obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
FOX Sport eist zijn voetbalkanaal in basispakket
Bordewolf

Quote

H D R schreef:

We hebben dit jaar al een flinke prijsverhoging gehad van Caiway en er zijn alleen maar zenders afgegaan. De prijsverhoging die Caiway van Caiway is wat mij betreft dan ook totaal niet gerechtvaardigd. Temeer omdat bij de meeste aanbieders BBC First HD is toegevoegd in het basispakket, maar Caiway heeft alleen maar een daling aan content kosten gehad denk ik.

Ik zou dan ook beslist niet accepteren als er een tweede prijsverhoging komt dit jaar ten behoeve van Fox Sports. Dat kan je niet maken als 90 procent van je abonnees geen zier om die zender geeft.


90% ??? Nogal overtrokken, ik denk zelf 25%. Ik denk dat 75% het best eens is met het toevoegen van deze zender, alleen niet tegen elke prijs. Er zijn veel voetballiefhebbers in Nederland.
Caiway heeft zijn prijzen al fors verhoogd en het aantal zenders verlaagd en is toch ook nog de duurste van alle aanbieders. Kortom Caiway kan helemaal niet verhogen, ze graaien van ons al genoeg.
Ik snap dus de verontwaardiging van Caiway niet. Er is ook nog sprake van huur van smartcards en daar graaien ze ook nog mee.

Bovendien mocht RTLZ wel eisen dat ze tegen een hoge vergoeding zou worden doorgegeven....

En al die verontwaardiging van al die abonnees? Ik moet er echt wel om lachen. Hoeveel zenders zitten er wel niet in het basispakket waar echt geen hond naar kijkt? Daar betaal je ook voor hoor! Zullen we Discovery, 24Kitchen en MTV er maar eens uithalen?
Dat zijn ook doelgroepzenders.

Dus toevoegen aan basispakket: ik zeg ja, maar Caiway kan het echt niet maken daarvoor een prijsverhoging toe te laten.
Overigens gaat het echt niet om €2,= per abonnee die meer moet worden betaald door de abonnee. Men leest erg slecht.
Caiway moet aan Fox Sport € 2,= per abonnee aftikken en een deel van de opbrengsten van het premium pakket.
Hoe meer premium pakketten Caiway verkoopt, des te lager de prijs per abonnee die ze af moeten tikken.

Ik krijg overigens wel het gevoel als huidige Fox Sports abonnee dat ik jarenlang te veel heb betaald. In de nieuwe situatie kosten de 5 premium zenders bij elkaar € 12,50.

Ik snap verder ook niet dat Fox Sports de samenwerking met Ziggo niet opzoekt... maar Ziggo is lachende derde let op maar. Dit krijgt straks de Eredivisie er bij en alleen de Ziggoklanten hebben straks wel een gratis kanaal in het basispakket.
 
Adios
Jij denkt, maar zover ik het gelezen heb is toch echt slechts 10 procent nu abonnee van Fox Sport.

BBC First HD geeft heel veel Engelse kwaliteitsseries met Nederlandse ondertiteling. Dat zie ik veel liever dan alle zenders met veel Amerikaanse C series.
 
Bordewolf
Het aantal abonnees van het huidige Fox Sports staat in schril contrast met het daadwerkelijk aantal voetballiefhebbers.
Voor velen is het abonnement nu te duur. Jou berekening slaat kant nog wal.
 
Adios
Het zijn de berekeningen van de aanbieders zelf. Die brengen naar buiten dat slechts tien procent abonnee is.

Je kan dan toch niet de 90 procent niet abonnees de prijsverlaging laten betalen voor de 10 procent abonnees toch?

Dat is krommer dan krom, vind je zelf ook niet?

Want hoe je het ook inkleedt, dat is wat het plan van Fox Sports inhoudt.
 
Bordewolf
Dat 10% Fox Sports afneemt wil niet zeggen dat ook maar 10% interesse heeft. Ik denk dat 90% het wel wil maar nu het premium pakket niet kan of wil betalen.
Dus die berekening lijkt me ver bezijden de waarheid. Maar laten we dan eens gaan kijken wie RTLZ echt wil? Zo zijn er veel meer zenders in het basispakket die slecht voor 10% van de afnemers interessant zijn.
Gewijzigd door Bordewolf op 30 juli 2016, 17:32
 
breaker

Quote

Roberto schreef:

Lees ook even het verhaal van Bordewolf. Caiway had al een forse verhoging gedaan met daarmee de duurste kabelaar van Nederland. Er zijn meerdere zenders die zijn vervallen en/of komen te vervallen. Fox Sports zou dus prima in het basispakket kunnen zonder verhoging van de prijs.


