obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid verhoging 2010
maanmist
Ze zitten naar ik vrees nog na te hijgen van de overgang van analoog naar digitaal.
Het blijft idd wel overdovend stil.
 
DH64
_
Gewijzigd door DH64 op 06 november 2010, 19:23
 
DH64
Zo'n 8 dagen geleden heb ik maar weer eens een emailtje verstuurd naar de Caiway klantenservice met de volgenden vraag:

Quote

Geachte heer/mevrouw,

Mijn vraag is kort maar krachtig:

Wanneer krijgen we nu eindelijk is de snelheidsverhoging die min of meer was aangekondigd in de digitale nieuwsbrief januari 2010.
Het wordt is tijd want het jaar is al bijna voorbij :'(

Met vriendelijke groet,


Een reactie is na zo'n 7 dagen via email eindelijk ontvangen, niet dat ik er wat aan heb want ze hebben er lang over na moeten denken en komen dan met dit antwoord:

Quote

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt:


Geachte heer,


In uw E-mail geeft u aan last te hebben van een trage internetverbinding.

Omdat een trage verbinding veel oorzaken kan hebben kunnen wij helaas per E-mail geen meldingen hiervan in behandeling nemen. Wel geven wij u bij deze een aantal tips om veelvoorkomende problemen op te lossen.

Resetten
Het resetten van de apparatuur
Meestal is een probleem met een trage verbinding te verhelpen met het resetten van uw modem en de eventuele router. Een reset voert u uit door de stroom van uw modem en de router te halen en deze na 20 seconden aan te sluiten. Let er op dat als u ook een router gebruikt u deze pas weer aansluit als uw modem weer online is, dit is te zien aan het online of cable lampje wat moet gaan branden.

Optimaliseer uw computer
Het kan ook voorkomen dat uw computer (op de achtergrond) een applicatie heeft draaien dat veel dataverkeer gebruikt. Wij adviseren u alle applicaties af te sluiten welke geopend zijn, dit inclusief de gene die naast uw tijdsaanduiding te zien zijn.

Verbeter uw netwerk
Mogelijk wordt uw snelheid beperkt door 1 computer welke (draadloos) verbonden is met uw netwerk. Wij adviseren om tijdens het testen van uw snelheid 1 computer ingeschakeld te hebben, zet andere computers uit of schakel daarvan de netwerkverbinding uit. Reset voor u gaat testen in deze opstelling eerst uw modem en router.

Gebruik een degelijke test
De snelheid van uw verbinding en de snelheid van bronnen op het internet kunnen sterk verschillen. Bijvoorbeeld kan het zijn dat een website traag is maar uw verbinding met het internet niet. Ook bijvoorbeeld downloadprotocollen als Usenet of Bittorrent kunnen fluctuerende snelheden hebben. Testen via http://naaldwijk.speedtest.net kunt u als betrouwbaar zien, helaas is de test van www.speedtest.nl niet betrouwbaar genoeg voor internetsnelheden hoger dan 2mbit.

Bent u nog steeds van menig dat uw snelheid niet voldoende is, reageerd u dan op deze e-mail met een aantal testgegevens van bijvoorbeeld de websit www.speedtest.net op deze site kunt u de sneleid meten van de verbinding.

Indien u met de bovenstaande stappen het probleem niet kan oplossen verzoeken wij u telefonisch contact met ons op te nemen om nog enkele aanvullende testen door te nemen.

Als u nog vragen heeft, dan kunt u reageren op deze e-mail of contact opnemen met ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief).


Met vriendelijke groet,
Caiway

[Naam afgeschermd]
Servicedesk


Ze begrijpen mijn simpele vraag niet of mogen het niet zeggen or what ever Shock


Edit: Je eigen naam zet je niet neer om mogelijke privacy redenen, maar een naam van de servicedeskmedewerker wel??
Gewijzigd door magicwizz op 07 november 2010, 23:47
 
Adios
Inmidddels is het al mogelijk om symetrische snelheden aan te bieden over de coax:

Bron: Telecompaper.

http://www.telecompaper.com/nl/articl...cid=766823
 
Sjaak
leuk zo'n forum.
De helft weet niet eens waar ze over praten......
GrinGrinGrin
 
maanmist

Quote

Sjaak schreef:
leuk zo'n forum.
De helft weet niet eens waar ze over praten......
GrinGrinGrin


Sterker nog, de meesten praten helemaal niet. Smile
 
joey123
Ik heb nu 16 Mbit van caiway van mij hoeft het niet sneller heb er toch niets aan !!!!! gaat al snel genoeg wat een gezeur allemaal om niets !!!!!
 
Adios
Je mag het gezeur vinden, maar je kunt niet ontkennen dat Caiway met internetsnelheden, hopeloos achterloopt vergeleken bij zijn collega kabelaars.
 
magicwizz
Op zich zijn de snelheden in het 2e kwartaal van 2010 al een keer verhoogd toen is alles al een keer verdubbeld.. Bijvoorbeeld super was eind 2009 nog 8 Mbits en is nu 16 Mbits geworden.

Geduld is een schone zaak jongens......
 
DH64

Quote

magicwizz schreef:
Op zich zijn de snelheden in het 2e kwartaal van 2010 al een keer verhoogd toen is alles al een keer verdubbeld.. Bijvoorbeeld super was eind 2009 nog 8 Mbits en is nu 16 Mbits geworden.

Geduld is een schone zaak jongens......


Weet u dat wel zeker want ik heb Ultra (32 mbit down & 4 mbit up) sinds 1 september 2009 en dat is nog steeds zo Frown
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid verhoging 2010', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie