obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing internet en telefonie
acversluis
Sinds vandaag zaterdag 18.00 uur ligt bij mij telefoon en internet eruit. Binnenstad Raambuurt Gouda.

Blijf het knap lullig vinden dat je geen storingen kan melden op zaterdag na 17.00 uur en op zondag!
Hoop dat deze storing niet te lang gaat duren maar vrees het ergste want ik kan hem niet aanmelden.
 
Marcel-o
Hier zelfde verhaal. Omgeving nieuwe park.
Het modem maakt wel verbinding maar krijgt geen IP
Idd erg vervelend dat nu niet te melden is.
 
acversluis
Belachelijk zo niet nalatig dat er geen enkele communicatie is van caiway zijde!!
Kennelijk monitoren zij dus de werking van hun systemen niet. Het wordt hoog tijd om naar een alternatief te gaan uitzien. Want voor de hoofdprijs die ik bij caiway betaal voor het ultra abonnement betaal verwacht ik toch iets meer.

Kennelijk kijken ze hier ook alleen op kantoortijden mee. Net als hun twitteraccount want daar reageren ze ook niet op.
 
maanmist

Quote

acversluis schreef:

Belachelijk zo niet nalatig dat er geen enkele communicatie is van caiway zijde!!
Kennelijk monitoren zij dus de werking van hun systemen niet. Het wordt hoog tijd om naar een alternatief te gaan uitzien. Want voor de hoofdprijs die ik bij caiway betaal voor het ultra abonnement betaal verwacht ik toch iets meer.

Kennelijk kijken ze hier ook alleen op kantoortijden mee. Net als hun twitteraccount want daar reageren ze ook niet op.


Dat is absoluut niet waar. Via Twitter wordt wel degelijk snel gereageerd is mijn ervaring. BV is daar zeker bik op.
Maar, daar heb je gelijk in, wel tijdens kantooruren.
 
DH64
Beste Gouwenaren,

Meld en plaats je bevindingen in deze thread aub:
http://caiway.gebruikers.eu/forum/vie...#post_2072

Zo houden we een goed overzicht van onze problemen in onze stad.
 
Caiway Webcare

Quote

acversluis schreef:

Belachelijk zo niet nalatig dat er geen enkele communicatie is van caiway zijde!!
Kennelijk monitoren zij dus de werking van hun systemen niet. Het wordt hoog tijd om naar een alternatief te gaan uitzien. Want voor de hoofdprijs die ik bij caiway betaal voor het ultra abonnement betaal verwacht ik toch iets meer.

Kennelijk kijken ze hier ook alleen op kantoortijden mee. Net als hun twitteraccount want daar reageren ze ook niet op.


Er is inderdaad een storing geweest in deze regio, deze is ook buiten de openingstijden van de helpdesk en Webcare verholpen.

Dat er geen monitoring plaatsvindt klopt niet, daar is namelijk een 24/7 bewaking voor. Wel is het zo dat individuele storingen de eerstvolgende werkdag gemeld kunnen worden.

In dit specifieke geval hadden we de storing ontdekt en doorgegeven aan de netwerkbeheerder REKAM die dit zo snel mogelijk na het melden heeft verholpen.

En het feit dat de helpdesk niet 24/7 geopend is klopt, daar is het product en de prijs ook naar. Op de consumentenmarkt is dat vrij normaal.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
acversluis
Dit antwoord vind ik jammer, opnieuw een gemiste kans voor Caiway.

Als er 24/7 bewaking is hoe kan het dan op zaterdag om 18:00 internet uitvalt met naar wat jullie noemen een "centrale storing in het externe netwerk" en het vervolgens tot zondagochtend 10 uur duurt voor het weer werkt. En er ook totaal geen communicatie naar de klanten is. Kan in zo´n geval er niet een berichtje ergens (twitter, forum, website ) verschijnen met een verwachte oplostijd vanuit de netwerk beheerder. Dat zou veel ergernis schelen.

En dat verhaal over product en prijs ach ja.

Vergelijken jullie de service en het geleverde product, maar eens met de grote jongens Ziggo en UPC.

