar later met snelheidsverhogingen op COAX.

Het is dat ik ze zelf niet kan betrappen op storingen e.d., het is stabiel en helaas wordt iedere andere keuze geweerd op CIF glasvezel. Dus ook geen alternatieven.

Hopen op hoerabrieven komende twee maanden! Hoera! Het lek is boven! Wie weet?
Gewijzigd door Bordewolf op 14 oktober 2016, 23:33
 
Bordewolf
Ook in die tijd stond Caiway niet goed aangeschreven. In 2009 had Ziggo al veel zenders in HD, IMAP mail en waren de smartcard tot vijf stuks gratis, gratis nieuwsgroepen etc.

Ziggo was de eerste met CI+ zonder klote decoder en was Caiway qua snelheden op internet ver voor op COAX. In 2015 kon iedere Ziggoklant al buiten de deur kijken en via de Horizonbox interactieve tv benaderen zonder meerkosten.

We kunnen hoog opgeven over Caiway, maar ze zijn vooral duur en leveren significant minder dan andere providers.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NLEX nieuwe glasaanbieder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Vraag over nieuwe aansluiting CaiWay/Delta Glasvezel modem : 5 13 mei 2021
Advertentie