Het gaat mij om dat een aanbieder zegt dat ik voetbal moet kijken en 2 euro extra per maand moet betalen. Ook al heeft Caiway een prijs verhoging door gevoerd.
En ik ben geen voetbal fan.

Het is wel zo het wordt duurder en meer HD kanalen zien we helaas niet. Maar aan de andere kant hebben we wel een betrouwbare te aanbieder.
 
Bordewolf
Caiway bepaalt ook voor jou dat je andere basiszenders hebt waar je ook waarschijnlijk niet naar kijkt. Ik noem dat selectieve verontwaardiging.
 
V2
Nee, dat staat daar los van. Het klopt dat er in het basispakket meer zenders zitten die we niet bekijken. Wat echter nu anders is, is dat een aanbieder (lees Fox Sports) verlies lijd op de uitzendrechten van het voetbal, en een hoger rendement wil afdwingen door te EISEN dat deze zender in het basispakket komt. De meerkosten moeten dan worden gedragen door de abbonnee (zeg €2/mnd). Het verschil met jouw verhaal is dat er dus meerkosten zijn voor iets waar mensen (niet bewust) voor hebben gekozen.
Het feit dat we nu ook betalen voor zenders waar we niet naar kijken doet daar niets aan af, want die zaten sowieso al in het pakket.
Gemiddeld betaal je nu voor dat basispakket €20,20 (https://www.caiway.nl/site/nl/top-men...n/tarieven). Dat betekend een verhoging van minimaal 10% indien dit doorgaat.

Concreet is de strekking van mijn verhaal vooral: Men moet zich NIET inlaten met dit soort chantage praktijken. Als men hieraan toegeeft is het hek van de dam, en is het slechts een kwestie van tijd voordat de volgende zender dit gaat proberen.
Het gaat hier om een principe kwestie, en niet om jouw eigen belang. Ik hoop dat Caiway de ballen heeft (zoals TELE 2) om hier niet aan toe te geven. Alleen op die manier kan je dit de kop indrukken.
Doe je dat niet, dan staat heel snel de volgende op de stoep.
 
Adios
Caiway heeft in ieder geval met periodieke tariefsverhogingen ballen, dus wie weet Smile
 
Bakstenen

Quote

V2 schreef:

Nee, dat staat daar los van. Het klopt dat er in het basispakket meer zenders zitten die we niet bekijken. Wat echter nu anders is, is dat een aanbieder (lees Fox Sports) verlies lijd op de uitzendrechten van het voetbal, en een hoger rendement wil afdwingen door te EISEN dat deze zender in het basispakket komt. De meerkosten moeten dan worden gedragen door de abbonnee (zeg €2/mnd). Het verschil met jouw verhaal is dat er dus meerkosten zijn voor iets waar mensen (niet bewust) voor hebben gekozen.
Het feit dat we nu ook betalen voor zenders waar we niet naar kijken doet daar niets aan af, want die zaten sowieso al in het pakket.
Gemiddeld betaal je nu voor dat basispakket €20,20 (https://www.caiway.nl/site/nl/top-men...n/tarieven). Dat betekend een verhoging van minimaal 10% indien dit doorgaat.

Concreet is de strekking van mijn verhaal vooral: Men moet zich NIET inlaten met dit soort chantage praktijken. Als men hieraan toegeeft is het hek van de dam, en is het slechts een kwestie van tijd voordat de volgende zender dit gaat proberen.
Het gaat hier om een principe kwestie, en niet om jouw eigen belang. Ik hoop dat Caiway de ballen heeft (zoals TELE 2) om hier niet aan toe te geven. Alleen op die manier kan je dit de kop indrukken.
Doe je dat niet, dan staat heel snel de volgende op de stoep.

Klopt eerst ging RTLZ ineens naar een andere zender en moest er betaald worden, men mag van mij gewoon de zender op zwart alsiedereen dat doet heeft Fox een geweldig probleem,ze hebben gewoon teveel betaald voor de rechten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FOX Sport eist zijn voetbalkanaal in basispakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV5 weer terug in het basispakket! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 23 jan 2023
Wat zijn nou eigenlijk de juiste POP-instellingen? Instellingen software : 4 09 aug 2022
Kan geen Ziggo Sport kijken op de website en in de app. CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 07 jul 2021
Ziggo Sport happert ook via ZiggoSportTotaal app Storing : 13 05 aug 2018
Geen Fox Sport Storing : 2 04 mrt 2018
Advertentie