Ziggo levert tegenover jullie 3-in-1 Caiway Combi Relax Pakket een pakket met meer zenders en hogere snelheid voor een lagere prijs. En hetzelfde geld voor UPC die levert voor 50 euro een pakket met 50mb internet, en 60 TV zenders.


Quote

Caiway Webcare schreef:

Quote

acversluis schreef:

Belachelijk zo niet nalatig dat er geen enkele communicatie is van caiway zijde!!
Kennelijk monitoren zij dus de werking van hun systemen niet. Het wordt hoog tijd om naar een alternatief te gaan uitzien. Want voor de hoofdprijs die ik bij caiway betaal voor het ultra abonnement betaal verwacht ik toch iets meer.

Kennelijk kijken ze hier ook alleen op kantoortijden mee. Net als hun twitteraccount want daar reageren ze ook niet op.


Er is inderdaad een storing geweest in deze regio, deze is ook buiten de openingstijden van de helpdesk en Webcare verholpen.

Dat er geen monitoring plaatsvindt klopt niet, daar is namelijk een 24/7 bewaking voor. Wel is het zo dat individuele storingen de eerstvolgende werkdag gemeld kunnen worden.

In dit specifieke geval hadden we de storing ontdekt en doorgegeven aan de netwerkbeheerder REKAM die dit zo snel mogelijk na het melden heeft verholpen.

En het feit dat de helpdesk niet 24/7 geopend is klopt, daar is het product en de prijs ook naar. Op de consumentenmarkt is dat vrij normaal.

Bert Vellekoop
 
Caiway Webcare

Quote

acversluis schreef:
Dit antwoord vind ik jammer, opnieuw een gemiste kans voor Caiway.

Als er 24/7 bewaking is hoe kan het dan op zaterdag om 18:00 internet uitvalt met naar wat jullie noemen een "centrale storing in het externe netwerk" en het vervolgens tot zondagochtend 10 uur duurt voor het weer werkt.

Een oplostijd van 16 uren buiten de openingstijden van de contactafdelingen is niet slecht, dat je verwachtingen anders liggen is duidelijk maar niet direct iets dat je Caiway kan verwijten.

Quote

En er ook totaal geen communicatie naar de klanten is. Kan in zo´n geval er niet een berichtje ergens (twitter, forum, website ) verschijnen met een verwachte oplostijd vanuit de netwerk beheerder. Dat zou veel ergernis schelen.

Dat ben ik met je eens en zal de mogelijkheden gaan onderzoeken. Nu is het overigens wel zo dat storingen met een redelijk tot grote impact (aantal gebruikers) wel worden vermeld.

Quote

En dat verhaal over product en prijs ach ja.

Vergelijken jullie de service en het geleverde product, maar eens met de grote jongens Ziggo en UPC.

Ziggo levert tegenover jullie 3-in-1 Caiway Combi Relax Pakket een pakket met meer zenders en hogere snelheid voor een lagere prijs. En hetzelfde geld voor UPC die levert voor 50 euro een pakket met 50mb internet, en 60 TV zenders.

We hebben het hier niet over de producten maar de service, beiden bovengenoemde providers hebben niet veel ruimere openingstijden en vaak zijn er ook geen afspraken te maken in het weekend of in de avond.

Het is heel frustrerend dat je internetverinbing uitvalt, dat kan ik heel goed begrijpen. Met je mening over de service ben ik het echter niet eens.

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
acversluis

Quote

Een oplostijd van 16 uren buiten de openingstijden van de contactafdelingen is niet slecht, dat je verwachtingen anders liggen is duidelijk maar niet direct iets dat je Caiway kan verwijten.


Ik vind 16 uur inderdaad erg lang. Zeker in het weekend. Hier ligt denk ook een belangrijke ergenis als het om service gaat. We hebben het hier over een consumenten producten. Die consumenten maken voornamelijk in de avonduren en het weekend gebruik van hun internet verbinding. Op werkdagen tijdens kantooruren zijn die mensen aan het werk.

Ik mag verwachten wat ik wil natuurlijk en mag het ook caiway verwijten als ik ontevreden ben.
Of heeft caiway een duidelijk omschreven service protocol waarin ik kan lezen wat ik mag verwachten?

