obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Advies welke WiFi-router achter glasmodem?
HiaWay
Ik ben op zoek naar een goed werkende en betrouwbare WiFi-router na het glasmodem.
Wie kan mij van een goed advies dienen welke aan te schaffen?
Alvast bedankt Smile
 
HiaWay

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Het budget is een goede vraag maar nooit relevant.

Het gaat er in hoofdzaak om wat ga je allemaal bedraad en draadloos erop aansluiten. Zeker t.รค.v. streaming van bv filmpjes, muziek, gaming etc etc.
Waar wordt de router geplaatst.? ( dit ivm stralingen/wanden/storingsvelden etc)
Hoeveel apparaten worden op het draadloze gedeelte aangesloten. Welke merken smartphones etc etc.

Als je een goed advies wilt kunnen we voor je een thuisadvies regelen. Dan weet je zeker dat er een superieure Wi-Fi/netwerkdekkjng gerealiseerd wordt met jaren lang plezier.

Zie het niet als verkooptool maar besef goed dat Wi-Fi en een netwerk aanleggen niet altijd klik en klak en klaar is .

Ik hoor het wel als ik wat voor je kan doen Smile

En wat Roberto zegt... Het budget bepaald uiteindelijk wel het eindresultaat


Allereerst, bedankt voor de reactie.

Het budget is uiteraard wel relevant want dat ligt bij een ieder anders.
Belangrijkste is dat de snelheid welke geleverd wordt bij een G75-abonnement ook doorgegeven kan worden met deze hardware.

Op de vaste aansluitingen op de router wordt de humax tv-ontvanger, de ps3, de tv en een pc aangesloten.
De WiFi wordt gebruikt voor 2 tablets van Samsung.
Uiteraard zijn deze apparaten nooit allemaal tegelijk in gebruik.

Het gaat mij vooral om de betrouwbaarheid/kwaliteit van de WiFi-router.
Mijn vraag om een advies komt omdat de WiFi-router die besteld kan worden bij CaiWay bij veel gebruikers problemen geeft.

Ik zou dus geholpen zijn als iemand een merk en type WiFi-router roept die voldoet aan een G75 glas-abonnement Wink
 
HiaWay

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Bedraad haal je nagenoeg met iedere Gigabit router de snelheid.

Het gaat om het totaal plaatje. Wi-Fi vergt de meeste inspanning om dat goed te plaatsen en in te regelen.
Daarnaast zegt goede bekabeling ook een hoop dat er geen conflicten ontstaan met de tussenliggende apparatuur.

Omdat ik op locatie van punt tot punt bekijk wat de beste plaatsing en geschikte router is ga ik niet meer zomaar een router roepen.

Er zijn zoveel storingsfactoren bij gekomen. En veel Wi-Fi apparaten vergen een goede onderlinge programmering met elkaar.

Daarnaast is het belangrijk hoe groot en hoog de woning is. Want als er bv op zolder constant een laptop/PC verbinding maakt met bv Wi-Fi dan zal er een router met bv beamforming of misschien wel een accespoint of rooming assistant nodig zijn.

Aangezien de nieuwe Wi-Fi AC technologie steeds sterker in opkomst is, is het raadzaam ook dit te bekijken of dat een meerwaarde voor je apparatuur of woning opleverd.

Nogmaals wil ik je met alle plezier helpen maar dan wel met een goedadvies op locatie.

Smile


De WiFi werkt nu ook prima, de nieuwe WiFi-router komt op dezelfde plek te staan.
Dit is een vast gegeven.
Wifi wordt alleen in de woonkamer gebruikt, dus geringe afstand tussen WiFi-router en WiFi-randapparatuur.

Om een lang verhaal kort te maken, geen extreme eisen op WiFi-bereik.
Wel eisen als het gaat om betrouwbaarheid.

Bedankt voor uw aanbod voor een advies op locatie, maar dit lijkt me in deze situatie niet nodig.

Welk merk heeft uw voorkeur? Asus, Sitecom, Linksys, Netgear, TP-Link etc.? Wink
 
Migow
Kort antwoord: Asus
Bevalt mij prima en is rete stabiel!
 
HiaWay

Quote

Migow schreef:

Kort antwoord: Asus
Bevalt mij prima en is rete stabiel!


Bedankt Thumbs Up
 
HiaWay

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Via een omweg vragen wat ik het beste vind. Dat spreek ik mijn grootste vertrouwen uit over Asus.
Niet alleen het Linux platform van software is subliem maar ook de extreem stabiliteit van Bedraad en van de Wi-Fi is subliem. De koppelingen met extender en accespoint is uiterst betrouwbaar. Voor gaming en film/downloaden een must om een Asus te gebruiken.

Netgear daarintegen zie ik ook als betrouwbare oplossing. Maar mijn manier van programmeren laat dit alleen toe in duurdere rooming systemen van Netgear.

TP Link is een groot Chinees merk dat voor zijn prijs erg goede switchen en routers kan bouwen. Het is goed betrouwbaar alleen de levensduur van de instap modellen kan je wat tegenvallen.

Linksys roert bij verschillende merken in de software pap en wordt elders geproduceerd. In het verleden goede ervaringen mee. De stabiliteit is goed maar niet spectaculair zijn de draadloze verbindingen. Mits je het PRO segment pakt is het erg goed te programmeren.

De overige genoemde merken geven mij geen vertrouwd gevoel in stabiliteit. Ik gebruik ze niet.


Nee hoor, niet via een omweg. Ik heb aangegeven dat een adviesbezoek aan huis niet nodig is.
Uiteraard waardeer ik wel uw vrijblijvende aanbod voor een dergelijk advies Thumbs Up

Bedankt voor uw advies, het wordt een Asus dus Thumbs Up
 
HiaWay

Quote

Roberto schreef:

Haha die is snel om. Nu komt de vraag welke Asus.

Ik zou voor de Asus Router RT-AC5300 WiFi gaanGrin


Ik hou je niet tegen als je daarvoor wilt gaan.
In de Asus-familie zijn ook wat voordeligere modellen Wink
 
HiaWay

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Quote

Roberto schreef:

Haha die is snel om. Nu komt de vraag welke Asus.

Ik zou voor de Asus Router RT-AC5300 WiFi gaanGrin


Wink

Voor nu is dat de beste router die ik ooit heb getest / in bezit heb ( G500 glasvezel Caiway)
Ik heb er nu 1 centraal in een behoorlijk huis bij een klant geconfigureerd. Alles draait op 1 Wi-Fi naam met 28 aangesloten draadloze apparaten. Waarvan 3 gaming devices. Overal dekking en rond de 100Mbit/s wifi snelheden. Super slimme router.

- Maar daar hangt ook een prijskaartje aan -

Alhoewel als ik 1 router en 2 accespoint nodig zou hebben lopen de kosten ook aardig op...

Maar een RTAC66 of goedkoper de RTN66 zou doorsnee prima kunnen zijn..


Ik denk de keuze al gemaakt te hebben.
De Asus RT-AC66U gaat het waarschijnlijk worden Thumbs Up
 
HiaWay
De Asus RT-AC66U inmiddels in huis. Het is nu wachten op het G75-installatiepakket Smile
 
HiaWay

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Als je nog tips nodig hebt over de Asus instellingen dan hoor ik het wel Wink Enjoy,


Tips m.b.t. instellingen van een expert zeg ik geen nee tegen, gaarne dus Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Advies welke WiFi-router achter glasmodem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Welke zender erbij Welke zender wil je er nog bij hebben? : 15 10 mei 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Interactie tv achter een titanium 22 Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 03 mrt 2023
Advertentie