Quote

We hebben het hier niet over de producten maar de service, beiden bovengenoemde providers hebben niet veel ruimere openingstijden en vaak zijn er ook geen afspraken te maken in het weekend of in de avond.


Volgens mij was jij het die aangaf dat ik niet meer/snellerre service mag verwachten gezien het tarief. Het geen ik daar tegenover stel is dat jullie tarieven t.o.v. andere kabel bedrijven hoog liggen.

Quote

Het is heel frustrerend dat je internetverinbing uitvalt, dat kan ik heel goed begrijpen. Met je mening over de service ben ik het echter niet eens.
Bert Vellekoop


Ik ben blij dat Caiway de frustratie begrijpt. Ik blijf de houding van "zo is het nu enmaal geregeld" erg jammer vinden. Persoonlijk en ik denk met mij veel abonnees zouden meer service in de avonduren en het weekend graag inruilen voor iets minder service op werkdagen.
 
Caiway Webcare

Quote

acversluis schreef:

Ik vind 16 uur inderdaad erg lang. Zeker in het weekend. Hier ligt denk ook een belangrijke ergenis als het om service gaat. We hebben het hier over een consumenten producten. Die consumenten maken voornamelijk in de avonduren en het weekend gebruik van hun internet verbinding. Op werkdagen tijdens kantooruren zijn die mensen aan het werk.

Ik mag verwachten wat ik wil natuurlijk en mag het ook caiway verwijten als ik ontevreden ben.
Of heeft caiway een duidelijk omschreven service protocol waarin ik kan lezen wat ik mag verwachten?


Formeel gezien hebben we de algemene voorwaarden voor, hier is onder andere verwerkt dat bij overmacht de diensten slechter of niet kunnen werken voor onbepaalde tijd.

Hoewel dit opzich 'luchtdicht' te noemen is blijven we ons inzetten om de service en stabiliteit te verbeteren. Bijvoorbeeld de start van Webcare en het actief monitoren van de verbindingen zijn hier voorbeelden van.

Dat het een consumentenproduct is ben zeker van bewust, ook weten we wanneer er het meeste gebruik van wordt gemaakt. Het verschil tussen consumenten en zakelijke producten is de service en stabiliteitsgaranties. Waar zakelijk vaak gebruik gemaakt wordt van een SLA en vergoedingen worden uitgegeven als de dienst uitvalt voor een langere tijd is dat op de consumentenmarkt niet aanwezig. Een ander verschil is dat door de service de zakelijke producten een stuk duurder zijn.

Quote

Volgens mij was jij het die aangaf dat ik niet meer/snellerre service mag verwachten gezien het tarief. Het geen ik daar tegenover stel is dat jullie tarieven t.o.v. andere kabel bedrijven hoog liggen.


Goed punt inderdaad, ik had je opmerking niet op die manier bekeken. Voor de prijs die we vragen heb je bijvoorbeeld meer HD zenders in het basispakket dan bij de andere kabelaars.

Dat de snelheden van internet (nog) niet zo hoog liggen als bij de andere ISP's klopt. Waar andere kabellaars blijven investeren in hun coaxnetwerk gaat Caiway ook aan de slag met glasvezel en andere diensten. Op dat netwerk liggen de snelheden al hoger.

Met de kabel zijn er ook nog plannen, alleen willen we er wel zeker van zijn dat het netwerk idt aan kan om prestatieproblemen tegen te gaan. Hoewel het een persoonlijke mening is vind ik dat ook service te noemen.

Quote

Ik ben blij dat Caiway de frustratie begrijpt. Ik blijf de houding van "zo is het nu enmaal geregeld" erg jammer vinden. Persoonlijk en ik denk met mij veel abonnees zouden meer service in de avonduren en het weekend graag inruilen voor iets minder service op werkdagen.


Het punt van zo is het en niet anders mis ik hier een beetje, uiteraard willen we graag meedenken om het gehele proces te verbeteren. Alleen niet alle 'eisen' die gesteld worden kunnen we implementeren. Zo zullen we je moeten teleurstellen met de mededeling dat de helpdesk niet langer open blijft. Hiermee slaan we echter niet de deur dicht, sterker nog alle suggesties zijn welkom!

Bert Vellekoop
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing internet en telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie